Ποιο SUV να αγοράσω; Ένα ερώτημα που για να απαντηθεί εξαρτάται από πάρα πολλούς παράγοντες, όπως είναι η τιμή, το μέγεθος, οι χώροι, ο κινητήρας, η κατανάλωση, ο εξοπλισμός κ.λπ. Αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα πιο δημοφιλή είναι τα μικρά SUV (B-SUV), καθώς συνδυάζουν πολλά πλεονεκτήματα και απευθύνονται σε μια ευρεία γκάμα αγοραστών, τόσο εκείνων που θέλουν κάτι παραπάνω από ένα κλασικό μικρό χάτσμπακ, όσο και σε αυτούς που στα λεφτά ενός μικρομεσαίου 5θυρου προτιμούν να αγοράσουν ένα B-SUV.
Ανάμεσα στις δεκάδες επιλογές, ένα άκρως θελκτικό SUV που είναι σε θέση να ικανοποιήσει και τους πιο απαιτητικούς στους περισσότερους τομείς, είναι το Kona. Οι τιμές του ξεκινούν από 18.090 ευρώ για την αρχική έκδοση 1.0 T-GDi 120 PS Exclusive, ωστόσο το άκρως δυναμικό N Line με το ίδιο μοτέρ, στις 21.090 ευρώ αξίζει και με το παραπάνω το επιπλέον κόστος.
Καταρχήν, σε σχέση με τις απλές εκδόσεις διαφέρει πολύ εξωτερικά, μοιάζοντας πιο πολύ με το κορυφαίο Kona N των 42.990 ευρώ. Οι μυώδεις προφυλακτήρες με τη μεγάλη μάσκα, τις εισαγωγές αέρα, τα σπόιλερ και το διαχύτη πίσω με την σπορ διπλή εξάτμιση, προσθέτουν πολύ «αγριάδα» στο Kona N Line. Επιπλέον, όλα τα προστατευτικά τμήματα είναι βαμμένα στο χρώμα του αμαξώματος, στα μαρσπιέ έχουν τοποθετηθεί ποδιές, ενώ οι 18άρες ζάντες με ελαστικά 235/45 τονίζουν περεταίρω την αθλητική του υπόσταση. Μαζί με αυτά προσθέστε μεταλλικά πεντάλ, κόκκινες διακοσμητικές λεπτομέρειες στους αεραγωγούς, μαύρη οροφή, καθίσματα, τιμόνι και λεβιέ ταχυτήτων με λογότυπο N και κόκκινες ραφές.
Στον υπερ-πλούσιο εξοπλισμό ανήκουν ακόμα τα συστήματα αυτόνομης πέδησης, διατήρησης λωρίδας και αυτόματης λειτουργίας προβολέων, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 10,25 ιντσών, η οθόνη αφής 8 ιντσών, όλες οι ηλεκτρικές ευκολίες, ο αυτόματος κλιματισμός, η κάμερα οπισθοπορείας, τα φώτα LED και πάρα πολλά ακόμη.
Ο βασικός αλλά αποδοτικός κινητήρας 1.0 T-GDi των 120 ίππων στις 6.000 σ.α.λ. και με ροπή 172 Nm στις 1.500-4.000 σ.α.λ. συνδυάζει καλές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 11,5 δλ.), με χαμηλές απαιτήσεις σε καύσιμο και εκπομπές CO2 (5,8 λτ./100 χλμ. και 122 γρ./χλμ. αντίστοιχα). Παράλληλα διακρίνεται για την ομαλή του λειτουργία, δίχως ενοχλητικούς κραδασμούς, δονήσεις ή θόρυβο. Με 900 ευρώ παραπάνω (21.990 ευρώ) προσφέρεται το ίδιο μοτέρ σε συνδυασμό με το ήπιο υβριδικό σύστημα 48V Hybrid, για ακόμα πιο μειωμένη κατανάλωση και ρύπους, συν πιο θετική απόκριση στο πάτημα του γκαζιού.
Αυτοί που αναζητούν περισσότερο γκάζι θα ικανοποιηθούν πλήρως από το Kona N Line 1.6 Τ-GDi 198 PS με στάνταρ το αυτόματο κιβώτιο 7DCT (25.690 ευρώ). Με το μηχανικό αυτό σύνολο διατίθεται και με τετρακίνηση (από 28.190 ευρώ), για ακόμα καλύτερο πάτημα στο δρόμο, ειδικά σε στροφές και πιεσμένους ρυθμούς.