Οι υβριδικοί κινητήρες έχουν διαδοθεί και εφαρμόζονται σε πολλά αυτοκίνητα, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι παντού είναι ίδιοι. Μία από τις εταιρείες αυτοκινήτου με μακρόχρονη παράδοση είναι η Honda, η οποία με το πρώτο Insight του 1999 καθιερώθηκε πρωτοπόρος της υβριδικής τεχνολογίας. Τώρα, η ιαπωνική μάρκα διαθέτει το προηγμένο σύστημα δύο ηλεκτροκινητήρων e:HEV, που χρησιμοποιείται στα Jazz, CR-V, στο νέο HR-V και στο ολοκαίνουργιο, 11ης γενιάς Civic.
Μεταξύ αυτών των μοντέλων ιδιαίτερο ενδιαφέρον συγκεντρώνει το HR-V, καθώς πρόκειται ένα SUV με πολλά χαρίσματα, συνδυάζοντας σπορτίφ χαρακτηριστικά, με αυξημένες ανέσεις και χαμηλή κατανάλωση. Το υβριδικό του σύστημα αποτελείται από δύο ισχυρούς ηλεκτροκινητήρες που λειτουργούν σε συνεργασία με έναν βενζινοκινητήρα 1.5 λτ. DOHC i-VTEC κύκλου Atkinson, μία μπαταρία ιόντων λιθίου και ένα καινοτόμο κιβώτιο μιας σχέσης μετάδοσης σε συνδυασμό με μία ευφυή μονάδα ελέγχου ισχύος.
Ο 1.5 λτ. αποδίδει 107 ίππους και 131 Nm ροπής και τα ηλεκτρικά μοτέρ έχουν ισχύ 131 άλογα και 253 Nm. Το αποτέλεσμα είναι άνεση κατά την κίνηση, τόσο σε αστικές διαδρομές όσο και στις υψηλές ταχύτητες του αυτοκινητόδρομου. Επίσης, οι εκπομπές CO2 ξεκινούν από 122 γρ./χλμ. και η κατανάλωση από 5,4 λτ./100 χλμ., ενώ η επιτάχυνση στο 0-100 χλμ./ώρα επιτυγχάνεται σε 10,6 δευτερόλεπτα.
Ένα ακόμα στοιχείο που καθιστά ξεχωριστό το σύστημα e:HEV είναι ο τρόπος που εναλλάσσονται τα τρία drive modes προκειμένου να διασφαλίζουν τη βέλτιστη απόδοση σε κάθε διαδρομή. Η Ευφυής Μονάδα Ηλεκτρονικού Ελέγχου (Electronic Control Unit) ελέγχει αυτόματα και συνεχώς τις εναλλαγές μεταξύ των τριών προγραμμάτων οδήγησης Electric Drive, Hybrid Drive ή Engine Drive. Με σταθερή ταχύτητα στον αυτοκινητόδρομο για παράδειγμα, το σύστημα λειτουργεί με το βενζινοκινητήρα επειδή αυτός αποτελεί την πιο αποδοτική λύση στις συγκεκριμένες συνθήκες. Εάν απαιτείται ισχυρότερη επιτάχυνση, όπως σε μία προσπέραση, το αυτοκίνητο θα αλλάξει σε Hybrid Drive για περισσότερη ελκτική ισχύ. Επιπλέον, στο Hybrid Drive, η ισχύς από το μοτέρ-γεννήτρια μπορεί να χρησιμοποιηθεί για επαναφόρτιση της μπαταρίας, προς όφελος της απόδοσης.
Το Sport mode, που ενεργοποιείται μέσω του σχετικού διακόπτη αυξάνει την απόκριση του γκαζιού, ενώ το Econ mode προσαρμόζει το σύστημα κλιματισμού και την απόκριση του γκαζιού με στόχο την οικονομία καυσίμου. Στο Normal mode, το αυτοκίνητο προσφέρει τη βέλτιστη ισορροπία μεταξύ επιδόσεων και οικονομίας και είναι το πλέον κατάλληλο για τις περισσότερες μετακινήσεις. Για μία πιο «ηλεκτρική» εμπειρία, οι οδηγοί μπορούν να επιλέγουν το πρόγραμμα Β για το κιβώτιο. Αυτό προσφέρει επιλέξιμα επίπεδα ανάκτησης ενέργειας, κατά το ρολάρισμα ή το φρενάρισμα.
Ένα ακόμα σημείο που διαφοροποιείται το υβριδικό σύστημα του Honda HR-V e:HEV είναι το κιβώτιο ταχυτήτων μιας μόνο σχέσης (όπως στα αμιγώς ηλεκτρικά). Παρουσιάζει πολύ λιγότερη αντίσταση κατά την αμιγή ηλεκτροκίνηση, καταναλώνοντας έτσι λιγότερη ενέργεια. Ως εκ τούτου πετυχαίνει υψηλότερη αναλογία συνολικού χρόνου ηλεκτροκίνησης όταν το όχημα κινείται στην πόλη συγκρινόμενο με άλλα υβριδικά της αγοράς.
Εκτός από την υβριδική του υπεροχή, το νέο Honda HR-V e:HEV ξεχωρίζει για το δυναμικό σχεδιασμό του, την ευχάριστη και σπορτίφ οδική του συμπεριφορά και τους πολύ άνετους χώρους. Οι τιμές του ξεκινούν από 33.800 ευρώ με εξοπλισμό που περιλαμβάνει όλα τα στοιχεία ασφαλείας, υποβοήθησης του οδηγού, ανέσεων, συν πολλά ακόμα αξεσουάρ.