Όλοι μας το έχουμε εμπεδώσει πως τα SUV αυτοκίνητα είναι αυτά που κατέχουν το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς αυτή τη στιγμή στη χώρα μας, αλλά και σε παγκόσμιο επίπεδο. Απόλυτα λογικό, μιας και τα σύγχρονα SUV είναι μοντέλα που καλύπτουν το μεγαλύτερο εύρος των αναγκών μετακίνησής μας και μάλιστα με τη μέγιστη δυνατή άνεση!
Άνεση η οποία απογειώνεται, όταν ο οδηγός δεν είναι επιφορτισμένος με συνεχείς αλλαγές των σχέσεων στο κιβώτιο ταχυτήτων. Για το λόγο αυτό εμείς επιλέξαμε και σας παρουσιάζουμε 4 αυτόματα SUV που ξεχωρίζουν με τις αρετές τους, αλλά και τη λογική τιμή για τα όσα προσφέρουν, «σπάζοντας» το κατεστημένο «Αυτόματο SUV ισούται με ακριβή αγορά»! Ας τα δούμε αναλυτικότερα.
Hyundai Bayon 1.0 T-GDi 100 PS 7DCT
Το Bayon είναι η νεότερη πρόταση στα B-SUV από τη Hyundai, που ξεχώρισε αμέσως χάρη στο μοντέρνο σχεδιασμό του, τις ευρύχωρες εσωτερικές του διαστάσεις, το στάνταρ πακέτο τεχνολογιών ασφαλείας Hyundai SmartSense και τις άκρως ανταγωνιστικές τιμές του. Στην αρχική έκδοση 1.0 T-GDi 100 PS Exclusive, το Bayon πωλείται στην τιμή των 17.190 ευρώ (έπειτα από την έκπτωση των 500 ευρώ) και συνοδεύεται από έναν πολύ καλό εξοπλισμό. Η επιλογή του αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων είναι διαθέσιμη στην έκδοση Premium με τιμή που ξεκινάει (υπάρχει κι εδώ η έκπτωση των 500 ευρώ) από τα 19.490 ευρώ και εξοπλιστικά δεν του λείπει τίποτε! Ανεξαρτήτως έκδοσης, η Hyundai παρέχει το Bayon με 5 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση απεριορίστων χιλιομέτρων, συν 5 χρόνια δωρεάν οδική βοήθεια, ετήσιο τεχνικό έλεγχο και εγγύηση βαφής.
Το δυναμικό Bayon κινείται από τον γνωστό κι αποδοτικό 3κύλινδρο 1.000άρη turbo που ταιριάζει γάντι στο αμάξωμα των 1.120 κιλών βάρους και μήκους 4.180 χλστ. Η ισχύς αγγίζει τους 100 ίππους στις 4.500-6.000 σ.α.λ., ενώ η ροπή των 172 Nm είναι διαθέσιμη στις 1.500 σ.α.λ. Συνδυαστικά με το 7DCT κιβώτιο οι κάθε είδους μετακινήσεις υλοποιούνται με χαρακτηριστική ευκολία, με τις επιδόσεις να ικανοποιούν και με το παραπάνω. Πιο συγκεκριμένα το 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 11,7 δλ., η μέγιστη ταχύτητα φτάνει τα 180 χλμ./ώρα, η μεικτή εργοστασιακή κατανάλωση είναι 5,5 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 είναι 121-125 γρ./χλμ. Από τα πρώτα μέτρα πίσω από το τιμόνι του Bayon θα ενθουσιαστείτε με την άνεση που παρέχει, καθώς οι αναρτήσεις έχουν ρυθμιστεί σωστά, συνδυάζοντας άνεση και πολύ καλό κράτημα. Στο εθνικό δίκτυο οδηγός κι επιβάτες απολαμβάνουν την ευθυβολία του αυτοκινήτου σε υψηλές ταχύτητες, αλλά και την πολύ καλή ποιότητα κύλισης. Στο ύψος των περιστάσεων στέκεται και στο επαρχιακό δίκτυο, μιας και στρίβει σβέλτα χωρίς τονισμένες κλίσεις του αμαξώματος.
Η άνετη κι ευρύχωρη καμπίνα του Bayon ξεχωρίζει -εκτός άλλων- και με τη στιβαρή συναρμογή των διαφόρων επιμέρους επιφανειών. Ο οδηγός κάθεται ψηλά, έχοντας εξαιρετική περιμετρική ορατότητα, που σε συνδυασμό με το κοφτερό τιμόνι και τις μαζεμένες διαστάσεις του αμαξώματος διευκολύνουν στους αστικούς ελιγμούς. Στο πίσω κάθισμα θα μετακινηθούν δίχως καμία παραχώρηση 2 ενήλικα άτομα, ή και ένας ακόμα με λίγο στρίμωγμα. Οι αποσκευές τους θα βολευτούν στο μεγάλο πορτ μπαγκάζ των 411 λίτρων με την πολύ πρακτική εταζέρα, η οποία αν χρειαστεί να αφαιρεθεί, μπορεί εύκολα να τοποθετηθεί στην πλάτη του πίσω καθίσματος και να συρθεί στις ειδικά διαμορφωμένες ράγες των πλευρικών τοιχωμάτων.
