Η οδήγηση αποτελεί μέρος της καθημερινής ρουτίνας για χιλιάδες οδηγούς, αλλά και ένα μέσο απόδρασης και ευχαρίστησης τα Σαββατοκύριακα, τις αργίες, τις διακοπές και όποιες μέρες μπορεί να ξεφύγει κανείς από το κλεινόν άστυ. Ωστόσο, πολύς κόσμος αδυνατεί να κάνει επιπλέον χιλιόμετρα, όχι μόνο για ταξίδι αλλά και για μια βόλτα ή κοντινή εξόρμηση, λόγω του υψηλού κόστους των καυσίμων και ειδικά της βενζίνης. Με μέση τιμή της 95άρας αμόλυβδης στα 1,825 ευρώ το λίτρο και παραπάνω για όσους βάζουν «ενισχυμένη» βενζίνη που ενδείκνυται σε σύγχρονους turbo άμεσου ψεκασμού κινητήρες, το επιπλέον έξοδο λειτουργεί αποτρεπτικά.
Παρόλα αυτά υπάρχει ένα οικονομικό στην αγορά μοντέλο που ανήκει στα δημοφιλή μικρά SUV και είναι κατάλληλο για ξεκούραστα και πολλά χιλιόμετρα με χαμηλό κόστος σε καύσιμο. Πρόκειται για το Renault Captur 1.0 TCe 100 hp LPG, ένα άνετο SUV που καλύπτει εύκολα τις οικογενειακές υποχρεώσεις και εξοικονομεί πολλά λεφτά με τη χρήση του LPG. Εξάλλου πρατήρια με υγραέριο κίνησης υπάρχουν σχεδόν παντού, ενώ με μέση τιμή LPG στα 0,881 ευρώ το κέρδος είναι άμεσο, κάθε φορά που γίνεται ανεφοδιασμός.
O 1.000άρης turbo κινητήρας αποδίδει με το LPG 100 ίππους και 170 Nm ροπής και η πραγματική συνδυαστική κατανάλωση βρίσκεται στα 8,5 λτ./100 χλμ. Στην πράξη «καίει» μόνο 7,5 ευρώ ανά 100 χιλιόμετρα, όταν για παράδειγμα ένα full hybrid SUV με μεικτή κατανάλωση 5,5 λτ./100 χλμ. κοστίζει σε βενζίνη πάνω από 10 ευρώ στα 100 χιλιόμετρα. Παράλληλα το ρεζερβουάρ των 40 λίτρων για το LPG εξασφαλίζει αρκετή αυτονομία, συν του ότι υπάρχουν άλλα 48 λίτρα για τη βενζίνη, έτσι ώστε να μην τίθεται πρόβλημα ανεφοδιασμού ή αυτονομίας. Το μοτέρ αφήνει θετικές εντυπώσεις και με τη «ζωηράδα» του, χάρις και στη συνδρομή του 6τάχυτου κιβωτίου με τη σχετικά σφιχτή κλιμάκωση, που δεν αφήνει το μοτέρ χωρίς δύναμη ειδικά στις χαμηλές και μεσαίες στροφές.
Το Renault Captur θα το ευχαριστηθεί ο οδηγός του, όχι μόνο λόγω οικονομίας με τη χρήση του υγραερίου, αλλά και για τις ανέσεις που προσφέρει απλόχερα. Οι αναρτήσεις του λειτουργούν αποτελεσματικά, αφού περνούν με ποιοτικό τρόπο από τις ανωμαλίες των δρόμων, εξασφαλίζουν πολύ καλή σταθερότητα στις ευθείες και κρατούν σε λογικά πλαίσια τις κλίσεις στις στροφές. Στα συν βάλτε επίσης και τα 210 χιλιοστά απόστασης από το έδαφος που προσφέρουν την απαραίτητη αυτοπεποίθηση για να κινηθείτε σε κάθε τερέν και εκτός ασφάλτου.
Η άνεση συνεχίζεται και εντός του Captur, όπου οι χώροι για επιβάτες και αποσκευές είναι κορυφαίοι στην κατηγορία των μικρών SUV, παρά το μαζεμένο μήκος των 4.227 χιλιοστών. Στο πίσω κάθισμα ο αέρας για τα πόδια και το κεφάλι είναι μπόλικος για να χωρέσουν και οι πιο ψηλοί, ενώ το κάθισμα που σύρεται κατά 16 εκατοστά μεταβάλλει τη χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ μεταξύ 422 έως 536 λίτρων. Παράλληλα οι επιβάτες φιλοξενούνται σε ένα ευχάριστο εσωτερικό με μοντέρνο σχεδιασμό, πολύ καλή ποιότητα κατασκευής και εφοδιασμένο με όλα τα κομφόρ.
Στην τιμή των 23.810 ευρώ προσφέρεται το Renault Captur στην αρχική έκδοση equilibre με όλο το πακέτο εξοπλισμού ανέσεων και ασφαλείας. Αναλυτικότερα περιλαμβάνει: 6 αερόσακους, αυτόματο φρενάρισμα, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, αναγνώριση σημάτων οδικής κυκλοφορίας, οθόνη infotainment 7 ιντσών, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός & πίσω, ηλεκτρικούς καθρέφτες, air condition και ζάντες 17 ιντσών Flex wheels.
Τεχνικά χαρακτηριστικά | |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 999 |
Καύσιμο | LPG/Βενζίνη |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 100/4.600 (LPG) |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 170/2.000 (LPG) |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 91/4.800 (B) |
Ροπή(Nm/σ.α.λ.) | 160/2.100 (B) |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 13,0/14,3 |
Τελική (χλμ./ώρα) | 173/168 |
Κατ/λωση* (λτ./100 χλμ.) | 8,5/6,5 |
CO2 (γρ./χλμ.) | 119/134 |
*Δοκιμής |