Δεν υπάρχει μεγαλύτερη ικανοποίηση ως αγοραστής, να έχεις αποκτήσει ένα καινούργιο αυτοκίνητο με δυναμικά χαρακτηριστικά σε σχεδιασμό και σε οδική συμπεριφορά, το οποίο να μην στοιχίζει μια περιουσία σε κατανάλωση καυσίμου.
Μερικά χρόνια πριν είχαμε συνηθίσει να οδηγούμε SUV και να θεωρούμε λογικό να καταναλώνουν σεβαστή ποσότητα βενζίνης. Μέχρι που ο όρος downsizing ήρθε στη ζωή μας και οι εταιρείες κατάφεραν να προσαρμόσουν μικρούς σε κυβισμό turbo κινητήρες σε πληθωρικά αμαξώματα. Δυο τρανά παραδείγματα εξέλιξης, είναι τα αυτοκίνητα του σημερινού αφιερώματος, τα οποία κατορθώνουν να προσελκύουν τα βλέμματα με το σχεδιασμό τους, όντας παράλληλα κι εξαιρετικά οικονομικά σε καύσιμο. Αυτά είναι το Ford Puma 1.0 EcoBoost 125 PS mHEV ST Line και το Peugeot 2008 1.2 PureTech 100 PS. Αμφότερα είναι από τα πιο εντυπωσιακά B-SUV που πωλούνται αυτή τη στιγμή στην αγορά, προσελκύοντας υποψήφιους πελάτες από κάθε ηλικιακό group.
Ford Puma 1.0 EcoBoost 125 PS mHEV ST Line
Όταν η Ford ανακοίνωσε πως θα αναβιώσει το όνομα Puma, είχε ήδη κερδίσει την προσοχή του κοινού. Όταν κυκλοφόρησε το νέο Ford Puma, η προσοχή μετασχηματίστηκε σε αγοραστική επιθυμία, κάτι που το γνωρίζει καλά η μάρκα, μιας κι οι εκθέσεις της δεν σταματούν να υποδέχονται κόσμο που θέλει να αποκτήσει το αυτοκίνητο. Και μπορεί το νέο Puma να μην έχει σχέση με το αντίστοιχο του παρελθόντος, όμως και τώρα κατορθώνει να εντυπωσιάσει με την εμφάνισή του. Πολλά μπράβο για αυτό αξίζουν στη σχεδιαστική ομάδα της Ford που ενσωματώνει στις δυνάμεις της τον Έλληνα κ. Γιώργο Σαριδάκη. Όσο μυώδες χρειάζεται για την κατηγορία, αποπνέοντας έναν premium αέρα σε κάθε εκατοστό του αμαξώματός του, με τις διαστάσεις του (μήκος 4.186 χλστ., πλάτος 1.805 χλστ. και ύψος 1.537 χλστ.) να είναι ιδανικές. Και αυτό γιατί δεν ασφυκτιά εντός πόλης, ενώ αν κινηθεί εκτός αυτής οι επιβάτες του Puma θα είναι άνετοι. Στην έκδοση ST Line ξεκινάει από τα 21.252 ευρώ και περιλαμβάνει μεταξύ άλλων:
- 6 αερόσακους
- Αυτόνομη πέδηση
- Σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας
- Αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω
- Αυτόματα φώτα
- Αυτόματη εναλλαγή μεγάλης σκάλας
- Αυτόματο κλιματισμό
- Αυτόματους υαλοκαθαριστήρες
- Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέπτες
- Ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών
- Προβολείς ομίχλης
- Πίσω φώτα LED
- Ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών
- Οθόνη αφής 8 ιντσών
Δεν θα σας λείψει τίποτα στην καμπίνα!