Βασικός εξοπλισμός: 6 αερόσακοι, αυτόνομη πέδηση, προειδοποίηση σύγκρουσης, αναγνώριση οδικών σημάτων, προειδοποίηση εκτροπής λωρίδας, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, αυτόματη ρύθμιση υψηλής σκάλας φώτων, αυτόματος κλιματισμός, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός και πίσω, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι, θερμαινόμενοι και αναδιπλούμενοι καθρέπτες, συναγερμός, αυτόματη λειτουργία προβολέων κι υαλοκαθαριστήρων, κάμερα οπισθοπορείας με δυναμικές γραμμές καθοδήγησης, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, έγχρωμη οθόνη αφής 8 ιντσών, ψηφιακός πίνακας οργάνων 10,25 ιντσών, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών κ.α. Τιμή: από 19.490 ευρώ
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κυβισμός: 998 κ.εκ.
Κύλινδροι/βαλβίδες: 3/12
Ταχύτητες: Αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων
Ισχύς: 100 PS/4.500 – 6.000 σ.α.λ.
Ροπή: 172 Nm/1.500 – 4.000 σ.α.λ.
0-100 χλμ./ώρα (δλ): 11,7
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 180
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.): 5,5
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.): 121-125
Βάρος (κιλά): 1.120
Kia Stonic 1.0 T-GDI 100 PS 7DCT
Το Kia Stonic με τον 1.000άρι T-GDI κινητήρα των 100 ίππων και το 7άρι αυτόματο κιβώτιο, αποτελεί την πιο οικονομική σε τιμή πρόταση της κατηγορίας, μιας και κοστίζει από 17.890 ευρώ στην έκδοση Inmotion. Μια έκδοση που όπως θα δείτε και παρακάτω δεν της λείπει τίποτε, ενώ όπως κάθε Kia έτσι και το Stonic καλύπτεται από 7ετή εργοστασιακή εγγύηση!
Η «καρδιά» του Stonic είναι ο 1.000άρης υπερτροφοδοτούμενος 3κύλινδρος κινητήρας, ισχύος 100 ίππων στις 4.500-6.000 σ.α.λ. και 172 Nm ροπής στις 1.500-4.000 σ.α.λ. Το σπριντ από στάση έως και τα πρώτα 100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 11,7 δλ. και η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 180 χλμ./ώρα. Κατά το πρωτόκολλο μετρήσεων WLTP, η μέση εργοστασιακή κατανάλωση ανέρχεται σε 5,3 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 είναι από 120 γρ./χλμ., που σημαίνει ότι δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας. Όσον αφορά το 7άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, οι αλλαγές γίνονται ομαλά και άμεσα. Πολύ καλή συμπεριφορά παρουσιάζει το Kia Stonic και σε κάθε είδους διαδρομή, αφού κινείται άνετα και σβέλτα, είτε μιλάμε για αστικές μετακινήσεις, είτε ταξίδια σε εθνικό κι επαρχιακό δίκτυο. Οι μαζεμένες διαστάσεις του (μήκος 4.140 χλστ.) εξυπηρετούν πολύ στην πόλη, ενώ χάρη στο σφιχτό set up των αναρτήσεων εμφανίζει πολύ καλό πάτημα και αποπνέει σιγουριά.
Πέρα από την πολύ ελκυστική του τιμή, το Stonic 1.0 T-GDI 100 7 DCT ξεχωρίζει για το μοντέρνο του σχεδιασμό, τόσο εξωτερικά όσο κι εσωτερικά! Το γνώριμο πλέον Tiger Nose το βρίσκουμε κι εδώ, ενώ την αμέριστη προσοχή των σχεδιαστών είχε κι η καμπίνα του Stonic, η οποία διακρίνεται με το νεανικό της design, αλλά και την πρακτικότητά της χάρη στις αρκετές θήκες για τα καθημερινά μικροαντικείμενα. Από εκεί κι έπειτα υπάρχει οθόνη αφής των 8 ιντσών για τον έλεγχο του συστήματος πολυμέσων. Ευχαριστημένοι θα μείνετε όμως κι από τους χώρους επιβατών, αφού με άνεση θα βολευτούν τέσσερις ενήλικοι, με τις αποσκευές τους στο διαθέσιμο χώρο του πορτ μπαγκάζ των 352 λίτρων.
