Φθηνά SUV για όσους έχουν αλλεργία στη βενζίνη

Στο άκουσμα της βενζίνης κάποιοι ανατριχιάζουν και μόνο που σκέπτονται πόσο ακριβά πωλείται. Με μέση τρέχουσα πανελλαδική τιμή στα 1,815 ευρώ το λίτρο, πολλά σύγχρονα μικρά και μικρομεσαία αυτοκίνητα που καίνε 7-8 λτ./100 χλμ. στοιχίζουν στον οδηγό τους 13-15 ευρώ στα 100 χιλιόμετρα. Τα full hybrid αποτελούν μια λύση για χαμηλότερη κατανάλωση βενζίνης, όμως και πάλι υπάρχουν μοντέλα που κοστίζουν τα ίδια ή και λιγότερα λεφτά για καύσιμο με πιο απλές τεχνολογίες. Δύο από τα φθηνότερα της αγοράς προερχόμενα μάλιστα από τη δημοφιλή κατηγορία των SUV είναι τα μοντέλα που σας παρουσιάζουμε παρακάτω.

Citroen C3 Aircross 1.5 BlueHDi 110

Το C3 Aircross 1.5 BlueHDi με τιμή από 22.700 ευρώ στην αρχική έκδοση You!, είναι το φθηνότερο ντίζελ SUV στην Ελλάδα. Στον εξοπλισμό του ανήκουν όλα τα απαραίτητα στοιχεία ανέσεων και ασφαλείας (βλ. παρακάτω). Επιπλέον κάποιες λεπτομέρειες όπως οι μπάρες οροφής σε μαύρη γυαλιστερή απόχρωση και το λευκό χρώμα στους καθρέπτες, στη μπροστινή ποδιά και στο γραφικό στα πίσω πλαϊνά τζάμια, ενισχύουν περεταίρω το ξεχωριστό του στιλ. Μοντέρνο παρουσιάζεται και το εσωτερικό του, όπου όλοι οι επιβάτες απολαμβάνουν ευρυχωρία ανεξαρτήτως που κάθονται. Αρκετό και πλήρως εκμεταλλεύσιμο το πορτ μπαγκάζ των 410 λίτρων με το μεγάλο άνοιγμα και το τετραγωνισμένο σχήμα.

Τις ανέσεις ενισχύουν τα αναπαυτικά καθίσματα και οι μαλακές σε ρύθμιση αναρτήσεις. Χαμηλά επίπεδα θορύβου από παντού, πολύ καλή απόσβεση ανωμαλιών, ομαλότητα στο πέρασμα από «ανάγλυφο» οδόστρωμα και ελαστικότητα κινητήρα κάνουν όσο το δυνατόν ξεκούραστες τις όποιες διαδρομές στην πόλη και σε μακρινά ταξίδια. Το C3 Aircross δεν «αρνείται» να στρίψει με αρκετά χιλιόμετρα, ωστόσο οι αισθητές κλίσεις δίνουν το σήμα στον οδηγό να μειώσει το ρυθμό. Από την άλλη πλευρά ο 1.5 BlueHDi με τα πολύ καλά χαρακτηριστικά και την ισχύ των 110 ίππων και 250 Nm ροπής, ταιριάζει ιδανικά στο αυτοκίνητο. Εξασφαλίζει σβελτάδα και γεμάτη δύναμη με γρήγορες ρεπρίζ, ενώ με πραγματική κατανάλωση δοκιμής στα 5,6 λτ./100 χλμ.* χωρίς καμιά ηλεκτρική υποβοήθηση, γλιτώνει αρκετά ευρώ στον οδηγό του. (*9€/100 χλμ. με τιμή diesel 1,648€/λτ.).

Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κυβισμός (κ.εκ.) 1.499
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) 110/3.750
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 250/1.750
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 10,7
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) 178
Κατανάλωση* (λτ./100 χλμ.) 5,5
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) 127
*Δοκιμής

Εξοπλισμός έκδοσης You!: 6 αερόσακοι, προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας, αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας, οθόνη αφής 7 ιντσών, αυτόματη λειτουργία προβολέων, προβολείς ομίχλης, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός & πίσω, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι & αναδιπλούμενοι καθρέπτες, air condition και αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω. Τιμή: από 22.700 ευρώ.

