Οι απαιτήσεις που έχει ο αγοραστής από ένα καινούργιο αυτοκίνητο είναι πολλές, αφού θέλει να του εξυπηρετεί διάφορες ανάγκες, δίχως όμως να κοστίζει πάρα πολλά λεφτά. Ψηλά στη λίστα των ζητούμενων είναι οι χώροι, πρακτικότητα, ποιότητα, ασφάλεια, οδική συμπεριφορά, άνεση, επιδόσεις και κατανάλωση. Μαζί με όλα αυτά προσθέστε και έναν ελκυστικό σχεδιασμό στο αμάξωμα και στο εσωτερικό.
Όλα τα παραπάνω χαρακτηριστικά προσφέρει το νέο Renault Captur με τον κινητήρα διπλού καυσίμου (βενζίνη/υγραέριο) 1.0 TCe 100 LPG. Οι τιμές του ξεκινούν από τις 19.930 ευρώ στην έκδοση Expression, όμως για όσους θέλουν τα πάντα σε εξοπλισμό, τότε το Captur Dynamic στις 21.980 ευρώ θα τους καλύψει πλήρως και σε κάθε επίπεδο. Πιο αναλυτικά, περιλαμβάνει 6 αερόσακους, αυτόνομη πέδηση, προειδοποίηση αλλαγής και υποβοήθησης λωρίδας, αναγνώριση πινακίδων οδικής κυκλοφορίας, κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός – πίσω, πίνακα οργάνων με διαμορφώσιμη οθόνη 7 ιντσών και σύστημα πολυμέσων με οθόνη 7 ιντσών και πλοήγηση. Στάνταρ είναι ακόμα όλες οι ηλεκτρικές ευκολίες, αυτόματος κλιματισμός, αισθητήρες φωτεινότητας και βροχής, ξεκλείδωμα και εκκίνηση χωρίς κλειδί, φιμέ κρύσταλλα, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών κ.λπ.
Οικονομία και καλή απόδοση
Την κίνηση του Captur LPG αναλαμβάνει ο γνωστός 3κύλινδρος 1.000άρης turbo, ο οποίος έχει δεχτεί τις απαραίτητες τροποποιήσεις από το εργοστάσιο για να καίει και υγραέριο. Με το LPG αποδίδει 100 ίππους και 170 Nm ροπής στις 2.000-3.500 σ.α.λ., ενώ με τη βενζίνη η ισχύς μειώνεται στους 91 ίππους και 160 Nm ροπής στις 2.100-3.750 σ.α.λ. Από πλευράς επιδόσεων, το 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 13 δλ. και η μέγιστη ταχύτητα φτάνει τα 173 χλμ./ώρα. (ανεξαρτήτως καυσίμου). Η μεικτή εργοστασιακή κατανάλωση είναι 5,8-6,3/7,5-8,1 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 είναι 132-143/117-126 γρ./χλμ. (Βενζίνη/LPG). Η δεξαμενή του LPG των 40 λίτρων είναι τοποθετημένη στη θέση του εφεδρικού τροχού, ενώ μαζί με το ρεζερβουάρ βενζίνης των 48 λίτρων αυξάνεται σημαντικά η συνολική αυτονομία.
Στην πράξη τώρα, μέσω του διακόπτη LPG, ο οδηγός είναι σε θέση ανά πάσα ώρα και στιγμή να επιλέξει το καύσιμο που θέλει. Με το υγραέριο ο κινητήρας εμφανίζει ελαφρώς πιο τραχιά λειτουργία αλλά καλύτερο τράβηγμα και δύναμη και με τη βενζίνη διαθέτει πιο ομαλή και ήσυχη λειτουργία, ωστόσο χάνει ελαφρώς σε ροπή. Στη δοκιμή η κατανάλωση υγραερίου βρέθηκε στα 8,5 λτ./100 χλμ. και της βενζίνης στα 6,5 λτ./100 χλμ. Σε κόστος σημαίνει ότι με LPG «καίει» 7,3 ευρώ/100 χλμ. και με βενζίνη 11,0 ευρώ/100 χλμ. (με τιμές καυσίμων 0,858 ευρώ/λτ. και 1,690 ευρώ/λτ.). Εκτός από οικονομία με το LPG, το Captur διακρίνεται και για την ισορροπημένη οδική του συμπεριφορά, αφού κατορθώνει να συνδυάζει άνεση με σίγουρα πάτημα κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες.
Ευρύχωρο εσωτερικό με πολύ καλή ποιότητα
Μεταξύ των στοιχείων που προσελκύουν αμέσως το ενδιαφέρον στο Captur, είναι ο πολύ όμορφος εξωτερικός του σχεδιασμός. Εικόνα που αφορά και το εσωτερικό με την σύγχρονη και κομψή αισθητική, όπου παράλληλα έχει δοθεί έμφαση στην ποιότητα, μέσω της ευρείας χρήσης μαλακών πλαστικών στο ταμπλό, στην κονσόλα και στις εμπρός πόρτες. Συγκριτικά με τις «απλές» εκδόσεις βενζίνης δεν υπάρχει κάποια διαφορά, εκτός από το κουμπί επιλογής καυσίμου που είναι τοποθετημένο στην αριστερή πλευρά του τιμονιού και την ένδειξη LPG (όταν είναι ενεργοποιημένο) στον πίνακα οργάνων. Εκεί ενσωματώνεται και trip computer που αφορά και τα δύο καύσιμα του γαλλικού SUV. Στον τομέα των χώρων, οι επιβάτες στο πίσω κάθισμα θα φιλοξενηθούν άνετα, μιας και έχουν άφθονο χώρο για το κεφάλι και τα πόδια τους. Στο βασικό εξοπλισμό ανήκει και το συρόμενο κατά 16 εκατοστά πίσω κάθισμα, το οποίο διαμορφώνει τη χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ από 422 έως 536 λίτρα.