Το αγοραστικό κοινό που αναζητά ένα ευρύχωρο και πρακτικό αυτοκίνητο, προσανατολίζεται πλέον προς την κατηγορία των SUV. Αν αυτό μάλιστα προσφέρεται με αποδοτικό και οικονομικό κινητήρα πετρελαίου συνδυασμένο με υβριδικό σύστημα και η τιμή του είναι αντίστοιχη με ενός SUV βενζίνης, τότε έχουμε ένα ολοκληρωμένο πακέτο.
Όλα αυτά και ακόμα περισσότερα παρέχει το Kia Sportage, το οποίο τώρα πωλείται σε νέες εκδόσεις και σε τιμές που ξεκινούν από 20.990 ευρώ, στην έκδοση βενζίνης 1.6 λτ. 132 PS LX Optimum. Με μηχανικό σύνολο πετρελαίου κοστίζει από 23.190 ευρώ (1.6 CRDi 115 PS LX Optimum), ωστόσο πιο πλήρης πρόταση αγοράς με λίγα λεφτά παραπάνω, είναι το 1.6 CRDi 136 PS 48V Hybrid Optimum, στην τιμή των 24.390 ευρώ. Ποσό, που είναι άκρως δελεαστικό για ένα μικρομεσαίο SUV αυτού του μεγέθους (4.485 χλστ.), ντίζελ, υβριδικό και με πλήρη στάνταρ εξοπλισμό, όταν στα ίδια ή και περισσότερα λεφτά διατίθενται ανταγωνιστικά SUV βενζίνης.
Συγκεκριμένα εφοδιάζεται με τα εξής στοιχεία: 6 αερόσακους, αυτόματη ενεργοποίηση φώτων, air condition, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός – πίσω, ηλεκτρικούς καθρέπτες, δερμάτινο τιμόνι και επιλογέα ταχυτήτων, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, φώτα ομίχλης, κάμερα οπισθοπορείας και οθόνη αφής 7 ιντσών.
Πολύ καλός ο 1.600άρης ντίζελ – άνετο στο δρόμο
Ο 1.6 λτ. πετρελαιοκινητήρας των 136 ίππων στις 4.000 σ.α.λ. και με ροπή 320 Nm στις 2.000-2.250 σ.α.λ. ξεχωρίζει αμέσως για την εξαιρετικά πολιτισμένη του λειτουργία, αφού ούτε κραδασμοί περνούν στο εσωτερικό, ούτε ακούγεται το γνωστό κροτάλισμα των ντίζελ. Επίσης, διακρίνεται για την πολύ καλή ελαστικότητά του από τις χαμηλές στροφές χάρη και στην πλούσια ροπή, ενώ εξασφαλίζει επιτάχυνση στο 0-100 χλμ./ώρα σε 11,2 δλ. και τελική ταχύτητα 180 χλμ./ώρα, με μεικτή κατανάλωση 5,5 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 144 γρ./χλμ. (WLTP).
Το ήπιο υβριδικό σύστημα του Kia Sportage 48V Hybrid ενσωματώνει μια υβριδική μονάδα εκκινητήρα/γεννήτριας (MHSG) και μια μικρών διαστάσεων μπαταρία ιόντων λιθίου 0,44 kWh 48 volt, που βρίσκεται κάτω από το δάπεδο του πορτ μπαγκάζ. Το MHSG συνδέεται με τον στρόφαλο του κινητήρα πετρελαίου και προσφέρει υποβοήθηση όταν το αυτοκίνητο επιταχύνει, κάνοντας τη δουλειά του βασικού κινητήρα ευκολότερη. Κατά την επιβράδυνση ή όταν το αυτοκίνητο ρολάρει, η μπαταρία φορτίζει και βελτιώνει την κατανάλωση καυσίμου έως και 10%.
Στο δρόμο, το Sportage 1.6 diesel 136 hp 48V Hybrid κερδίζει αμέσως τον οδηγό του με την ασφάλεια και άνεση, την ψηλή θέση οδήγησης και τη δύναμη του κινητήρα. Βασικό πεδίο δράσης του είναι τα ταξίδια και οι αυτοκινητόδρομοι, όπου το Sportage κινείται άνετα, ήσυχα και ευθύβολα, μεταφέροντας ξεκούραστα τους επιβάτες του σε μακρινές αποστάσεις.
Ευρύχωρο και καλοφτιαγμένο εσωτερικό
Η καμπίνα του Kia Sportage προσφέρει ό,τι αναζητήσει κανείς από ένα μικρομεσαίο SUV: Άνεση χώρων, προσεγμένη ποιότητα, πρακτικότητα και πλήρη εξοπλισμό. Σχεδιαστικά, οι ευθείες γραμμές και οι επίπεδες επιφάνειες χαρακτηρίζουν το ταμπλό, όπως και τα μαλακά πλαστικά που συναντώνται έως τη βάση του παρμπρίζ, καθώς και στις επενδύσεις των εμπρός θυρών μέχρι τους αγκώνες. Στα πλεονεκτήματά του ανήκουν και οι άνετοι χώροι που προσφέρει για έως 5 επιβάτες. Το ρηχό πορτ μπαγκάζ έχει ελαφρώς μικρότερη χωρητικότητα (439 λτ. έναντι 467 λτ.) λόγω της μπαταρίας που υπάρχει κάτω από το δάπεδο, ωστόσο και πάλι είναι αρκετό για τις αποσκευές μιας οικογένειας.