Από την πρώτη επαφή με το Puma θα νιώσετε οικεία, ειδικά αν είχατε μια πρότερη εμπειρία από το Fiesta, μιας κι η καμπίνα προέρχεται από το μικρό μοντέλο της Ford. Το ταμπλό αποτελείται από μαλακά πλαστικά, με τη συναρμογή να είναι εξαιρετική. Κατά τα πρότυπα της εποχής, στο άνω σημείο της κεντρικής κονσόλας υπάρχει η οθόνη αφής 8 ιντσών για το infotainment, αλλά σίγουρα θα εντυπωσιαστείτε από τον ψηφιακό πίνακα οργάνων των 12,3 ιντσών. Αυτός αλλάζει φόντο ανάλογα με το προφίλ οδήγησης (Normal, Eco, Sport, Slippery και Trail) που έχει επιλέξει ο οδηγός (επιδρά και στον τρόπο λειτουργίας του γκαζιού, αλλά και στο τιμόνι). Ο σπορτίφ χαρακτήρας του Puma ενισχύεται από το δερμάτινο τιμόνι με το επίπεδο κάτω μέρος του, αλλά και με τις κόκκινες ραφές σε καθίσματα, τιμόνι, επιλογέα ταχυτήτων και επενδύσεις στις πόρτες, αλλά και με τη μαύρη οροφή. Στα συν προσθέστε και τους ικανοποιητικούς χώρους επιβατών, αλλά και το μεγάλο πορτ μπαγκάζ των 465 λίτρων (μαζί με το MegaBox των 80 λτ. κάτω από το δάπεδο).
Ευχάριστο και σβέλτο στην οδήγηση
Το Ford Puma συνδυάζει πολύ καλές επιδόσεις από τον βελτιωμένο 1.0 λτ. EcoBoost με το ήπιο υβριδικό σύστημα, με πολύ καλή οδική συμπεριφορά. Ας τα δούμε όμως ένα, ένα. Κάτω από το μυώδες καπό υπάρχει ο 1.0 EcoBoost με ήπια υβριδική τεχνολογία, με απόδοση 125 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και με ροπή 210 Nm από τις 1.750 σ.α.λ. Συνδυαστικά με το mHEV το compact SUV της Ford προσφέρει στον οδηγό του εντυπωσιακό τράβηγμα από χαμηλά και δυνατές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 9,8 δλ. και τελική ταχύτητα 191 χλμ./ώρα). Ακόμα ένα ατού του Puma είναι η χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, που ανέρχεται στα 5,5 λτ./100 χλμ., με τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα να είναι 126 γρ./χλμ. (εργοστασιακές μετρήσεις).
Εξαιρετικές εντυπώσεις αφήνει και στο δρόμο το Ford Puma, εστιάζοντας κατά πολύ στον οδηγό. Πατάει μοναδικά, αποπνέοντας εμπιστοσύνη στο χειριστή του σε κάθε είδους διαδρομή. Στον αυτοκινητόδρομο αποδεικνύεται ξεκούραστο, «καταπίνοντας» εύκολα χιλιόμετρα, ενώ στις στροφές αναδεικνύεται το σπορ DNA που η Ford «μπολιάζει» τα μοντέλα της. Το πλαίσιο είναι στιβαρό, η αίσθηση από τα χειριστήρια (τιμόνι, φρένα, κιβώτιο ταχυτήτων) εξαιρετική, ενώ η ρύθμιση της σφιχτής, αλλά όχι κουραστικής ανάρτησης αφήνουν τον οδηγό να πιέσει άφοβα σε κάθε είδους καμπή!
Peugeot 2008 1.2 PureTech 100 PS
Ακόμα ένα αγαπημένο compact SUV του αγοραστικού κοινού, είναι το αιχμηρό Peugeot 2008. Βρέθηκε στην κορυφή των πωλήσεων την προηγούμενη χρονιά, με την εμπορική του επιτυχία να συνεχίζεται και το 2021. Απόλυτα λογικό, μιας και το 2008 έχει το πακέτο που θέλει ο σύγχρονος οδηγός: Εμφάνιση δυναμίτη, γκάμα κινητήρων για κάθε γούστο, άνεση χώρων και πολύ καλή οδική συμπεριφορά. Εμείς όμως θα εστιάσουμε στην έκδοση με τον αποδοτικό, αλλά ολιγαρκή σε καύσιμο 1.2 PureTech κινητήρα. Με όλα τα παραπάνω η συνολική του αξία εκτοξεύεται χάρη στη πλήρη βασική έκδοση Active που ξεκινάει από τα 20.100 ευρώ και περιλαμβάνει:
- 6 αερόσακους
- Αυτόνομη πέδηση με αναγνώριση πεζών
- Σύστημα προειδοποίησης σύγκρουσης
- Σύστημα διατήρησης λωρίδας
- Αναγνώριση & ειδοποίηση υπέρβασης ορίου ταχύτητας
- Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός & πίσω
- Αir Condition
- Cruise Control και Speed Limiter
- Αυτόματοι προβολείς & αυτόματοι λειτουργία υαλοκαθαριστήρων
- Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι & θερμαινόμενοι καθρέπτες
- Οθόνη αφής 7 ιντσών
- Αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω με οπτική κι ηχητική ειδοποίηση
Αξιοπρόσεκτο παρουσιαστικό
Το Peugeot 2008 είναι από τα δυναμικότερα compact SUV που μπορεί να αποκτήσει κανείς, με το εμπρόσθιο τμήμα να είναι το πλέον εμφατικό. Εκεί υπάρχουν τα αιχμηρά φωτιστικά σώματα και τα LED ημέρας που θυμίζουν έντονες νυχιές και δημιουργούν ένα άκρως επιθετικό «πρόσωπο». Το προφίλ χαρακτηρίζεται από τις ανάγλυφες ακμές των πίσω θυρών, ενώ πίσω κυριαρχούν τα ψηλά τοποθετημένα μακρόστενα φωτιστικά σώματα, με τα τρία διαγώνια LED –που παραπέμπουν σε νυχιές λιονταριού– να δένουν δυναμικά με το έντονα κεκλιμένο παρμπρίζ και τη γραμμή της οροφής από πάνω.
