SUV πωλούνται πάρα πολλά, όλων των κατηγοριών, τιμών, κινητήρων κ.λπ., καλύπτοντας άπαντες. Ωστόσο αυτά που συγκεντρώνουν το μεγαλύτερο όγκο των πωλήσεων είναι τα μικρά και μικρομεσαία SUV με κινητήρες έως 1.600 κ.εκ. και κυρίως 2κίνητα, γιατί στα 4×4 οι τιμές ανεβαίνουν ακόμα πιο πολύ.
Όμως, για να είναι ολοκληρωμένο ένα SUV και να μην κολλάει με το παραμικρό, όπως συμβαίνει με ένα απλό χάτσμπακ για παράδειγμα, θα πρέπει να έχει τετρακίνηση. Άλλωστε είναι χρήσιμη και για την άσφαλτο σε συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης, ενώ εκτός δρόμου θα δώσει τη δυνατότητα στον οδηγό του να πάει πολύ πιο πέρα από ένα 2WD.
Χωρίς ανταγωνισμό
Η πιο οικονομική λύση για όσους θέλουν ένα μικρό – οικογενειακό SUV με αποτελεσματικό σύστημα 4×4, παραμένει και με διαφορά, το Suzuki Vitara 1.4 Boosterjet Hybrid 129 hp Allgrip. Προσφέρεται στην τιμή των 25.480 ευρώ στη δεύτερη έκδοση GL+, με τον παρακάτω υπερπλήρη εξοπλισμό:
- 7 αερόσακους
- Αυτόματο φρενάρισμα
- Προειδοποίηση και αποφυγή αλλαγής λωρίδας
- Έλεγχο τυφλών σημείων
- Υποβοήθηση οπίσθιας διασταυρούμενης κυκλοφορίας
- Οθόνη 7 ιντσών
- Κάμερα οπισθοπορείας
- Θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός
- Αυτόματο κλιματισμό
- Adaptive Cruise Control
- Ηλεκτρικά παράθυρα και καθρέπτες
- Ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών
Ιδανικό για κάθε είδους οδόστρωμα
Το διττού χαρακτήρα 4κίνητο Vitara με τον 1.4 Boosterjet 129 PS κινητήρα, αποτελεί ένα αυτοκίνητο πασπαρτού, αφού είναι κατάλληλο για την πόλη λόγω μαζεμένων διαστάσεων (μήκος 4.175 χλστ.), ενώ πάει παντού. Το 4κύλινδρο turbo μηχανικό σύνολο συνδυάζεται με ήπιο υβριδικό σύστημα 48V και διακρίνεται για την ελαστικότητά του, τις σβέλτες επιδόσεις και τη λογική κατανάλωση καυσίμου (βλ. παρακάτω τεχνικά χαρακτηριστικά). Το Vitara εμφανίζεται ευχάριστο στην οδήγηση, χάρη στον πολύ καλό συνδυασμό του ελαστικού και αποδοτικού κινητήρα και της ανάρτησης με τη σφιχτή ρύθμιση. Η τελευταία δεν είναι και η πιο άνετη, όμως ελέγχει αποτελεσματικά τις κινήσεις του αυτοκινήτου.
Τεχνικά χαρακτηριστικά | |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1373 |
Ταχύτητες | 6 |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 129/5.500 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 235/2.000-3.000 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 10,2 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 190 |
Κατανάλωση* (λτ./100 χλμ.) | 7,7 |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) | 132 |
Βάρος (κιλά) | 1.245 |
*Κατανάλωση δοκιμής |
Για τις εκτός δρόμου περιηγήσεις βοηθούν η αξιόπιστη τετρακίνηση AllGrip και τα 185 χλστ. της απόστασης από το έδαφος. Βέβαια, όσοι κινούνται αρκετά στο χώμα, καλό θα ήταν να έχουν ένα σετ μεικτών ελαστικών, αφού τα εργοστασιακά ελαστικά είναι ασφάλτινα. Οι επιλογές για τη μετάδοση της κίνησης είναι τέσσερις: Auto για τις καθημερινές συνθήκες, Sport για καλύτερη απόδοση με περισσότερη ροπή στους πίσω τροχούς, Snow για ολισθηρές επιφάνειες και Lock για πιο δύσκολες συνθήκες, όπως «ξεκόλλημα» του αυτοκινήτου. Πολύ χρήσιμο είναι και το σύστημα ελέγχου κατάβασης (Hill Descent Control), όπου το αυτοκίνητο φρενάρει από μόνο του και ο οδηγός έχει καλύτερο έλεγχο σε μια λασπωμένη κατηφόρα για παράδειγμα.
Αρκετά ικανοποιητικό σε ποιότητα και χώρους
Το εσωτερικό του Vitara θα ικανοποιήσει τους περισσότερους ενδιαφερόμενους, τόσο σε ποιότητα όσο και σε χώρους για τα δεδομένα της κατηγορίας. Από πλευράς κατασκευής το μαλακό πλαστικό στο ταμπλό αναβαθμίζει την εικόνα, ενώ όσον αφορά τα υπόλοιπα σκληρά πλαστικά, αυτά στις πόρτες θα μπορούσε να ήταν καλύτερα. Ο οδηγός του Vitara θα βολευτεί στην σχετικά ψηλή θέση του με την ικανοποιητική στήριξη από το κάθισμα και δεν θα του λείψει τίποτα. Παρά τις κόμπακτ εξωτερικές του διαστάσεις, το Vitara παρέχει αρκετά καλούς χώρους για τις μετακινήσεις τεσσάρων ενήλικων ατόμων, χωρίς παραχωρήσεις. Το ίδιο ισχύει και για το χώρο αποσκευών των 375 λίτρων με το μεγάλο άνοιγμα και το πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα.