Το Dacia Duster αποτελούσε ανέκαθεν ένα από τα πιο δημοφιλή και οικονομικά σε τιμή SUV, καθώς παραδίδει σεμινάρια στο «value for money». Ειδικά στην έκδοση με το υγραέριο, όπου πλέον έρχεται να αποτελέσει βάλσαμο στο ασταμάτητο «ράλλυ» των τιμών στα καύσιμα. Με μέση πανελλαδική τιμή κάτω από 1 ευρώ στο λίτρο (0,987 ευρώ/λίτρο, στις 09/10) εξάλλου, το LPG αποκτά άλλη αξία όσο η αμόλυβδη και το ντίζελ «ταξιδεύουν» πέρα από τα 2 ευρώ/λίτρο (2,010€/λίτρο η βενζίνη, 2,024€ το πετρέλαιο κίνησης).
Ο εγνωσμένης αξίας τρικύλινδρος τούρμπο 1.0 TCe παράγει 100 ίππους στις 4.600-5.000 σ.α.λ. και 170 Nm ροπής στις 2.000-3.500 σ.α.λ. με την καύση LPG, συνδυάζοντας επιδόσεις και εντυπωσιακά χαμηλή κατανάλωση. Το Duster LPG ανακοινώνεται στα 13,8 δλ. για την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα, με μέση τιμή στις απαιτήσεις καυσίμου 8,1-8,5 λίτρων όταν καταναλώνει υγραέριο, την ώρα που χρησιμοποιώντας μόνο βενζίνη πέφτει στα 6,3-6,5 λίτρα/100 χλμ.! Πρακτικά, αυτό σημαίνει πως με ένα γέμισμα στο ντεπόζιτο της βενζίνης (50 λίτρα) και του LPG (33,6 λίτρα) μπορείς να ξεπεράσεις με άνεση τα 900 χλμ. αυτονομίας!
Όταν ο οδηγός επιλέξει να κινηθεί μόνο με τη βενζίνη, μέσω του αντίστοιχου διακόπτη στο ταμπλό, η απόδοση μειώνεται στους 91 ίππους στις 4.400-4.900 σ.α.λ. και τα 160 Nm στις 2.000-3.500 σ.α.λ. Αναμενόμενα η ευχέρεια του γκαζιού μειώνεται, με τα πρώτα 100 χλμ./ώρα να έρχονται σε 15,1 δλ., όμως η χαμηλότερη κατανάλωση λύνει τα χέρια του οδηγού σε περίπτωση που δεν υπάρχει έμπιστος σταθμός ανεφοδιασμού LPG κοντά. Με τουλάχιστον 600 χλμ. αυτονομία μόνο με τη βενζίνη, μπορείς να κάνεις ολόκληρο ταξίδι δίχως να ασχοληθείς με τη δεξαμενή του υγραερίου. Τα 2+ ευρώ/λίτρο πάντως, καθιστούν ακριβή περιπέτεια τέτοιο σενάριο.
Το Duster, εξάλλου, αρέσκεται στις εξορμήσεις. Όχι μόνο εκτός δρόμου -όπου παρά την έλλειψη τετρακίνησης (αποκλειστικά 4×2 το LPG, για 4×4 μόνο το 1.5 Blue dCi 115PS) η απόσταση των 217 χλστ. από το έδαφος, η σωστά απλωμένη ροπή και τα καλά προστατευμένα μηχανικά μέρη σε βγάζουν «ασπροπρόσωπο»- αλλά και στον αυτοκινητόδρομο, που σε εντυπωσιάζει το πόσο ευθύβολο παρουσιάζεται το C-SUV της Dacia. Κι αυτό, παρά το αυξημένο ύψος των σχεδόν 1,7 μέτρων (1.693 χλστ.) και της μπόλικης διαδρομής των αμορτισέρ, που φροντίζουν για την ορθή απορρόφηση των ανωμαλιών επί, αλλά και πέρα, της ασφάλτου.
Το best seller SUV της ελληνικής αγοράς παρουσιάζει πολύ καλό πρόσωπο και στις στροφές, όπου οι κλίσεις είναι αναλογικά μικρές και η πρόσφυση υψηλού επιπέδου. Το ελαφρύ τιμόνι επικεντρώνεται στην ευκολία ελιγμών και την απομόνωση των χεριών από τις ανωμαλίες εκτός δρόμου, όμως δεν παραλείπει να βαραίνει όταν αρχίζεις να πιέζεις με τους εμπρός τροχούς υπό γωνία.
Στα συν φυσικά συγκαταλέγονται οι χώροι, που καθίζουν με χαρακτηριστική άνεση πέντε ενήλικες επιβάτες και τις αποσκευές τους, παρά την ύπαρξη της δεξαμενής LPG κάτω από το πάτωμα του πορτμπαγκάζ. Στα 478 λίτρα, ο χώρος αποσκευών του Duster είναι από τους κορυφαίους της κατηγορίας, απολαμβάνοντας κανονικότατου σχήματος και επαρκέστατου βάθους.
Για το τέλος, αφήσαμε το μεγάλο προσόν που αναφέραμε στην αρχή: τη σχέση τιμής-αξίας. Το Duster 1.0 TCe LPG εκκινεί από τις 19.490 ευρώ και την έκδοση Ambiance, εμφανίζοντας κάποιες μικρο-ελλείψεις στον εξοπλισμό (χειροκίνητα πίσω παράθυρα, απουσία αισθητήρων παρκαρίσματος και σύστημα πολυμέσων πχ). H επόμενη Sportive, των 20.730 ευρώ, κρίνεται πολύ πιο συμφέρουσα καθώς με μόλις 1.240 ευρώ επιπλέον της βασικής παίρνεις infotainment με οθόνη αφής 8 ιντσών και λειτουργίες συνδεσιμότητας (Apple CarPlay ή Android Auto), 17άρες ζάντες αλουμινίου, προβολείς ομίχλης, cruise control και δερμάτινες επενδύσεις σε τιμόνι-λεβιέ ταχυτήτων.