Από ένα καινούργιο αυτοκίνητο κάθε καταναλωτής θέλει να έχει τα πάντα, αλλά να μην είναι ακριβό. Συν του ότι η πλειοψηφία των αγοραστών προτιμά τα λίγο πιο ψηλά μοντέλα, κοινώς τα SUV, για πολλούς και διάφορους λόγους. Οπότε ο προϋπολογισμός ανεβαίνει και άλλο, αφού συγκριτικά με ένα κλασικό 5θυρο χάτσμπακ είναι πιο ακριβά.
Τη λύση και σε αυτές τις περιπτώσεις τη δίνει η Hyundai με το μικρό SUV Kona, το οποίο στην έκδοση 1.0 T-GDi 120 PS 48V iMT Hybrid Premium είναι υπερπλήρες σε όλα τα επίπεδα και πωλείται στην άκρως ανταγωνιστική και οικονομική τιμή των 21.090 ευρώ. Ένα SUV που είναι σε θέση να εξυπηρετήσει μια μεγάλη γκάμα κοινού, τόσο αυτούς που κυκλοφορούν μόνοι ή με έναν ακόμα επιβάτη, όσο και οικογένειες με τρία ή τέσσερα μέλη. Άλλωστε οι περισσότεροι μετακινούνται εντός των αστικών κέντρων, οπότε το μαζεμένο σε διαστάσεις Kona των 4.205 χλστ. μήκους ευνοεί και την ευελιξία. Συν του ότι είναι σε θέση να καλύψει εύκολα και μακρινές αποστάσεις, με ασφάλεια και οικονομία σε καύσιμο.
Το ευφάνταστο σχεδιαστικά Kona, εκτός από το δυναμικό του σχεδιασμό κερδίζει αμέσως τον ενδιαφερόμενο και με τον πλουσιοπάροχο εξοπλισμό του. Στο Premium ανήκουν -μεταξύ άλλων- 6 αερόσακοι, αυτόνομη πέδηση, διατήρηση λωρίδας, αυτόματος κλιματισμός, ψηφιακός πίνακας οργάνων 10,25 ιντσών, οθόνη αφής 8 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, αυτόματη λειτουργία φώτων, ζάντες αλουμινίου και πάρα πολλά ακόμα. Ο πελάτης παίρνει παράλληλα 5 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση απεριορίστων χιλιομέτρων, μαζί με 5ετή δωρεάν έλεγχο.
Στο εσωτερικό του Kona ο σχεδιασμός είναι πιο ήπιος, αφού δόθηκε περισσότερη έμφαση στην εργονομία και στην ευκολία των χειρισμών. Γεγονός που αφορά και την οθόνη των 8 ιντσών του infotainment με το εύκολο μενού, ενώ ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 10,25 ιντσών προσφέρει την, τόσο απαραίτητη στα σημερινά αυτοκίνητα, high tech απόχρωση. Από πλευράς κατασκευής, τα πλαστικά είναι σκληρά μα με εξαιρετική συναρμολόγηση που αποτρέπει εμφάνιση τριγμών. Επιπλέον, τέσσερα άτομα θα βολευτούν χωρίς παραχωρήσεις, ενώ για τις αποσκευές τα 361 λίτρα είναι επαρκή, αλλά λίγο ρηχά.
Στην οδήγηση, το Kona το μαθαίνει κανείς αμέσως και νιώθει αμέσως οικεία μαζί του. Το στιβαρό πλαίσιο και οι αναρτήσεις με την σχετικά σφιχτή ρύθμιση παρέχουν πολύ καλή σταθερότητα στο SUV των 1.565 χλστ. ύψους και δίνουν τη δυνατότητα στο χρήση να εκμεταλλευτεί πλήρως τα αποθέματα ισχύος του 3κύλινδρου turbo 1.000άρη κινητήρα. Το μηχανικό αυτό σύνολο συνδυάζεται με ήπιο υβριδικό σύστημα 48V, που υποβοηθά το θερμικό μοτέρ στην εκκίνηση και στις ενδιάμεσες επιταχύνσεις, ενισχύοντας έτσι την ελαστικότητα. Οι 120 ίπποι και τα 172 Nm ροπής κινούν με ευκολία το Kona, κρατώντας τα επίπεδα θορύβου απρόσμενα χαμηλά σε ρυθμούς ταξιδιού (130 χλμ./ώρα με περίπου 2.700 σ.α.λ.). Η Hyundai ανακοινώνει επιτάχυνση στο 0-100 χλμ./ώρα σε 11,9 δλ. και μέγιστη ταχύτητα 180 χλμ./ώρα, με εκπομπές CO2 132-135 γρ./χλμ. Όσο για την κατανάλωση, στη δοκιμή και σε μεικτές συνθήκες βρέθηκε στο πολύ λογικό νούμερο των 7,3 λτ./100 χλμ.