H οικογένεια του νέου Toyota Corolla ολοκληρώθηκε με την παρουσίαση του Crossover Corolla Cross, το οποίο διαφοροποιείται σημαντικά σε σχέση με το 5θυρο, το 4θυρο και το Station Wagon. Παράλληλα διαχωρίζει τελείως τη θέση του από το πιο σπορτίφ C-HR, καθώς το Corolla Cross απευθύνεται στο κοινό που ήθελε περισσότερους χώρους και πρακτικότητα από το C-HR, αλλά το RAV4 δεν τους εξυπηρετούσε από πλευράς μεγέθους και τιμών.
Στην γκάμα των μοντέλων της Toyota, τοποθετείται μεταξύ των C-HR και RAV4 όσον αφορά τις διαστάσεις. Συγκεκριμένα έχει μήκος 4.460 χλστ., πλάτος 1.825 χλστ., ύψος 1.620 χλστ. και μεταξόνιο 2.640 χλστ. Το Corolla Cross, είναι το πρώτο μοντέλο που εξοπλίζεται με την πέμπτη γενιά της υβριδικής ηλεκτρικής τεχνολογίας της Toyota. Επιπλέον, συνδυάζει τη νέα, 3η γενιά του πακέτου Toyota Safety Sense (TSS), που για πρώτη φορά μπορεί να λαμβάνει ενημερώσεις Over-The-Air, αλλά και άλλα ενεργά συστήματα υποβοήθησης οδήγησης και στάθμευσης.
Εξωτερικά μπορεί να μη θυμίζει τα υπόλοιπα Corolla, όμως το εσωτερικό του είναι πανομοιότυπο σχεδιαστικά. Είναι ένας φωτεινός, ανοιχτός χώρος με καλή ορατότητα για όλους τους επιβαίνοντες, με μεγάλα πλαϊνά παράθυρα και υψηλή θέση οδήγησης. Από πλευράς ποιότητας είναι προσεγμένο, αν και αυτό που μπορεί να ξενίσει είναι η έλλειψη μαλακού πλαστικού στο ταμπλό, όπως ισχύει στα Corolla και C-HR. Ο χώρος για το κεφάλι και τα πόδια όλων των επιβατών είναι αρκετός και τα μεγάλα ανοίγματα των θυρών καθιστούν την πρόσβαση άνετη. Η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών είναι 436 λίτρα και φτάνει τα 1.337 λίτρα, με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα.
Καρδιά του Corolla Cross αποτελεί το 5ης γενιάς αυτοφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα, συνδυαστικής ισχύος 197 ίππων. Αποτελείται από τον 2.0 λτ. βενζινοκινητήρα των 152 ίππων και 190 Nm ροπής και ένα ηλεκτροκινητήρα 113 ίππων και 207 Nm ροπής. Στις εκδόσεις AWD-i υπάρχει ακόμα ένα ανεξάρτητο πίσω ηλεκτρικό μοτέρ απόδοσης 41 ίππων και 84 Nm ροπής, για την κίνηση αποκλειστικά των πίσω τροχών, όταν κριθεί απαραίτητο από τη μονάδα. Σε αστικές κυρίως ταχύτητες, το Corolla Cross εκμεταλλεύεται τον ηλεκτροκινητήρα, με αποτέλεσμα να εξοικονομεί βενζίνη (μέση κατανάλωση 5,0 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 114 γρ./χλμ.). Ταυτόχρονα επιτυγχάνει δυναμικές επιδόσεις, με 0-100 χλμ./ώρα σε 7,6 δευτερόλεπτα.
Το Toyota Corolla Cross πατάει σε ανεξάρτητες αναρτήσεις με γόνατα ΜακΦέρσον μπροστά και διπλά ψαλίδια πίσω. Έχουν βελτιστοποιηθεί για άνεση κατά την κύλιση με λιγότερους κραδασμούς και τραντάγματα όταν το όχημα κινείται σε δρόμους με ανωμαλίες. Πρόσθετα, στην οδήγηση είναι πολύ φιλικό, όπως άλλωστε ισχύει για όλα τα αυτοκίνητα της ιαπωνικής μάρκας.
Σχετικά με την τιμή του, αυτή ξεκινά από τις 31.200 ευρώ. Λίγα λεφτά δεν είναι, όμως με βάση τα νέα δεδομένα το ποσό αυτό είναι χαμηλότερο έναντι άλλων μικρομεσαίων SUV, τα οποία έχουν λιγότερη ισχύ, καίνε περισσότερο καύσιμο και δεν είναι Full Hybrid. Επιπλέον, το Corolla Cross από την αρχική έκδοση Active Plus είναι φουλ εξοπλισμένο και διαθέτει στάνταρ τα εξής: 7 αερόσακους, αυτόματο φρενάρισμα, σύστημα διατήρησης λωρίδας, ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών, οθόνη αφής 10,5 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας, πλοήγηση, φώτα LED, φώτα ομίχλης, 2ζωνικό κλιματισμό, αισθητήρας βροχής και ζάντες αλουμίνιου 17 ιντσών κ.λπ.