Το παγκόσμιο best seller μοντέλο της Hyundai, το «μεγαλοπρεπές» Tucson προσφέρεται σε πάρα πολλές επιλογές εξηλεκτρισμένων κινητήρων και συστημάτων μετάδοσης. Η γκάμα του περιλαμβάνει μηχανικά σύνολα βενζίνης και πετρελαίου 1.6 λτ. με τεχνολογίες 48V Hybrid, Full Hybrid και Plug-in Hybrid, αυτόματα κιβώτια διπλού συμπλέκτη 7DCT και 4WD.
Μεταξύ αυτών, μια υπερπλήρης έκδοση που προσφέρεται στη χαμηλότερη τιμή έναντι άμεσων ανταγωνιστών (C-SUV μήκους 4,5 μ.), είναι η 1.6 T-GDI 48V Hybrid 180 hp 4WD 7DCT Premium. Ένα πληθωρικό και SUV με δυνατό εξηλεκτρισμένο κινητήρα, σύστημα 4κίνησης, αυτόματο κιβώτιο και «υπερ-φορτωμένο» εξοπλισμό. Η τιμή του ξεκινά από τις 35.790 ευρώ, όταν στα ίδια λεφτά άλλα αντίστοιχα SUV είναι 2κίνητα. Εφοδιάζεται με όλα τα γνωστά συστήματα ασφαλείας, υποβοήθησης του οδηγού και ανέσεων, συν ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, πλήρη φώτα LED εμπρός – πίσω, οθόνη αφής 8 ιντσών, ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών κ.λπ.
Το δυναμικό σε σχεδιασμό και πληθωρικό σε διαστάσεις Tucson με μήκος 4.500 χλστ., πλάτος 1.865 χλστ., ύψος 1.650 χλστ. και μεταξόνιο 2.680 χλστ., διαθέτει ένα εξίσου εντυπωσιακό εσωτερικό. Την άρτια εικόνα του θαλάμου των επιβατών ενισχύει με τη σειρά της και η πολύ προσεγμένη ποιότητα με τα πολυτελή χαρακτηριστικά και τη στιβαρή συναρμογή. Μαλακές σε υφή επιφάνειες καλύπτουν τα περισσότερα τμήματα του ταμπλό και των εμπρός θυρών και συνδυάζονται με επενδύσεις από ύφασμα, διακοσμητικά λάκας πιάνου και ματ χρώμιο. Στα θετικά του γνωρίσματα ανήκουν και οι άνετοι χώροι για τις μετακινήσεις έως 5 επιβατών μαζί με τις αποσκευές στους στο πορτ μπαγκάζ των 577 λίτρων.
Ιδανικός για το Tucson είναι ο 1.600άρης turbo κινητήρας των 180 ίππων και 265 Nm ροπής, σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο 7DCT, καθώς εξασφαλίζεται περισσότερη άνεση, χωρίς ο οδηγός να νιώθει αποκομμένος από τα τεκταινόμενα του δρόμου. Ο 1.6 T-GDi ανεβάζει εύκολα στροφές και ανταποκρίνεται άμεσα στις εντολές του οδηγού, με τη συνδρομή και του γρήγορου στα ανεβάσματα και κατεβάσματα (και με paddles) κιβωτίου ταχυτήτων Shift by wire. Πρόσθετα το 48V hybrid σύστημα υποβοηθά τον κινητήρα στιγμιαία στην εκκίνηση και σε επιταχύνσεις, με επιπλέον ισχύ 16 ίππων και 55 Nm. Το βάρους 1,6 τόνων αμάξωμα επιταχύνει σε κάθε περίπτωση σε γρήγορους ρυθμούς (0-100 χλμ./ώρα σε 9,0 δλ.), ενώ στο ταξίδι με 130 χλμ./ώρα το στροφόμετρο δείχνει 2.400 σ.α.λ. με 7η σχέση. Στη δοκιμή η κατανάλωση βρέθηκε στα 9,7 λτ./100 χλμ. και με εκπομπές CO2 159 γρ./χλμ. τα τέλη κυκλοφορίας είναι 111 ευρώ.
Η προσοχή που έχει δείξει η Hyundai συνολικά στο Tucson, γίνεται άμεσα αισθητή από τον οδηγό και στο δρόμο. Η γεροδεμένη κατασκευή, το στιβαρό πλαίσιο και οι σωστά ρυθμισμένες ανεξάρτητες αναρτήσεις σε όλους τους τροχούς, παρέχουν ισοπεδωτικό πάτημα και αυξημένο το αίσθημα της ασφάλειας. Η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη τετρακίνηση HTRAC βελτιστοποιεί την κατανομή της ισχύος ανάμεσα στους τέσσερις τροχούς και μπορεί, σε περίπτωση ανάγκης, να εφαρμόσει και επιλεκτική πέδηση, προκειμένου να διασφαλίσει τη μέγιστη δυνατή πρόσφυση. Για πιο απαιτητικές συνθήκες η 4κίνηση «κλειδώνει» με το διακόπτη «Lock». Τα 170 χιλιοστά απόστασης του αμαξώματος από το έδαφος και τα ασφάλτινα ελαστικά θέτουν τα όρια για αναζητήσεις πιο δύσβατων διαδρομών, όμως σε κακοτράχαλα εδάφη κινείται εύκολα.
Τεχνικά χαρακτηριστικά | |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.598 |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 180/5.500 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 265/1.500 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 9,0 |
Τελική (χλμ./ώρα) | 201 |
Κατ/λωση (λτ./100 χλμ.)* | 9,7 |
CO2 (γρ./χλμ.) | 159 |
*Δοκιμής |