Οι εποχές όπου τα αυτοκίνητα είχαν χαμηλές τιμές, «λεφτά υπήρχαν» και άλλαζε κανείς το παλιό του όχημα πιο γρήγορα και εύκολα, αποτελούν μια ευχάριστη ανάμνηση. Οπότε, η απόκτηση ενός καινούργιου μοντέλου αποτελεί σήμερα μια επένδυση, με την προοπτική ότι δεν θα αντικατασταθεί στην 5ετία για παράδειγμα, αλλά σε βάθος 10ετίας. Συνεπώς πρέπει να είναι ένα ολοκληρωμένο αυτοκίνητο, με χαμηλή κατανάλωση (υβριδικό) και αξιόπιστο.
Η πιο πιθανή επιλογή είναι SUV, αφού συν τοις άλλοις βασικά ζητούμενα για πολλούς είναι οι χώροι και η πρακτικότητα. Όλα αυτά τα χαρακτηριστικά και πολλά ακόμα που θα αναλύσουμε παρακάτω, τα συγκεντρώνει το νέο Honda HR-V e:HEV. Το πρώτο στοιχείο που θα αναζητήσει ο ενδιαφερόμενος είναι η τιμή. Στην πρώτη έκδοση Elegance στοιχίζει από 33.800 ευρώ, ποσό σίγουρα διόλου ευκαταφρόνητο, αλλά λογικό με βάση τα νέα δεδομένα. Συν του ότι θα πρέπει να υπολογιστεί ότι είναι ένα Full Hybrid μικρομεσαίο SUV (άρα και αυτόματο), εξοπλισμένο με τα πάντα. Στάνταρ είναι 6 αερόσακοι, τα συστήματα αυτόματου φρεναρίσματος, προειδοποίησης αλλαγής και διατήρησης λωρίδας και αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας, infotainment με οθόνη 9 ιντσών και κάμερα οπισθοπορείας, αυτόματος κλιματισμός, αυτόματοι προβολείς, ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών και διάφορα ακόμα.
Το νέο Honda HR-V ξεχωρίζει και σχεδιαστικά, που σημαίνει ότι με το πέρασμα των ετών θα παραμείνει ενδιαφέρον. Το μήκους 4.340 χλστ. αμάξωμά του έρχεται πιο κοντά στην κουπέ τεχνοτροπία, με την κλίση στο τελείωμα της οροφής, το μυώδες πίσω μέρος και το μακρύ καπό μπροστά. Ενδιαφέρον συγκεντρώνει και το μινιμάλ εσωτερικό του, όπου όλα είναι σωστά «τακτοποιημένα» και δεν λείπει τίποτα. Οι σχεδιαστές ελαχιστοποίησαν τη χρήση διακοπτών, κρατώντας στην κεντρική κονσόλα μόνο τους απαραίτητους για τον κλιματισμό και στην 9άρα οθόνη.
Από πλευράς ποιότητας, τα υλικά είναι ως επί το πλείστον σκληρά, αλλά με εξαιρετική συναρμογή και ανάλογου επιπέδου φινίρισμα. Παρότι μαζεμένο σε εξωτερικές διαστάσεις, οι χώροι στο εσωτερικό του αποτελούν μια ευχάριστη έκπληξη, αφού συγκρίνονται με μεγαλύτερων SUV. O χώρος αποσκευών των 335 λίτρων δεν εντυπωσιάζει ως νούμερο, όμως στην πράξη το μεγάλο άνοιγμα, το χαμηλό κατώφλι και το τετραγωνισμένο σχήμα τον καθιστούν πλήρως εκμεταλλεύσιμο. Την πρακτικότητα αυξάνουν σημαντικά και τα Magic Seats, που μπορούν να αναδιπλώνονται προς τα κάτω ή προς τα πάνω.
Στα σημεία αναφοράς του νέου Honda HR-V, ανήκει η «καρδιά» του, το Full Hybrid σύστημα e:HEV. Αποτελείται τον κινητήρα βενζίνης 1.5 λτ. ισχύος 107 ίππων και 131 Nm ροπής και δύο ηλεκτροκινητήρες (ο ένας λειτουργεί ως γεννήτρια) με 131 άλογα και 253 Nm. Ο βενζινοκινητήρας τροφοδοτεί τη γεννήτρια, παρέχοντας ενέργεια στον ηλεκτροκινητήρα. Αυτός με τη σειρά του, μεταδίδει την ενέργεια στους εμπρός τροχούς μέσω του κιβωτίου e-CVT. Σε ταχύτητες πόλης, το υβριδικό HR-V διανύει αρκετές αποστάσεις με ρεύμα, επιτυγχάνοντας κατανάλωση ακόμα και κάτω από 4 λτ./100 χλμ. Σε μεικτές συνθήκες καίει κοντά στα 5,6 λτ./100 χλμ. και με εκπομπές CO2 122 γρ./χλμ. δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας. Παράλληλα το υβριδικό σύνολο εξασφαλίζει σβέλτες επιταχύνσεις με 0-100 χλμ./ώρα σε 10,6 δλ., ενώ έχει το απαραίτητο «νεύρο» και στις ρεπρίζ.
Οι χαμηλές απαιτήσεις του κινητήρα σε βενζίνη και η ηλεκτρική κίνηση, δεν λειτουργούν αρνητικά ως προς τα οδηγικά του χαρακτηριστικά. Το HR-V e:HEV διαθέτει στιβαρό πλαίσιο, πολύ καλά μελετημένες ρυθμίσεις στις αναρτήσεις, μαζί με ένα άμεσο και με σωστή αίσθηση τιμόνι. Η απόσβεση των ανωμαλιών του οδοστρώματος εντυπωσιάζει, όπως και η απουσία άτσαλων αντιδράσεων από τον πίσω ημιάκαμπτο άξονα. Συν του ότι είναι αρκετά ευέλικτο και εύκολο στους χειρισμούς, τα οποία θα εκτιμηθούν αμέσως κατά τις αστικές διαδρομές ρουτίνας.