Ποιοτική κι εργονομική καμπίνα
Ο όμορφος σχεδιασμός συνεχίζεται και στο εσωτερικό του 2008, αφού απαρτίζεται από ποιοτικά υλικά, με τη συναρμογή και το τελικό φινίρισμα να είναι αψεγάδιαστα. Αυτό που μας εντυπωσίασε ιδιαίτερα ήταν η επένδυση στο μεσαίο τμήμα, που θυμίζει ανθρακόνημα και προσδίδει μια σπορ νότα στην καμπίνα. Επιπρόσθετα το Peugeot 2008 συναρπάζει και με την ευρυχωρία που προσφέρει σε οδηγό κι επιβάτες, αλλά και με την αυξημένη πρακτικότητα του. Οι θήκες ικανοποιούν σε αριθμό, με τους πίσω επιβάτες να κάθονται άνετα, ενώ με 1.770 χλστ. εξωτερικού πλάτους δεν θα ζοριστεί ιδιαίτερα κι ένας τρίτος. Τέλος, ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 405 λίτρα (434 με κιτ επισκευής), με διπλό δάπεδο, μεγάλο άνοιγμα και τετραγωνισμένο σχήμα.
Δυνατή «καρδιά» και άψογο στο δρόμο!
Κάτω από το μυώδες καπό του γαλλικού SUV βρίσκεται ο 1.2 PureTech των 100 ίππων που αριστοτεχνικά συνδυάζει ικανοποιητικές επιδόσεις, με χαμηλή κατανάλωση καυσίμου. Πιο συγκεκριμένα ο 1.200άρης τούρμπο κινητήρας αποδίδει 100 ίππους στις 5.000 σ.α.λ. και 205 Nm ροπής από τις 1.750 σ.α.λ. Τα νούμερα αυτά προσφέρουν ένα 0-100 χλμ./ώρα σε 10,9 δλ., με το κοντέρ να τερματίζει στα 188 χλμ./ώρα. Πολύ καλές επιδόσεις οι οποίες δεν έχουν αντίκτυπο στην κατανάλωση, μιας και σύμφωνα με την Peugeot απαιτούνται μόλις 5,4 λίτρα βενζίνης για κάθε 100 χλμ., με εκπομπές CO2 στα 122 γρ./χλμ. (0 τέλη κυκλοφορίας).
Όλα αυτά συνδυάζονται μοναδικά και με την πολύ καλή οδική συμπεριφορά. Το Peugeot 2008 κινείται με ασφάλεια σε κάθε είδους διαδρομή, όντας ευθύβολο και ήσυχο κατά την κίνησή του στον αυτοκινητόδρομο. Ο οδηγός όμως θα ενθουσιαστεί και σε στριφτερή διαδρομή, μιας κι οι κλίσεις είναι μικρές, αυξάνοντας την εμπιστοσύνη του οδηγού στο γαλλικό compact SUV. Το σύστημα διεύθυνσης προσφέρει άφθονη πληροφόρηση, με τα φρένα να είναι αποδοτικά κι ανθεκτικά.