Με λιγότερα από 15.000 ευρώ, τα καινούργια μοντέλα που διατίθενται τώρα στην εγχώρια αγορά είναι πλέον πάρα πολύ λίγα και ακόμα λιγότερα όταν πρόκειται για Crossover. Αν στα ζητούμενα προστεθεί και ο όρος «υβριδικό», τότε η λύση είναι μόνο μία: Το Suzuki Ignis.
Το δημοφιλές μίνι «ημίψηλο» ιαπωνικό αυτοκίνητο (κατηγοριοποιείται από τον ΣΕΑΑ ως A-SUV) ξεκινά από τις 14.680 ευρώ, συνοδευόμενο με όλα τα απαραίτητα στοιχεία στον εξοπλισμό του. Αυτά είναι 6 αερόσακοι, air condition, ηλεκτρικά παράθυρα μπροστά, ηλεκτρικοί καθρέπτες, ράδιο CD/MP3, προβολείς LED, προβολείς ομίχλης και αυτόματη λειτουργία φώτων. Με 1.500 ευρώ ακόμα (16.180 ευρώ), η δεύτερη έκδοση GL+ θα καλύψει άπαντες και με το παραπάνω. Επιπλέον της GL διαθέτει τα συστήματα αυτόνομης πέδησης και διατήρησης λωρίδας, οθόνη infotainment 7 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας, θερμαινόμενα καθίσματα μπροστά, συρόμενο πίσω κάθισμα και ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών.
Ανεξαρτήτως επιπέδου εξοπλισμού, την κίνηση του Ignis αναλαμβάνει το 4κύλινδρο ατμοσφαιρικό μηχανικό σύνολο Dualjet των 1.197 κ.εκ., ισχύος 83 ίππων και 107 Nm ροπής. Συνεργάζεται με ήπιο υβριδικό σύστημα, αποτελούμενο από μια ενσωματωμένη ηλεκτρογεννήτρια και μιας υψηλής απόδοσης μπαταρία ιόντων λιθίου, που είναι τοποθετημένη κάτω από το εμπρός κάθισμα. Το mild hybrid 12V συμβάλλει στο θετικό τράβηγμα που εμφανίζει το μοτέρ από τις χαμηλές στροφές, καθώς και στη μείωση της κατανάλωσης και εκπομπών ρύπων (110 γρ./χλμ.). Το Ignis «καίει» σε πραγματικές μεικτές συνθήκες μόλις 5,7 λτ./100 χλμ., ενώ οι επιδόσεις του είναι αρκετά ικανοποιητικές για τα δεδομένα της κατηγορίας (0-100 χλμ./ώρα σε 12,7 δλ.).
Εκτός από τις χαμηλές απαιτήσεις σε βενζίνη, ο οδηγός του Ignis θα το λατρέψει για την εξαιρετική του ευελιξία στην πόλη. Ο συνδυασμός των κόμπακτ διαστάσεών του (μήκος 3.700 χλστ.), της μικρής ακτίνας στροφής (4,7 μ.) και της ψηλής θέσης οδήγησης, το καθιστούν τρομερά ευκολοδήγητο. Ταυτόχρονα, η αυξημένη απόσταση από το έδαφος των 180 χιλιοστών βοηθά στο να περνά αναίμακτα από βαθιές λακκούβες, αλλά και να πατάει εύκολα σε χωματόδρομους. Βέβαια για πιο απαιτητικές καταστάσεις υπάρχει το 4κίνητο Ignis (από 16.280 ευρώ το GL).
Κάτι ακόμα που εντυπωσιάζει στο Ignis και γίνεται αντιληπτό σε όποιον κάτσει στο πίσω κάθισμα, είναι ο πολύς αέρας για τα πόδια. Ταυτόχρονα, το κάθετο άνοιγμα των πίσω θυρών και το αρκετό εσωτερικό ύψος διευκολύνει την επιβίβαση και αποβίβαση. Πολύ χρηστικό είναι το συρόμενο πίσω κάθισμα, αφού με απλές κινήσεις μεγαλώνει το πορτ μπαγκάζ, το οποίο ξεκινά από τα 260 λίτρα και φτάνει έως τα 1.100 λίτρα εφόσον πέσουν οι πίσω πλάτες.