Τα περισσότερα νέα αυτοκίνητα από τις κατηγορίες των μικρών χάτσμπακ και SUV (53% μερίδιο φέτος) προσφέρονται στην πλειοψηφία τους με turbo μηχανικά σύνολα βενζίνης 1.0-1.2 λτ., ή μέχρι 1.5 λτ. κάποια ελάχιστα ντίζελ και έως 1.6 λτ. τα φουλ υβριδικά. Η απόδοσή τους κυμαίνεται περίπου μεταξύ 100-150 ίππους, που είναι αρκετοί για τα αμαξώματά τους. Ωστόσο κάποιοι μπορεί να αναζητήσουν περισσότερη δύναμη, αλλά χωρίς να φτάσουν απαγορευτικές τιμές και δίχως να στερηθούν ανέσεις. Ποιο είναι όμως το νέο αυτοκίνητο και μάλιστα SUV με τα πιο «οικονομικά» πολλά άλογα, που είναι γενναιόδωρο σε όλους τους τομείς και κοστίζει από 31.290 ευρώ;
Την απάντηση δίνει το νέο Hyundai Kona 1.6 T-GDI, το οποίο αγγίζει τα 200 άλογα (198,56 PS για την ακρίβεια). Καινούργιο αυτοκίνητο ανεξαρτήτως κατηγορίας με αυτή την ισχύ και τιμή, δεν υπάρχει άλλο στην αγορά. Συν του ότι με μήκος 4.350 χλστ. είναι το μεγαλύτερο σε μήκος μικρό SUV (πιο μακρύ και από κάποια C-SUV), ενώ ο στάνταρ εξοπλισμός του περιλαμβάνει τα πάντα. Ουσιαστικά απέχει μια ανάσα από τα μικρομεσαία SUV και ο και ο εξοπλισμός του από την πρώτη έκδοση Distinctive είναι ανωτέρου επιπέδου σε όλους τους τομείς. Αναλυτικότερα διαθέτει στάνταρ τα παρακάτω στοιχεία:
- 7 αερόσακους
- Αυτόματο φρενάρισμα
- Υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας
- Πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών
- Infotainment με οθόνη 12,3 ιντσών
- Αυτόματη λειτουργία φώτων και υαλοκαθαριστήρων
- Αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός/πίσω
- Κάμερα οπισθοπορίας
- Διζωνικό κλιματισμό
- Ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών
Τις αυξημένες ανέσεις που παρέχει το νέο Hyundai Kona σε όλους τους επιβάτες, τονίζει και η ευρυχωρία του εσωτερικού του, αφού και σε αυτό τον τομέα είναι πιο κοντά στα C-SUV. Στο πίσω κάθισμά του θα χωρέσουν χωρίς πρόβλημα και πιο ψηλά άτομα, μιας και προσφέρει αρκετό αέρα για τα πόδια και το κεφάλι. Κορυφαία χωρητικότητα για την κατηγορία έχει και το πορτ μπαγκάζ των 466 λίτρων. Τη σύγχρονη εικόνα του αναβαθμίζει με τη σειρά του το ενιαίο πάνελ με τις δύο οθόνες των 12,3 ιντσών. Παρόλη την ψηφιακότητα, η Hyundai διατήρησε στην κεντρική κονσόλα φυσικά χειριστήρια για τον έλεγχο του κλιματισμού και του ραδιοφώνου προς όφελος της εργονομίας. Παράλληλα, το εσωτερικό του είναι ιδιαίτερα γεροδεμένο ως κατασκευή και με αρκετές θήκες για μικροαντικείμενα.
H στιβαρότητα που αποπνέει το νέο Hyundai Kona γίνεται άμεσα αντιληπτή και στο δρόμο. Παράλληλα ξεχωρίζει για την πολύ καλή ποιότητα κύλισης, τη σταθερότητά που επιδεικνύει και τη γενικότερη αίσθηση μεγαλύτερου αυτοκινήτου. Όσον αφορά τον 4κύλινδρο turbo κινητήρα των 1.598 κ.εκ., αποδίδει 198 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και 265 Nm ροπή στις 1.600-4.500 σ.α.λ. Δύναμη αρκετή σε κάθε περίπτωση για να εξασφαλίζει ανά πάσα ώρα και στιγμή γρήγορες επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 8,7 δλ.) στο αμάξωμα των 1.405 κιλών. Με το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, η Hyundai ανακοινώνει μεικτή κατανάλωση από 6,2 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 από 141 γρ./χλμ. Το μηχανικό αυτό σύνολο συνδυάζεται ακόμα με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7DCT και με τετρακίνηση.