Εξοπλισμός: 6 αερόσακοι, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός και πίσω, ηλεκτρικοί και θερμαινόμενοι καθρέπτες, αυτόματη ενεργοποίηση φώτων, air condition και ηχοσύστημα με έγχρωμη οθόνη αφής 8 ιντσών. Τιμή: από 17.890 ευρώ
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κυβισμός: 998 κ.εκ.
Κύλινδροι/βαλβίδες: 3/12
Ταχύτητες: Αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων
Ισχύς: 100 PS/4.500 – 6.000 σ.α.λ.
Ροπή: 172 Nm/1.500 – 4.000 σ.α.λ.
0-100 χλμ./ώρα (δλ): 11,7
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 180
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.): 5,3
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.): 120-131
Βάρος (κιλά): 1.230
Nissan Juke 1.0 DIG-T 114 PS DCT
To Nissan Juke είναι ένα αυτοκίνητο που δεν χρειάζεται συστάσεις αφού από την 1η του κιόλας γενιά ξεχωρίζει με τη ριζοσπαστική του σχεδίαση. Τώρα στη 2η γενιά του ωρίμασε μεν, αλλά διατήρησε αυτή τη μοναδικότητα για την οποία αγαπήθηκε! Κάτω από το μυώδες καπό του φιλοξενεί τον 1.000άρη turbo κινητήρα των 114 ίππων, με τη μετάδοση της κίνησης να εξασφαλίζεται είτε από ένα χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων ή από το αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων. Εμείς θα σας αναλύσουμε την έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο, το οποίο προσφέρεται από την έκδοση Acenta και πάνω. Η τιμή του ξεκινάει από τα 21.200 ευρώ, έπειτα από το όφελος των 600 ευρώ που προσφέρει η Nissan, ενώ το Juke καλύπτεται κι από 3ετή εγγύηση.
Ο γνώριμος 1.000άρης κινητήρας με τους 3 κυλίνδρους, αποδίδει 114 ίππους στις 5.000 σ.α.λ. και ροπή 200 Nm στις 3.000 σ.α.λ. Συνδυαστικά με την πολύ καλή λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου, αναδεικνύονται οι αρετές του. Τραβάει καλά από χαμηλά, με τα 100 χλμ./ώρα να έρχονται στο κοντέρ σε 11,8 δλ. και τη μέγιστη ταχύτητα να αγγίζει τα 180 χλμ./ώρα! Σε ότι αφορά την κατανάλωση τώρα, κατά WLTP η Nissan ανακοινώνει πως το Juke «καίει» 6,1 λτ./100 χλμ., με τις εκπομπές CO2 να είναι 138 γρ./χλμ. Το Nissan Juke είναι πολύ καλό όπου κι αν χρειαστεί να το «ταξιδέψετε», με τη λειτουργία της ανάρτησης να ξεχωρίζει. Είναι όσο μαλακή χρειάζεται για ξεκούραστες μετακινήσεις και δεν είναι ενδοτική σε δρόμο με στροφές, διατηρώντας σε λογικά επίπεδα την κλίση του αμαξώματος. Παράλληλα προσφέρει άφθονη πρόσφυση επιτρέποντας στον οδηγό να το ευχαριστηθεί λίγο παραπάνω.
Ένα ακόμα σημαντικό προτέρημα του Nissan Juke είναι η σχεδίαση και η στιβαρή κατασκευή της καμπίνας του! Εκεί υπάρχει μαλακό πλαστικό για το μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό. Στο ανώτερο σημείο ξεχωρίζει η οθόνη αφής των 8 ιντσών του infotainment, το οποίο είναι εύκολο κατά τη χρήση και δεν απαιτεί μεγάλο χρόνο εξοικείωσης από τον οδηγό. Ο οδηγός κάθεται σωστά, δεν θα αντιμετωπίσει πρόβλημα με την εργονομία και έχει στη διάθεσή του όλες τις απαραίτητες θήκες. Οι επιβάτες σας θα είναι άνετοι, μιας κι ο αέρας για τα πόδια και το κεφάλι ικανοποιούν. Κανένα παράπονο δεν θα υπάρξει για το μεγάλο πορτ μπαγκάζ των 422 λτ.
Εξοπλισμός: 6 αερόσακοι, αυτόνομη πέδηση, αναγνώριση οδικών σημάτων κυκλοφορίας, προειδοποίηση εκτροπής λωρίδας, cruise control, αυτόματος κλιματισμός, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός και πίσω, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι, θερμαινόμενοι και αναδιπλούμενοι καθρέπτες, σύστημα infotainment με οθόνη αφής 8 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας κ.α. Τιμή: από 21.200 ευρώ
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κυβισμός: 998 κ.εκ.
