Κάθε αυτοκίνητο καλείται να καλύψει πολλές ανάγκες και «θέλω» ενός αγοραστή, ο οποίος δίνει κυρίως έμφαση στον σχεδιασμό, την πρακτικότητα, τους χώρους, τις επιδόσεις και την κατανάλωση καυσίμου. Εάν αυτό το μοντέλο που τον ενδιαφέρει είναι SUV και προσφέρεται σε μια προσιτή τιμή αγοράς, τότε το συνολικό πακέτο είναι αυτό που ζητάει.
Το κοινό λοιπόν που ψάχνει ένα καινούργιο SUV με όλα τα παραπάνω χαρακτηριστικά και θέλει να το ευχαριστιέται, να κάνει πολλά χιλιόμετρα δίχως να ξεπαραδιάζεται για καύσιμα και να απολαμβάνει μεγάλη αυτονομία, είναι το νέο Hyundai Kona 1.6 CRDi 136 PS 48V Hybrid. Με τιμή που ξεκινάει από 21.890 ευρώ στην πρώτη και πλήρως εξοπλισμένη έκδοση Exclusive, το εν λόγω κόμπακτ SUV είναι ιδανικό τόσο για τις αστικές μετακινήσεις λόγω της ευελιξίας, του όσο και για ταξίδια, χάρη στο αποδοτικό του μοτέρ.
Στον στάνταρ εξοπλισμό του ανήκουν 6 αερόσακοι, συστήματα αυτόνομης πέδησης, προειδοποίησης αλλαγής και υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, αυτόματη λειτουργία φώτων, κάμερα οπισθοπορείας, air condition, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός και πίσω, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι καθρέπτες, ζάντες αλουμινίου φώτα LED, οθόνη αφής 8 ιντσών και πολλά ακόμα. Επιπλέον, η Hyundai παρέχει 5 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση απεριορίστων χιλιομέτρων, συν 5 χρόνια δωρεάν οδική βοήθεια, ετήσιο τεχνικό έλεγχο και εγγύηση βαφής.
Ο οδηγός του ντίζελ Kona θα έχει στη διάθεσή του ένα πολύ καλό μηχανικό σύνολο 1.6 λτ., συνδυασμένο με το ήπιο υβριδικό σύστημα 48V Hybrid. Αυτό υποστηρίζει τον κινητήρα εσωτερικής καύσης με πρόσθετη ροπή στη φάση της επιτάχυνσης – ανάλογα με την κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας και το βαθμό επιτάχυνσης. Ως αποτέλεσμα, μειώνονται τα επίπεδα κατανάλωσης και εκπομπών CO2. Επιπλέον, το νέο μηχανικό κιβώτιο 6 ταχυτήτων iMT (Intelligent Manual Transmission) αποσυνδέει τον κινητήρα από το σύστημα μετάδοσης όταν ο οδηγός αφήνει το γκάζι, για μείωση της κατανάλωσης και των εκπομπών ρύπων. Το όχημα τότε λειτουργεί σε συνθήκες ρολαρίσματος (coasting mode).
Ο 1.600άρης ντίζελ με την ιδιαίτερα ομαλή λειτουργία, αποδίδει 136 ίππους στις 4.000 σ.α.λ. και 280 Nm ροπής στις 1.500-3.000 σ.α.λ. Η επιτάχυνση στο 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 10,3 δλ. και η μέγιστη ταχύτητα αγγίζει τα 190 χλμ./ώρα. Σύμφωνα με τη Hyundai, η μεικτή κατανάλωση είναι 4,9 λτ./100 χλμ., με εκπομπές CO2 125 γρ./χλμ. Με το ρεζερβουάρ καυσίμου των 50 λίτρων φουλαρισμένο, η θεωρητική του αυτονομία ξεπερνάει τα 1.000 χλμ.
Στα θετικά γνωρίσματα του Kona συγκαταλέγεται και η οδική του συμπεριφορά, μαζί με την πολύ καλή ποιότητα κύλισης και το σίγουρο πάτημα που εξασφαλίζει σε κάθε διαδρομή. Επιπλέον, η όλη κατασκευή του είναι καλοφτιαγμένη και στιβαρή, γεγονός που γίνεται άμεσα αισθητό στην οδήγηση και όταν περνάει πάνω από κακής ποιότητας δρόμους (λακκούβες, ραγίσματα κ.λπ.). Προσθέστε ακόμα τους αρκετά καλούς χώρους για τέσσερις επιβάτες, το πορτ μπαγκάζ των 361 λτ. και έχετε ένα πληρέστατο αυτοκίνητο για κάθε περίσταση.