Φθηνό Crossover κάνει με 20 ευρώ 300 χιλιόμετρα

Η τιμή του βασικότερου καυσίμου που χρησιμοποιούν χιλιάδες αυτοκίνητα καθημερινά για να κινηθούν, η βενζίνη, δεν λέει να πέσει με τίποτα και συνεχώς βρίσκεται κοντά στα 1,9€/λτ. Κοινώς ένα μέσο αυτοκίνητο που καίει γύρω στα 8 λτ./100 χλμ. στοιχίζει 15 ευρώ στα 100 χιλιόμετρα μόνο για την 95άρα αμόλυβδη.

Ωστόσο υπάρχουν και τα «ευνοημένα» καύσιμα, όπως είναι το υγραέριο κίνησης. Η τρέχουσα μέση πανελλαδική του τιμή μειώθηκε ελαφρώς το τελευταίο χρονικό διάστημα και έχει διαμορφωθεί στα 0,809€/λτ. Σίγουρα όσοι διαθέτουν αυτοκίνητο με κιτ LPG είναι πάρα πολύ ωφελημένοι, δεδομένου ότι έχουν εξοικονομήσει πολλά ευρώ συγκριτικά με όσους χρησιμοποιούν μόνο τη βενζίνη. Τι γίνεται όμως στην περίπτωση που θέλει κάποιος ένα καινούργιο οικονομικό σε τιμή και κόστος καυσίμου Crossover με εργοστασιακό κιτ LPG;

Λύση το Dacia Sandero Stepway LPG

Την απάντηση στο παραπάνω ερώτημα δίνει το νέο και ελαφρώς φρεσκαρισμένο Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe 100 LPG. Ένα εξαιρετικά «τίμιο» και με ενδιαφέροντα χαρακτηριστικά αυτοκίνητο, που είναι σε θέση να καλύψει πολλαπλές ανάγκες και να εξυπηρετήσει μέχρι και τετραμελείς οικογένειες. Καταρχήν το μικρό Crossover με το DNA της Renault προσελκύει το ενδιαφέρον με το όμορφο και περιπετειώδες παρουσιαστικό του. Το μυώδες εμπρός μέρος, οι τονισμένοι ώμοι, τα μαύρα πλαστικά προστατευτικά τμήματα, οι ασημί ποδιές και η αυξημένη απόσταση από το έδαφος των 201 χιλιοστών, αποτελούν ορισμένα από τα κύρια εξωτερικά του γνωρίσματα.

Σχετικά με τις τιμές του, αυτές ξεκινούν από τις 19.270 ευρώ στη βασική έκδοση Essential. Στον εξοπλισμό του ανήκουν 6 αερόσακοι, αυτόματο φρενάρισμα, air condition, ηχοσύστημα, ηλεκτρικά παράθυρα μπροστά, προβολείς Full LED Pure Vision και αυτόματη λειτουργία φώτων. Με μικρή επιπλέον επιβάρυνση της τάξεως των 680 ευρώ, η δεύτερη έκδοση Expression στις 19.950 ευρώ περιλαμβάνει επιπλέον αρκετά στοιχεία και αξίζει περισσότερο. Συγκεκριμένα διαθέτει ακόμα οθόνη αφής 8 ιντσών, πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, τιμόνι ρυθμιζόμενο και σε μήκος, δερμάτινη επένδυση τιμονιού και λεβιέ ταχυτήτων, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέπτες, ηλεκτρικά παράθυρα πίσω, αυτόματη λειτουργία υαλοκαθαριστήρων και διαφορετικές επενδύσεις καθισμάτων.

