Ο περισσότερος κόσμος θέλει ένα νέο SUV και ειδικά μικρό που να πωλείται σε μια λογική τιμή και να στοιχίζει όσο το δυνατό γίνεται λιγότερα λεφτά σε καύσιμο. Παλαιότερα τη λύση έδιναν τα diesel και τα CNG, όμως πλέον δεν διατίθενται καινούργια. Οπότε θα πρέπει να προσανατολιστεί προς τα εξηλεκτρισμένα B-SUV για να ωφεληθεί, αν και πάλι η πανάκριβη βενζίνη δεν αφήνει πολλά περιθώρια για μεγάλη μείωση της δαπάνης.
Ωστόσο υπάρχει η εναλλακτική λύση του LPG, το οποίο είναι με διαφορά το φθηνότερο καύσιμο. Όταν μάλιστα προσφέρεται σε ένα νέο SUV που πωλείται σε χαμηλή τιμή, τότε τα δεδομένα αλλάζουν. Ο λόγος για το ανανεωμένο Renault Captur που λανσαρίστηκε εδώ και λίγο καιρό με έκπτωση 2.000 ευρώ σε όλες τις εκδόσεις του. Πιο οικονομικό μεταξύ όλων των μοντέλων της γκάμας σε κόστος κατανάλωσης και τιμή, είναι το Captur Eco-G 100 evolution. Προσφέρεται από μόνο 21.950 ευρώ, δηλαδή χαμηλότερα από την πλειοψηφία των B-SUV με κινητήρες αμιγώς βενζίνης ή έστω mild hybrid και full hybrid.
Πόσα ευρώ «καίει» για κάθε 100 χιλιόμετρα μεικτών διαδρομών; Με εργοστασιακή κατανάλωση 7,6 λτ./100 χλμ. και τρέχουσα μέση πανελλαδική τιμή LPG στα 0,858 ευρώ/λτ., το αποτέλεσμα βγαίνει μόλις 6,5 ευρώ. Σημειωτέον ότι στην Αττική η μέση τιμή είναι στα 0,791 ευρώ/λτ., που σημαίνει ότι και με υψηλότερη κατανάλωση στην πόλη (π.χ. 9 λτ./100 χλμ.) το κόστος βρίσκεται και πάλι πολύ χαμηλά, στα 7 ευρώ. Για παράδειγμα full hybrid SUV με μεικτή κατανάλωση 5,5 λτ./100 χλμ. και τιμή 95άρας αμόλυβδης στα 1,752 ευρώ/λτ., στοιχίζει κοντά στα 10 ευρώ/100 χλμ.
Το νέο Renault Captur Eco-G «φοράει» το γνωστό τρικύλινδρο 1.000άρη turbo με την ισχύ των 100 PS/4.600-5.000 σ.α.λ. και τη ροπή των 170 Nm/2.000-3.500 σ.α.λ. Μια τεχνολογία που είναι ιδιαίτερα δοκιμασμένη και από την Dacia με πάνω από 1.000.000 πωλήσεις μοντέλων LPG. Μάλιστα το κιτ υγραεριοκίνησης τοποθετείται από τον κατασκευαστή και το κινητήρας είναι ειδικά ρυθμισμένος για να καίει και LPG, για αυτό οι εγγυήσεις από τη Renault είναι ίδιες με των υπολοίπων μοντέλων της (5ετής εργοστασιακή). Έτσι ο οδηγός/κάτοχος δεν έχει κάτι να φοβάται, αφού είναι πλήρως καλυμμένος για ό,τι και αν συμβεί, αρκεί βέβαια να είναι συνεπής με την τακτική συντήρηση του αυτοκινήτου (όπως ισχύει για κάθε αμάξι).
Η δεξαμενή των 40 λίτρων του υγραερίου είναι τοποθετημένη κάτω από το δάπεδο του πορτ μπαγκάζ στη θέση της ρεζέρβας, συν του ότι υπάρχει και το δοχείο των 48 λίτρων για τη βενζίνη. Με την αμόλυβδη η ισχύς μειώνεται στους 90 PS/4.800-5.000 σ.α.λ. και στα 170 Nm/2.000-3.500 σ.α.λ. και η κατανάλωση βενζίνης είναι στα 6,1 λτ./100 χλμ. (εργοστασιακή τιμή) με εκπομπές CO2 137 γρ./χλμ. (120 γρ./χλμ. με το LPG). Όσον αφορά τις επιδόσεις, με το υγραέριο επιταχύνει στο 0-100 χλμ./ώρα σε 13,0 δλ. και με τη βενζίνη χρειάζεται 14,3 λτ.
Στην τιμή των 21.900 ευρώ προσφέρεται το Captur evolution Eco-G 100, διαθέτοντας τον εξής εξοπλισμό: 6 αερόσακους, αυτόματο φρενάρισμα, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας, πίνακα οργάνων 7 ιντσών, οθόνη πολυμέσων 10,4 ιντσών, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, κάμερα οπισθοπορείας, air condition, αισθητήρες φώτων και συρόμενο πίσω κάθισμα 60/40. Το τελευταίο στοιχείο είναι και ιδιαίτερα εξυπηρετικό, γιατί μεταβάλλει με μια κίνηση τη χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ από τα 396 στα 528 λίτρα (1.507 λτ. με πίσω κάθισμα αναδιπλωμένο). Έτσι, εκτός από πολύ οικονομικό στην αγορά και στη χρήση είναι και πολύ ευρύχωρο, καθώς και πολύ προσεγμένο σε ποιότητα κατασκευής, άνετο και πρακτικό για μια οικογένεια.