Κύλινδροι/βαλβίδες: 3/12
Ταχύτητες: Αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων
Ισχύς: 114 PS/5.000 σ.α.λ.
Ροπή: 200 Nm/3.000 σ.α.λ.
0-100 χλμ./ώρα (δλ): 11,8
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 180
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.): 6,1
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.): 138
Βάρος (κιλά): 1.250
Suzuki Vitara 1.4 Βοοsterjet Hybrid 48V
Ένα όνομα, μια ιστορία! Σε αυτή την πρόταση περιγράφεται πλήρως τι είναι το Vitara για τη Suzuki. Ένα αυτοκίνητο που έχει συνδέσει το όνομά του με τη μάρκα, αλλά και το αντίθετο! Πλέον το Suzuki Vitara προσφέρεται πιο εξευγενισμένο, ανήκοντας στην B-SUV κατηγορία, έχοντας ενστερνιστεί και την υβριδική τεχνολογία. Εμείς θα δούμε αναλυτικότερα την έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο των 6 σχέσεων (είναι διαθέσιμο και με χειροκίνητο), που προσφέρεται στην έκδοση GL+ κι άνω, με τιμή από 21.570 ευρώ («τρέχει» 300 ευρώ έκπτωση με το πρόγραμμα Hybrid for U). Επίσης, συνοδεύεται με 5ετή εγγύηση.
Ο 1.400άρης Boosterjet κινητήρας συνδυάζεται με ήπιο υβριδικό σύστημα 48V, με ισχύ 129 ίππων και 235 Nm ροπής στις 2.000-3.000 σ.α.λ. Το αυτόματο Vitara επιταχύνει στο 0-100 χλμ./ώρα σε 9,5 δλ. και η τελική ταχύτητα σταματά στα 190 χλμ./ώρα, με μεικτή κατανάλωση 5,7 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 από 128 γρ./χλμ. Πέρα από τις σβέλτες επιταχύνσεις, ο κινητήρας του Suzuki Vitara ξεχωρίζει με την ραφιναρισμένη λειτουργία του, καθώς και για την ελαστικότητα που του επιτρέπει να τραβάει δυνατά από το χαμηλό φάσμα στροφών! Κατά την οδήγηση το Vitara 1.4 Boosterjet Hybrid είναι ευχάριστο, εμπνέοντας εμπιστοσύνη στον οδηγό του. Η ανάρτηση με την ελαφρώς σφιχτή ρύθμιση εξασφαλίζει την σταθερότητα στις γρήγορες ταχύτητες των αυτοκινητοδρόμων, ενώ κι η κύλιση βρίσκεται σε πολύ καλά επίπεδα. Το ίδιο καλά τα πάει και σε διαδρομές με στροφές, με τις κλίσεις να είναι λογικές για το χαρακτήρα του αυτοκινήτου.
Παρά τις compact εξωτερικές διαστάσεις, (το μήκος αγγίζει τα 4.175 χλστ.), το Vitara είναι σε θέση να καλύψει τις ανάγκες μιας τετραμελούς οικογένειας. Στο πίσω κάθισμα υπάρχει αρκετός αέρας για το κεφάλι και τα πόδια, με το χώρο αποσκευών των 375 λίτρων να ικανοποιεί με το μεγάλο άνοιγμα και το πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα. Από πλευράς κατασκευής του εσωτερικού, το μαλακό πλαστικό που συναντάται στο πάνω μέρος του ταμπλό αναβαθμίζει την συνολική εικόνα.
Εξοπλισμός: 7 αερόσακοι, σύστημα υποβοήθησης πέδησης, προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας, αναγνώριση πινακίδων κυκλοφορίας, αυτόματος κλιματισμός, ενεργό cruise control, προβολείς LED, προβολείς ομίχλης εμπρός, αυτόματα φώτα και υαλοκαθαριστήρες, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός & πίσω, ηλεκτρικοί καθρέπτες, σύστημα infotainment με οθόνη αφής 7 ιντσών, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, κ.α. Τιμή: από 21.200 ευρώ
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κυβισμός: 1.373 κ.εκ.
Κύλινδροι/βαλβίδες: 4/16
Ταχύτητες: Αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων
Ισχύς: 129 PS/5.500 σ.α.λ.
Ροπή: 235 Nm/2.000 – 3.000 σ.α.λ.
0-100 χλμ./ώρα (δλ): 9,5
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα): 190
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.): 5,7
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.): 128
Βάρος (κιλά): 1.200