Ευρυχωρία για όλους

Από τα μεγαλύτερα σε διαστάσεις αυτοκίνητα στην κατηγορία του είναι το νέο Dacia Sandero Stepway με μήκος 4.099 χλστ., πλάτος 1.848 χλστ., ύψος 1.535 χλστ. και μεταξόνιο 2.604 χλστ. Οι σχεδιαστές της Dacia έχουν εκμεταλλευτεί πλήρως όλο το αμάξωμα και δημιούργησαν ένα ευρύχωρο εσωτερικό, όπου πολύ άνετα φιλοξενούνται τέσσερα άτομα, ή και πέντε δίχως πολύ στρίμωγμα. Κορυφαίος σε χωρητικότητα είναι και ο χώρος αποσκευών των 410 λίτρων, αφού περνάει και μικρομεσαία χάτσμπακ. Παράλληλα το εσωτερικό του Sandero Stepway είναι ευχάριστο σε σχεδιασμό, πρακτικό, με πολύ καλή εργονομία και βολική θέση οδήγησης. Η ποιότητα κατασκευής είναι καλή, με γεροδεμένα σκληρά πλαστικά και ένθετα υφάσματος στο ταμπλό και στις εμπρός πόρτες.

Άνεση και οικονομία στην οδήγηση

Το νέο Dacia Sandero Stepway μοιάζει λες και έχει φτιαχτεί ειδικά για τους ανάγλυφους ελληνικούς δρόμους. Κάθε ανωμαλία και κακοτεχνία την περνά χωρίς να ενοχλούνται οι επιβάτες με χτυπήματα, κραδασμούς και λοιπές παρενέργειες από τις αναρτήσεις. Η ποιοτική απόσβεση δεν συνεπάγεται χαλαρότητα, τάσεις πλεύσης ή έντονες κλίσεις στις στροφές, αφού σε κάθε διαδρομή το αυτοκίνητο παραμένει σταθερό, σίγουρο και με τα γαλλικά γονίδια της Renault. Συν του ότι τα 201 χιλιοστά από το έδαφος του δίνουν τη δυνατότητα να πατήσει χωρίς πρόβλημα σε κάποιο κακοτράχαλο χωματόδρομο.

Kερασάκι στην τούρτα δεν είναι άλλο από τον κινητήρα διπλού καυσίμου (βενζίνη/υγραέριο) 1.0 TCe 100 LPG. Η επιλογή του LPG μέσω του σχετικού διακόπτη χαμηλά στο ταμπλό είναι δεδομένη, γιατί εξασφαλίζει περισσότερη δύναμη και χαμηλότερο κόστος. Οι 100 ίπποι και τα 170 Nm ροπής απαιτούν 8,5 λτ./100 χλμ. LPG σε μεικτές συνθήκες, δηλαδή κάτι λιγότερο από 7€/100 χλμ. Κοινώς ένα «τυπικό» ποσό των 20 ευρώ φτάνει για να διανύσει το Dacia Sandero Stepway κοντά στα 300 χιλιόμετρα. Παράλληλα το μοτέρ αυτό διαθέτει πολύ καλό τράβηγμα, προσφέρει σβέλτες επιδόσεις και η λειτουργία του είναι αρκετά ραφιναρισμένη. Με τη βενζίνη η ισχύς και οι επιδόσεις μειώνονται ελαφρώς, αλλά οι διαφορές στην πράξη είναι αμελητέες έως ανεπαίσθητες.

Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κυβισμός (κ.εκ.) 999
Ισχύς LPG (PS/σ.α.λ.) 100/4.600-5.000
Ροπή LPG (Nm/σ.α.λ.) 170/2.000-3.500
Ισχύς Βενζίνη (PS/σ.α.λ.) 91/4.800-5.000
Ροπή Βενζίνη (Nm/σ.α.λ.) 160/2.100-3.750
0-100 χλμ./ώρα LPG/B (δλ.) 11,9
Τελική LPG/B (χλμ./ώρα) 177/173
Κατ/λωση LPG/B (λτ./100 χλμ.)* 8,5/6,7
CO2 LPG/B (γρ./χλμ.) 108/122
*Δοκιμής

Get it on Google Play Download on the App Store