Πραγματικά απίστευτη μοιάζει αυτή η τιμή για καινούργιο SUV με υβριδική τεχνολογία, αποδοτικό turbo κινητήρα και φουλ στάνταρ εξοπλισμό, όταν μικρά χάτσμπακ είναι ακριβότερα. Και όμως το νέο Hyundai Kona 1.0 T-GDi 120 hp iMT 48V Hybrid Exclusive κοστίζει 20.290 ευρώ.
Ο 1.000άρης turbo των 120 ίππων και 172 Nm ροπής από τις μόλις 1.500 σ.α.λ. παίρνει επιπλέον ώθηση από το μικρό ηλεκτροκινητήρα των 12 ίππων και 55 Nm ροπής. H μίζα/γεννήτρια – Mild Hybrid Starter Generator (MHSG) υποστηρίζει τον κινητήρα εσωτερικής καύσης κατά την επανεκκίνηση, βοηθώντας στην ταχύτερη και πιο ομαλή εκκίνηση με συμπληρωματική ροπή που αντλεί ενέργεια από την υψηλής τάσης μπαταρία 48V των 0,44 kWh.
Επιπλέον, το 6τάχυτο Ευφυές Μηχανικό Κιβώτιο iMT (Intelligent Manual Transmission) με τον ηλεκτρικό συμπλέκτη, αποσυνδέει τον κινητήρα από το σύστημα μετάδοσης όταν ο οδηγός αφήνει το γκάζι (συνθήκες ρολαρίσματος), για μείωση της κατανάλωσης και των εκπομπών ρύπων. Το 6άρι iMT έχει μικρές διαδρομές και σαφέστατο κούμπωμα, ενώ χάρη στην ορθή κλιμάκωση (130 χλμ./ώρα με περίπου 2.700 σ.α.λ.) τα επίπεδα θορύβου κρατιούνται απρόσμενα χαμηλά και σε συνθήκες ταξιδιού. Το Kona είναι αρκούντως γρήγορο, απαιτώντας 11,5 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα και φτάνοντας μέχρι τα 181 χλμ./ώρα τελικής, με μεικτή κατανάλωση δοκιμής στα 7,3 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 από 124 γρ./χλμ. (79 ευρώ τέλη κυκλοφορίας).
Το Kona 1.0 T-GDi 120 hp iMT 48V Hybrid χαρακτηρίζεται ακόμα για την ευελιξία του στην πόλη, όπως και για την σταθερότητά του σε γρηγορότερες ταχύτητες. Ο σφιχτός λόγος των αμορτισέρ – ελατηρίων επιτρέπει μικρές κλίσεις στις στροφές, ανύπαρκτη υποστροφή και κλείσιμο της «ουράς» εφόσον το επιδιώξει ο οδηγός και όσο αφήσει το ESP. Το τιμόνι έχει καλή αίσθηση και ιδανικό βάρος στο πρόγραμμα λειτουργίας Normal, το οποίο θα χρησιμοποιηθεί για το 99% των μετακινήσεων, αφού στο Sport Mode βαραίνει αρκετά.
Το ευφάνταστο σχεδιαστικά Kona, διαθέτει ένα πιο ήπιων τόνων εσωτερικό, προς όφελος της εργονομίας και της πρακτικότητας. Τα σκληρά πλαστικά είναι πολύ γεροδεμένα, όπως και τα επιμέρους τμήματα της καμπίνας. Φυσικά δεν λείπουν οι απαραίτητες πλέον οθόνες, όπως είναι των 8 ιντσών του infotainment και των 10,25 ιντσών του πίνακα οργάνων (από τη δεύτερη έκδοση Premium). Από πλευράς χώρων, 4 άτομα θα βολευτούν χωρίς παραχωρήσεις, ενώ για τις αποσκευές τα 361 λίτρα είναι αρκετά, αλλά λίγο ρηχά λόγω της μπαταρίας κάτω από το δάπεδο.
Όσο για τον εξοπλισμό, το αρχικό μοντέλο εφοδιάζεται με 6 αερόσακους, αυτόματο φρενάρισμα, διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας, οθόνη αφής 8 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας, air condition, ηλεκτρικούς καθρέπτες, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός & πίσω, αυτόματη λειτουργία φώτων, δερμάτινο τιμόνι και επιλογέα ταχυτήτων και ζάντες αλουμινίου.