Dacia Duster 1.0 TCe 100 hp LPG

Λυτρωτικό από την πανάκριβη βενζίνη είναι το Duster 1.0 TCe 100 hp με το υγραέριο, αφού εκτός από το ότι το LPG είναι πολύ φθηνό ως καύσιμο (0,883€/λτ.), αντίστοιχα και το αυτοκίνητο είναι το φθηνότερο μικρομεσαίο SUV της αγοράς. Με τιμή που ξεκινά από τις 22.580 ευρώ και το εργοστασιακό κιτ υγραερίου, το Duster είναι πιο οικονομικό και από πολλά μικρά SUV. «Καρδιά» της συγκεκριμένης έκδοσης του Duster αποτελεί ο 3κύλινδρος 1.000άρης turbo κινητήρας διπλού καυσίμου (βενζίνη/LPG), ωστόσο το μόνο σίγουρο είναι ότι η χρήση βενζίνης θα είναι απειροελάχιστη. Εξάλλου πρόβλημα ανεφοδιασμού με υγραέριο δεν υφίσταται γιατί πρατήρια με LPG υπάρχουν σε όλη την Ελλάδα. Παράλληλα με το υγραέριο αυξάνεται η απόδοση κατά 9 ίππους και 10 Nm ροπής, ενώ αδιαμφισβήτητο αβαντάζ είναι η οικονομία σε κόστος κίνησης. Με ρεαλιστική συνδυαστική κατανάλωση στα 9,6 λτ./100 χλμ. στοιχίζει λίγο πιο πάνω από 8€/100 χλμ., δηλαδή στα επίπεδα ή και χαμηλότερα από full hybrid SUV, δίχως να είναι εξηλεκτρισμένο. Πρόσθετα το ρεζερβουάρ του LPG με χωρητικότητα 49 λίτρων (+50 λτ. βενζίνης) εξασφαλίζει πάνω από 500 χιλιόμετρα αυτονομίας και ένα γέμισμα των 40 περίπου ευρώ.

Εκτός από τη μεγάλη οικονομία με την επιλογή του LPG, το Dacia Duster διαθέτει και άλλα χαρίσματα. Ένα από αυτά είναι και η ευρυχωρία στο εσωτερικό του, αφού είναι σε θέση να καλύψει άνετα τις μεταφορικές ανάγκες 4 ή 5 επιβατών με τις αποσκευές τους (478 λίτρα). Οι ανέσεις που παρέχει ενισχύονται από τα μαλακά καθίσματα και τις «απορροφητικές» αναρτήσεις, οι οποίες είναι κατάλληλα ρυθμισμένες για τους γεμάτους ανωμαλίες δρόμους. Ταυτόχρονα η αυξημένη απόσταση από το έδαφος των 217 χιλιοστών, βοηθά στην κίνηση εκτός δρόμου και βελτιώνει την περιμετρική ορατότητα μαζί με την υπερυψωμένη θέση οδήγησης και τα πολλά παράθυρα. Αν και ψηλό, το Duster παρουσιάζει πολύ καλή σταθερότητα και ευθυβολία στους αυτοκινητόδρομους, ενώ στις στροφές οι κλίσεις είναι λογικές και το πάτημά του στιβαρό.

Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κυβισμός (κ.εκ.) 999
Ισχύς LPG (PS/σ.α.λ.) 100/4.600-5.000
Ροπή LPG (Nm/σ.α.λ.) 170/2.000-3.500
Ισχύς Βενζίνη (PS/σ.α.λ.) 91/4.400-4.900
Ροπή Βενζίνη (Nm/σ.α.λ.) 160/2.200-3.750
0-100 χλμ./ώρα LPG/B (δλ.) 13,8/15,1
Τελική LPG/B (χλμ./ώρα) 168/166
Κατ/λωση LPG/B* (λτ./100 χλμ.) 9,6/7,8
CO2 LPG/B (γρ./χλμ.) 126/142
*Δοκιμής

Εξοπλισμός έκδοσης Expression: 6 αερόσακοι, οθόνη 8 ιντσών, προβολείς ομίχλης, αυτόματα φώτα, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, air condition, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός & πίσω, ηλεκτρικοί καθρέπτες και ζάντες αλουμινίου. Τιμή από 22.580 ευρώ.

Get it on Google Play Download on the App Store