Το πολύ δημοφιλές μικρό SUV της Kia, το Stonic διατίθεται σε πολλές εκδόσεις εξοπλισμού και κινητήρες βενζίνης, καλύπτοντας μια ευρεία γκάμα αγοραστών. Από το αρχικό μοντέλο 1.2 λτ. 84 PS GL Inmotion των 15.290 ευρώ αποτελεί μια αξιόλογη και πάρα πολύ οικονομική σε τιμή πρόταση στην κατηγορία του, ενώ από εκεί και πάνω υπάρχουν διάφορες «διαβαθμίσεις», ανάλογα με το τι θέλει ο πελάτης.
Όσοι αναζητούν κυριολεκτικά τα πάντα και έχουν θέσει όριο τιμής τις 20.000 ευρώ, τότε το Stonic 1.0 T-GDi 100 PS GT-Line στις 19.590 ευρώ αποτελεί την ιδανική επιλογή. Έχει σπορτίφ εμφάνιση, ο 1.000άρης turbo κινητήρας του ταιριάζει ιδανικά, ενώ ο εξοπλισμός είναι πλουσιότατος. Ξεκινώντας από τα συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης οδηγού, περιλαμβάνει 6 αερόσακους, αυτόνομο φρενάρισμα, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, σύστημα προειδοποίησης απόσπασης προσοχής οδηγού και αυτόματη λειτουργία μεγάλων φώτων. Στάνταρ είναι ακόμα όλες οι ηλεκτρικές ευκολίες, αυτόματος κλιματισμός, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός – πίσω, φιμέ κρύσταλλα, κάμερα οπισθοπορείας και οθόνη αφής 8 ιντσών.
Εκτός των παραπάνω, το Stonic GT-Line ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα Stonic και εξωτερικά. Συγκεκριμένα φέρει εμπρός προφυλακτήρα με 3 αεραγωγούς και χρωμιωμένο το κάτω μέρος με ενσωματωμένους προβολείς ομίχλης, Full LED φώτα, δύο απολήξεις εξατμίσεων, χρωμιωμένο διαχύτη πίσω και ζάντες αλουμινίου των 17 ιντσών με ελαστικά διαστάσεων 205/55.
Στο εσωτερικό τη διαφορά κάνουν οι επενδύσεις των καθισμάτων από συνθετικό δέρμα και ύφασμα, το σπορ δερμάτινο τιμόνι με λογότυπο GT-Line, το διακοσμητικό στο ταμπλό με όψη και υφή ανθρακονήματος και τα σπορ μεταλλικά πεντάλ. Επιπλέον, η καμπίνα του Stonic εμφανίζει στιβαρή συναρμογή, πολύ καλή εργονομία και ικανοποιητικούς χώρους για τέσσερις επιβάτες και τις αποσκευές τους (352 λίτρα).
Πέρα από το ότι ευχαριστιέσαι να βλέπεις το Stonic 1.0 T-GDi, χαίρεσαι και να το οδηγείς. Το υπερτροφοδοτούμενο μοτέρ των 100 ίππων και 172 Nm ροπής στις 1.500-4.000 σ.α.λ. ταιριάζει ιδανικά στο αμάξωμα των 4.140 χλστ. μήκους και βάρους 1.195 κιλών. Το μηχανικό αυτό σύνολο με την ισορροπημένη λειτουργία προσφέρει επιτάχυνση στο 0-100 χλμ./ώρα σε 10,7 δλ. και μέγιστη ταχύτητα 183 χλμ./ώρα, με μεικτή εργοστασιακή κατανάλωση 5,4-5,9 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 122-133 γρ./χλμ. Να σημειωθεί ότι διατίθεται ακόμα με ήπιο υβριδικό σύστημα 48V Hybrid, με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7DCT και με 120 ίππους.
Στο δρόμο το Stonic συνδυάζει ιδανικά την ευελιξία στις αστικές μετακινήσεις, με την ασφάλεια και σιγουριά σε ταχύτητες ταξιδιού. Οι αναρτήσεις του φιλτράρουν με επιτυχία τις περισσότερες ανωμαλίες του οδοστρώματος και ελέγχουν αποτελεσματικά τις όποιες κινήσεις του αμαξώματος. Στον αυτοκινητόδρομο είναι σε θέση να πηγαίνει άνετα σε σβέλτα, όπως και σε επαρχιακούς ορεινούς δρόμους, όπου πατάει πολύ καλά και σε γρήγορους ρυθμούς στρίβει όπως έρχεται, με την ουρά να γλιστρά ελεγχόμενα και όσο χρειάζεται για να βάλει το μπροστινό μέσα στη στροφή.