Τα Crossover και τα SUV έχουν κλέψει μεγάλα μερίδια κυρίως από τα μικρομεσαία χάτσμπακ και τα μεσαία σεντάν, γιατί είναι πρακτικά και «γεμίζουν» περισσότερο το μάτι. Άλλωστε οι σύγχρονοι καταναλωτές θέλουν ένα αυτοκίνητο που να τους παρέχει ευελιξία, άνετους χώρους και να μπορεί να πατήσει εύκολα εκεί που τελειώνει η άσφαλτος, προς διευκόλυνση των όποιων υπαίθριων δραστηριοτήτων τους.
Ένα νέο Crossover που συνδυάζει στοιχεία από τα χάτσμπακ, τα SUV, τα πολυχρηστικά και τα στέισον βάγκον, είναι το Dacia Jogger. Παράλληλα, στο αυτοκίνητο «πολυεργαλείο» ταιριάζει ιδανικά ο κινητήρας διπλού καυσίμου (βενζίνη/υγραέριο), ενώ όλα αυτά μαζί με όλο τον απαραίτητο εξοπλισμό προσφέρονται στην τιμή των 23.980 ευρώ. Πρόσθετη αξία εξασφαλίζει στον πελάτη και η εργοστασιακή εγγύηση των 5 ετών, συν του ότι το σύστημα LPG τοποθετείται από το εργοστάσιο.
Η προαναφερθείσα τιμή αφορά την πρώτη έκδοση Expression (δεν προσφέρεται η πιο βασική Essential) με τον παρακάτω στάνταρ εξοπλισμό. Να σημειωθεί ότι το μοντέλο αυτό διατίθεται και με 7 θέσεις με τιμή υψηλότερη κατά 1.300 ευρώ (από 25.280 ευρώ), αποτελώντας το φθηνότερο 7θέσιο νέο αυτοκίνητο.
- 6 αερόσακοι
- Ενεργό σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης
- Εμπρός προβολείς Full LED Pure Vision
- Προβολείς ομίχλης
- Σύστημα πολυμέσων με οθόνη 8 ιντσών
- Αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω
- Αυτόματη λειτουργία φώτων και υαλοκαθαριστήρων
- Air condition
- Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός – πίσω
- Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι καθρέπτες
- Δερμάτινη επένδυση τιμονιού και λεβιέ ταχυτήτων
- Cruise control
- Αρθρωτές ράγες οροφής
Το Dacia Jogger έχει δεσμούς με το Sandero Stepway και αυτό γίνεται ορατό, γιατί από μπροστά έως και τις μεσαίες κολόνες είναι παρόμοια. Από εκεί και πίσω διαφέρουν τελείως αφού η οροφή ψηλώνει, το μεταξόνιο φτάνει τα 2,9 μέτρα και το συνολικό μήκος αγγίζει τα 4,55 μέτρα. Οι πρόσθετοι πόντοι έχουν ωφελήσει σημαντικά τους χώρους, μιας και 5 ψηλοί θα κάτσουν αρχοντικά. Στα δύο εξτρά αναδιπλούμενα και αφαιρούμενα καθίσματα μπορούν να φιλοξενηθούν άτομα με ύψος κοντά στα 1,7 μέτρα. Όσο για το χώρο αποσκευών, είναι πραγματικά τεράστιος. Στην 5θέσια διάταξη έχει χωρητικότητα 708 λίτρα και φτάνει τα 2.085 λίτρα όταν πέσει η μεσαία σειρά καθισμάτων. Κοινώς είναι ιδανικός για φόρτωμα, δίχως να υπάρχει κανένα στρίμωγμα.
Ένα ακόμα σημείο αναφοράς του Dacia Jogger, είναι ο γνωστός κινητήρας 1.0 TCe 100 LPG. Στο άκουσμα των 100 ίππων για ένα τέτοιο αμάξωμα δημιουργούνται εύλογα ερωτηματικά, όμως διαλύονται από τα πρώτα μέτρα οδήγησης. Τα 170 Nm ροπής σε συνδυασμό με το σωστής κλιμάκωσης 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο, εξασφαλίζουν γεμάτο τράβηγμα από τις χαμηλές έως τις μεσαίες στροφές, που σημαίνει ότι το Jogger δεν θα ζοριστεί σε ανηφόρες, αλλά ούτε σε ταχύτητες ταξιδιού φορτωμένο (130 χλμ./ώρα με 2.900 σ.α.λ.). Ταυτόχρονα η χρήση του LPG προσφέρει οικονομία στις μετακινήσεις και αξιοπρεπείς επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 12,3 δλ.). Με κατανάλωση δοκιμής στα 9,8 λτ./100 χλμ. και τρέχουσα μέση τιμή LPG στα 0,858 ευρώ/λτ., το κόστος είναι κοντά στα 8,5 ευρώ/100 χλμ. Με τη βενζίνη καίει λιγότερο (7,9 λτ./100 χλμ.) αλλά η 95άρα αμόλυβδη είναι πολύ ακριβότερη (1,989 ευρώ/λτ.) και η ισχύς μειώνεται στους 91 ίππους και 160 Nm.
Το Dacia Jogger εμφανίζει πολύ καλά χαρακτηριστικά και ως προς την οδική του συμπεριφορά. Καταρχήν, οι αναρτήσεις του χωρίς να είναι ιδιαίτερα μαλακές φιλτράρουν αποτελεσματικά τις διάφορες ανωμαλίες των δρόμων. Πρόσθετα η αυξημένη απόσταση από το έδαφος των 200 χιλιοστών, δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό του μικρομεσαίου Crossover να πατήσει εύκολα σε κακοτράχαλους χωματόδρομους. Από πλευράς σταθερότητας δεν θα προβληματίσει, καλύπτοντας πλήρως το οικογενειακό κοινό που απευθύνεται και δίνει προτεραιότητα στους χώρους, στην οικονομία και στην πρακτικότητα.