Με πάνω από τα μισά αυτοκίνητα που πωλούνται και στην Ελλάδα να είναι SUV, αναμενόμενο είναι να υπάρχει ιδιαίτερα έντονος ανταγωνισμός. Από τα πιο μικρά και φθηνά μοντέλα, έως τα πιο «θηρία» πολυτελείας. Πρώτα σε ζήτηση είναι τα μικρά SUV, τα οποία έχουν τραβήξει αγοραστές από τα supermini, τα μικρομεσαία χάτσμπακ, αλλά και από τα μικρομεσαία SUV.
Ποιο είναι όμως το νέο και πολύ προσιτό SUV με τιμή κοντά στις 20.000 ευρώ, που αξίζει και με το παραπάνω τα λεφτά του, γιατί δεν του λείπει τίποτα; Η απάντηση είναι το ανανεωμένο Suzuki Vitara. Εκκινεί από τις 20.580 ευρώ (με την έκπτωση των 400 ευρώ) στην έκδοση 1.4 Boosterjet 129 PS 48V Hybrid GL, διαθέτοντας τον πιο ισχυρό κινητήρα σε αυτά τα χρήματα και πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό. Εφοδιάζεται με όλα τα συστήματα ασφαλείας, όπως 6 αερόσακους, αυτόματο φρενάρισμα, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, κάμερα παρακολούθησης οδηγού και σύστημα αναγνώρισης πινακίδων κυκλοφορίας. Τις ανέσεις ενισχύουν η αυτόματη λειτουργία φώτων και υαλοκαθαριστήρων, οι ηλεκτρικές ευκολίες, το air condition, οι αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω και σύστημα εισόδου και εκκίνησης κινητήρα χωρίς κλειδί. Μαζί με τα παραπάνω προσθέστε τη νέα οθόνη πολυμέσων των 9 ιντσών με ασύρματη σύνδεση Apple Car Play, ασύρματη σύνδεση, Android Auto, Navigation, υπηρεσία Suzuki Connect και τις ζάντες αλουμινίου των 17 ιντσών.
Στα σημεία αναφοράς του Vitara ανήκει ο εύρωστος turbo κινητήρας 1.4 Boosterjet Hybrid 48V με τους 129 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και τη ροπή των 235 Nm από τις 2.000 σ.α.λ. Το μηχανικό αυτό σύνολο προσφέρει γρήγορες επιταχύνσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 9,5 δλ.), διακρίνεται για την άριστη ελαστικότητα και το τράβηγμα από τις πολύ χαμηλές στροφές. Σε αυτό συμβάλλει και η ενσωματωμένη ηλεκτρογεννήτρια του 48V Hybrid με την παροχή επιπλέον 14 ίππων και 55 Nm. Πολύ καλή είναι η συνεργασία του μοτέρ με το σωστής κλιμάκωσης 6τάχυτο κιβώτιο και με τον εύχρηστο λεβιέ με τις κοντές διαδρομές. Η κατανάλωση βενζίνης σε μεικτές πραγματικές συνθήκες βρίσκεται κάτω από τα 7 λτ./100 χλμ., ενώ με εκπομπές CO2 119 γρ./χλμ. δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας.
Πολύ καλά χαρακτηριστικά εμφανίζει το Suzuki Vitara και στο δρόμο. Πρώτα από όλα κερδίζει τον οδηγό του με την ευκολία στους χειρισμούς, την πολύ καλή περιμετρική ορατότητα και τις «καλοκουρδισμένες» αναρτήσεις του, σε συνδυασμό με το στιβαρό πλαίσιο. Η σκληρότητα βρίσκεται σε ένα ενδιάμεσο επίπεδο, έτσι ώστε από τη μία πλευρά να κρατά σταθερό το ψηλό αμάξωμα και από την άλλη να περνά τις διάφορες ανωμαλίες των δρόμων χωρίς να ταλαιπωρεί τους επιβάτες του. Στις εθνικές οδούς ταξιδεύει με ευθυβολία και ξεκούραστα, ενώ σε διαδρομές με στροφές παρουσιάζει αρκετή πρόσφυση και λογικές κλίσεις. Παράλληλα, τα 175 χιλιοστά απόστασης από το έδαφος εξασφαλίζουν εύκολη κίνηση σε χωματόδρομους.
Μετά την ανανέωση, το Suzuki Vitara ξεχωρίζει εξωτερικά από τη νέα μάσκα, προφυλακτήρα και τα ελαφρώς διαφοροποιημένα φανάρια. Στο εσωτερικό η πιο μεγάλη αλλαγή αφορά τη νέα οθόνη αφής των 9 ιντσών του infotainment. Την ποιότητα αναβαθμίζει σημαντικά το μαλακό υλικό που καλύπτει ολόκληρη την επιφάνεια στο πάνω μέρος του ταμπλό. Στα θετικά η γεροδεμένη συναρμογή και η πολύ καλή εργονομία και η αντίστοιχου επιπέδου θέση οδήγησης. Οι διαθέσιμοι χώροι καλύπτουν τις ανάγκες τεσσάρων ατόμων με ύψος λίγο πιο πάνω από το μέσο όρο και το πορτ μπαγκάζ των 363 λίτρων έχει πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα και μεγάλο άνοιγμα.