Η επιλογή ενός μικρομεσαίου SUV γίνεται σε αρκετές των περιπτώσεων με γνώμονα την ασφάλεια. Βέβαια, ο ιδιοκτήτης του SUV πέρα από το ότι θέλει να νιώθει ασφαλής, θα πρέπει να είναι και προστατευμένος από τα συστήματα ασφαλείας που θα διαθέτει το SUV της προτίμησής του.
Κι αν νομίζετε ότι μια πλήρης σουίτα ασφαλείας κοστίζει, μάλλον θα πρέπει να αναθεωρήσετε αυτή τη λανθασμένη άποψη. Τα δεδομένα ανατρέπει το νέο Suzuki S-Cross, αφού με τιμή που ξεκινάει από τα 20.670 ευρώ προσφέρει πλήρη εξοπλισμό ασφάλειας κι άνεσης. Από την πρώτη έκδοση GL έχει 7 αερόσακους, αυτόνομο φρενάρισμα, σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας, σύστημα αποφυγής αλλαγής λωρίδας, σύστημα αναγνώρισης οδικών πινακίδων και adaptive cruise control. Προσθέστε ακόμα air condition, infotainment με οθόνη 7 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός – πίσω, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέπτες, προβολείς LED, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών κι άλλα!
Αν δεν σας φτάνουν όλα αυτά, με 2.200 ευρώ επιπλέον (22.870 ευρώ) το S-Cross GL+ περιλαμβάνει ακόμα τα εξής: Αναγνώριση τυφλού σημείου, υποβοήθηση οπίσθιας διασταυρούμενης κυκλοφορίας, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα, ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέπτες, αισθητήρες φώτων και βροχής, δερμάτινο τιμόνι, σύστημα εκκίνησης χωρίς κλειδί, φώτα ομίχλης εμπρός και διαφορετικές επενδύσεις.
Προηγμένα συστήματα ασφαλείας
Η σουίτα ασφαλείας του S-Cross φέρει την ονομασία Suzuki Safety Support και προσφέρει κορυφαία ασφάλεια και άνεση. Ξεκινώντας με το πιο απλό, τους στάνταρ αισθητήρες παρκαρίσματος με την ηχητική ειδοποίηση και την πολύ χρήσιμη κάμερα οπισθοπορείας. Ανάλογα με την εξοπλιστική έκδοση διατίθεται και πανοραμική απεικόνιση 360 μοιρών, μέσω τεσσάρων καμερών (εμπρός, πίσω και πλευρικά).
Περνώντας στα πιο ουσιαστικά, σημαντικό βοήθημα στα ταξίδια είναι το Adaptive Cruise Control, το οποίο σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων διαθέτει λειτουργία Stop & Go. Αυτό επιτρέπει στον οδηγό να διατηρεί σταθερή την απόσταση από το εμπρός όχημα, ενώ σε περίπτωση μποτιλιαρίσματος σταματά και εκκινεί το S-Cross μόνο του. Επιπλέον βοήθεια λαμβάνει ο οδηγός κι από το σύστημα αναγνώρισης τυφλού σημείου, που ενεργοποιείται όταν ανάψει ένα φλας. Αν εντοπίσει άλλο όχημα στη νεκρή γωνία, τότε θα ενημερωθεί με οπτικά σήματα στον καθρέπτη και ηχητικά. Εξαιρετικά χρήσιμη είναι και η προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας, που ενεργοποιείται σε ταχύτητες άνω των 60 χλμ./ώρα. Διαβάζει συνεχώς το δρόμο και ενημερώνει τον χειριστή αν ακούσια πάει να αλλάξει λωρίδα. Συνδυάζεται με σύστημα αποφυγής αλλαγής λωρίδας για να επαναφέρει το S-Cross στο δρόμο του!
