Οι καταναλωτές θέλουν σε κάθε περίπτωση να πιάνουν τόπο τα λεφτά τους, πόσο δε μάλλον τώρα που καλούνται να δαπανήσουν περισσότερα ευρώ για να αγοράσουν το οτιδήποτε. Όταν ανεβαίνουν τα ποσά, εύλογα αυξάνονται και οι απαιτήσεις. Ειδικά όταν πρόκειται για ένα καινούργιο αυτοκίνητο όπου τα χρήματα είναι αρκετά, η έρευνα αγοράς είναι πολυσύνθετη, αφού θα πρέπει να καλυφθούν πολλαπλές ανάγκες.
Η αναζήτηση ενός SUV με αποδοτικό turbo κινητήρα, όλο τον εξοπλισμό και με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων φαντάζει ιδανική. Αρκεί να συνοδεύεται και από μια προσιτή τιμή. Χαρακτηριστικά που συνδυάζει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στην δημοφιλή κατηγορία των μικρών SUV, το Hyundai Kona 1.0 T-GDi 100 PS 7DCT. Με 20.640 ευρώ που εκκινεί η έκδοση Premium, έχει χαμηλότερη τιμή έναντι ανταγωνιστικών μοντέλων και δεν του λείπει απολύτως τίποτα. Οπότε πρόκειται για μια «επένδυση» που αξίζει τα λεφτά της μέχρι τελευταίου σεντ.
Ας ξεκινήσουμε παραθέτοντάς σας τον εξοπλισμό, ο οποίος αν μη τι άλλο είναι εντυπωσιακός:
- 6 αερόσακοι
- Αυτόνομη πέδηση
- Διατήρησης λωρίδας
- Αναγνώριση οδικών σημάτων
- Οθόνη αφής 8 ιντσών
- Πίνακας οργάνων 10,25 ιντσών
- Κάμερα οπισθοπορείας
- Αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω
- Αυτόματη ρύθμιση υψηλής σκάλας φώτων
- Αυτόματος κλιματισμός
- Όλες οι ηλεκτρικές ευκολίες
- Φώτα LED
- Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
- Ατμοσφαιρικός φωτισμός
- Ζάντες αλουμινίου
Στο συγκεκριμένο μοντέλο, ο γνωστός 3κύλινδρος turbo 1.000άρης κινητήρας των 100 ίππων και 172 Nm ροπής «κουμπώνει» κατάλληλα με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των 7 ταχυτήτων. Από τη μία πλευρά διευκολύνει πάρα πολύ στην οδήγηση, ενώ από την άλλη εξασφαλίζει σβέλτες επιδόσεις και λογική κατανάλωση. Οι εναλλαγές των σχέσεων μετάδοσης επιτυγχάνονται πολύ ομαλά και άμεσα, τόσο στο πλήρως αυτόματο πρόγραμμα, όσο και στο χειροκίνητο, με τη μετακίνηση του λεβιέ προς τα πάνω για ανέβασμα και κάτω για κατέβασμα. Πιο κατάλληλο Drive Mode είναι το Comfort γιατί πετυχαίνει την ιδανική ισορροπία απόκρισης και αλλαγών σχέσεων. Στο Eco η απόδοση μειώνεται και οι αλλαγές πραγματοποιούνται σε πολύ χαμηλές στροφές, ενώ το ακριβώς αντίθετο ισχύει στο Sport. Από τις πολύ χαμηλές στροφές έως τις μεσαίες η δύναμη είναι παρούσα, ενώ σε ρυθμούς ταξιδιού διατηρεί εύκολα ταχύτητες της τάξεως των 130 χλμ./ώρα (με σχεδόν 2.900 σ.α.λ.) και άνω. Η Hyundai ανακοινώνει 0-100 χλμ./ώρα σε 11,7 δλ. (αν και δίνει την αίσθηση ότι είναι πιο δυνατό και γρήγορο) και τελική 180 χλμ./ώρα, με CO2 από 122 γρ./χλμ. και πραγματική μεικτή κατανάλωση στα 7,5 λτ./100 χλμ.
Η ευκολία στους χειρισμούς και η ευελιξία, αποτελούν δύο ακόμα προσόντα του Bayon για τις αστικές μετακινήσεις, όπου άλλωστε θα διανύσει τα περισσότερα χιλιόμετρα. Παράλληλα, το στιβαρό πλαίσιο, οι σωστά ρυθμισμένες αναρτήσεις και ο χαμηλός θόρυβος κύλισης το κάνουν ασφαλές και ξεκούραστο σε μακρινές διαδρομές. Στις στροφές οι κλίσεις είναι λογικές και δεν αρνηθεί στον οδηγό που ανεβάσει ρυθμό. Σύμμαχός του είναι και τα αποτελεσματικά φρένα με τους δίσκους σε όλους τους τροχούς.
Σημείο αναφοράς του Bayon αποτελεί και η ευρυχωρία, παρά τα μόλις 4.180 χλστ. μήκος του αμαξώματός του. Το εσωτερικό του δίνει την αίσθηση ενός μεγαλύτερου αυτοκινήτου, αφού στο πίσω κάθισμα υπάρχει αρκετός αέρας για πόδια και κεφάλι. Από τα μεγαλύτερα της κατηγορίας είναι και το πορτ μπαγκάζ των 411 λίτρων, με πρόσθετο χώρο για μικροαντικείμενα κάτω από το δάπεδο. Η στιβαρή δομή του εσωτερικού προσμετρά στα θετικά στοιχεία του αυτοκινήτου, μαζί με την εργονομία και την προσοχή που έχει δοθεί συνολικά στην κατασκευή του.