Στο πλαίσιο της ακόμα μεγαλύτερης ασφάλειας και ειδικά εντός του αστικού περιβάλλοντος, το ιαπωνικό C-SUV διαθέτει σύστημα υποβοήθησης οπίσθιας διασταυρούμενης κυκλοφορίας. Όταν ο οδηγός κάνει όπισθεν για να εξέλθει από μια θέση στάθμευσης, αυτή η λειτουργία τον βοηθά να αποφύγει τυχόν συγκρούσεις. Εξίσου θα εκτιμήσετε και το σύστημα αναγνώρισης πινακίδων κυκλοφορίας, που αναγνωρίζει τα σήματα του Κ.Ο.Κ. και προειδοποιεί αν οδηγός κινείται πάνω από το επιτρεπόμενο όριο ταχύτητας. Και στην περίπτωση που ανιχνευτεί κάποια δυνητική κατάσταση σύγκρουσης, η μονή κάμερα και ο αισθητήρας λέιζερ θα το εντοπίσουν αμέσως! Κι αν κρίνουν πως υπάρχει περίπτωση σύγκρουσης, το σύστημα Dual Sensor Brake Support (DSBS) εκπέμπει μια προειδοποίηση ή ενεργοποιεί αυτόματα το σύστημα πέδησης, ανάλογα με τις συνθήκες.
Είναι SUV και το δείχνει!
Καμία παραχώρηση δεν γίνεται όμως και στο σχεδιαστικό κομμάτι, μιας και το Suzuki S-Cross ξεχωρίζει με τη δυναμική του εμφάνιση. Μπορεί οι διαστάσεις του να παρέμειναν στα επίπεδα του μοντέλου που αντικατέστησε, όμως όλα τα υπόλοιπα ουδεμία σχέση έχουν με τον προκάτοχό του, αφού είναι αρκετά πιο μυώδες. Το εμπρόσθιο τμήμα θα ερεθίσει το οπτικό σας νεύρο, με τη μεγάλη μάσκα, τα αιχμηρά φωτιστικά σώματα, αλλά και τα έντονα νεύρα του καπό. Όμορφο είναι και το πίσω τμήμα του νέου Suzuki S-Cross με τα μεγάλα LED φανάρια να κεντρίζουν την προσοχή. Αυτά ενώνονται μέσω μιας μαύρης πλαστικής λωρίδας και στο κέντρο φιλοξενείται το λογότυπο της μάρκας.
Εσωτερικό: Όταν η ποιότητα σμίγει με την εργονομία & την ευρυχωρία!
Η καμπίνα είναι ένας ακόμα τομέας που διακρίνεται το νέο Suzuki S-Cross. Οι σχεδιαστές φρόντισαν να την προικίσουν με ποιότητα, τεχνολογία, αλλά και την απαραίτητη ευρυχωρία που αναζητά κανείς από μικρομεσαίο SUV. Αυτό που θα σας ενθουσιάσει όμως είναι η νέα οθόνη, που βρίσκεται στο ανώτερο σημείο της κεντρικής κονσόλας. Με διάσταση 7 ιντσών (στην κορυφαία έκδοση GLX φτάνει τις 9 ίντσες) παρέχει την πληροφόρηση που αναζητά ο οδηγός. Το εσωτερικό του ιαπωνικού SUV διακρίνεται ακόμα για τους άνετους χώρους των επιβατών, καθώς δεν χρειάζεται να κάνουν την παραμικρή παραχώρηση για να βολευτούν. Το διαιρούμενο πίσω κάθισμα κατά 60:40 συνεισφέρει στην πρακτικότητα με δυνατότητα πολλαπλής εκμετάλλευσης του χώρου για πολλές διαφορετικές αποσκευές, στο ευρύχωρο πορτ μπαγκάζ των 430 λίτρων.
Μοτέρ που τα κάνει όλα και συμφέρει!
Το νέο Suzuki S–Cross κινείται από τον 1.4 BoosterJet, που συνεργάζεται με το ήπιο 48βολτο υβριδικό σύστημα. Η ισχύς του ανέρχεται στους 129 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και η ροπή στα 235 Nm στις 2.000-3.000 σ.α.λ. Η κίνηση εξασφαλίζεται είτε από το χειροκίνητο 6τάχυτο κιβώτιο, είτε από ένα 6άρι αυτόματο, με τη δύναμη να καταλήγει ανάλογα με την έκδοση στους εμπρός ή και στους τέσσερις τροχούς. Το 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 9,5 δλ. για τη 2κίνητη έκδοση και σε 10,2 δλ. στη 4κίνητη, ενώ η τελική ταχύτητα και για τους δυο τύπους κίνησης είναι 195 χλμ./ώρα. Η μέση κατανάλωση, τέλος, κυμαίνεται από 5,3 μέχρι 6,1 λτ./100 χλμ. αναλόγως έκδοσης, με εκπομπές CO2 στα 120-139 γρ./χλμ.