Η κατηγορία των μικρομεσαίων hatchback πάντοτε είχε ένα φανατικό αγοραστικό κοινό, όμως το τελευταίο χρονικό διάστημα, έχει αρχίσει να λοξοκοιτάζει προς τα μικρομεσαία SUV, γιατί προσφέρουν περισσότερα σε ένα πακέτο.
Δείτε ακόμα: Ποιο καίει λιγότερο; Αυτοκίνητο CNG ή ηλεκτρικό;
Απόλυτα λογικό λοιπόν οι κατασκευαστές να αρχίσουν να «προικίζουν» τα hatchback μοντέλα τους με ευρεία γκάμα κινητήρων, ικανοποιητικό εξοπλισμό, αλλά και λογικές τιμές κτήσης για ότι προσφέρουν, με σκοπό να «τραβήξουν» περισσότερους υποψήφιους πελάτες. Πλέον και με το downsizing των κινητήρων οι βασικές εκδόσεις premium μοντέλων προσφέρονται σε εξαιρετικά ελκυστικές τιμές. Την παρούσα χρονική στιγμή στην αγορά το ενδιαφέρον μονοπωλούν τρία μοντέλα, που εδώ και χρόνια κοντράρονται μεταξύ τους και δεν είναι άλλα από τα Audi A3, BMW Σειρά 1 και Mercedes A-Class.
Σε αυτό το αφιέρωμα, αποφασίσαμε να παρουσιάσουμε τις βασικές εκδόσεις βενζίνης, μιας και οι τιμές τους είναι λίγο παραπάνω από αυτές των μικρομεσαίων mainstream hatchback μοντέλων της υπόλοιπης αγοράς. Για να δούμε λοιπόν παρακάτω τι προσφέρει το καθένα στη βασική του έκδοση.
Audi A3 Sportback 30 TFSI
Το Audi A3 είναι ένα μοντέλο στυλοβάτης της γερμανικής μάρκας, το οποίο αισίως πέρασε στην 4η γενιά του. Το μικρομεσαίο hatchback της Audi προσφέρεται με μια άκρως δυναμική σχεδίαση, ευρεία γκάμα κινητήρων και πλούσιο εξοπλισμό από τη βασική έκδοση των 22.000 ευρώ. Σε αυτά τα χρήματα ο οδηγός απολαμβάνει, LED προβολείς, sport δερμάτινο τιμόνι, ψηφιακό πίνακα οργάνων, ζάντες αλουμινίου, το Audi Pre Sense front, σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας κ.α.
Διαβάστε επίσης: Ποιο SUV είναι Best Value for Money;
Σε ότι αφορά την εξωτερική εμφάνιση, μπορεί οι σχεδιαστές να διατήρησαν τις σχεδιαστικές πεπατημένες του πρόσφατου παρελθόντος, ωστόσο εμπλούτισαν το σχεδιασμό του Α3 με ελαφρώς αιχμηρές ακμές, με το εμπρόσθιο τμήμα του να είναι το πλέον δυναμικό. Εκεί η ευμεγέθης εξαγωνική κυψελωτή μάσκα, οι μεγάλες γωνιακές είσοδοι αέρα και τα έντονα αιχμηρά φωτιστικά σώματα θα κλέψουν την παράσταση. Αφήνοντας το βλέμμα να ταξιδέψει προς τα πίσω θα ενθουσιαστείτε με τα τριγωνικά μοτίβα των σχεδιαστών, αλλά και τα όμορφα φωτιστικά σώματα.
Εξαιρετικά σχόλια αποσπά κι η καμπίνα του Audi A3, η οποία διακρίνεται για τα πολυτελή υλικά από τα οποία είναι κατασκευασμένη, αλλά και τον φουτουριστικό σχεδιασμό της. Highlight χαρακτηριστικό είναι ο ψηφιακός πίνακας οργάνων, κάτι που έχουμε συναντήσει και στα μεγαλύτερα μοντέλα της μάρκας. Σε επίπεδο χώρων τώρα, οι επιβάτες στο πολυτελές μικρομεσαίο μοντέλο θα βολευτούν με άνεση, όπως και οι αποσκευές τους στο πορτ μπαγκάζ των 380 λίτρων.
Κάτω από το καπό του Audi Α3 υπάρχει ο 3κύλινδρος TFSI των 999 κ.εκ. που αποδίδει 110 ίππους και 200 Nm ροπής, με το 0-100 χλμ./ώρα να ολοκληρώνεται σε 10,6 δλ., ενώ η τελική αγγίζει τα 204 χλμ./ώρα. Ιδανικό για καθημερινή χρήση, μιας κι η κατανάλωση καυσίμου, σύμφωνα με τον κατασκευαστή, δεν ξεπερνάει τα 4,8 λτ./100 χλμ.
Δείτε ακόμα: Το πιο οικονομικό turbo Β-SUV των 15.990€
Τιμή: από 22.000 ευρώ, Τέλη κυκλοφορίας: 108,78 ευρώ
Βασικός εξοπλισμός: 6 αερόσακοι, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός – πίσω, ηλεκτρικοί καθρέπτες, air condition, ψηφιακός πίνακας οργάνων 10,25 ιντσών, σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 10,25 ιντσών, σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας, Audi pre sense front.
Τεχνικά χαρακτηριστικά*: Κυβισμός: 999 κ.εκ., Ισχύς: 110/5.500 PS/σ.α.λ., Ροπή: 200/2.000 – 3.000 Nm/σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 10,6 δλ., Τελική ταχύτητα: 204 χλμ./ώρα, Μεικτή κατανάλωση: 4,8 λτ./100 χλμ., Εκπομπές CO2: 111 γρ./χλμ. *εργοστασιακές μετρήσεις.
BMW 116i
Η BMW αποτελεί μια από τις πολυτελείς μάρκες της αγοράς, που διατηρεί ένα φανατικά πιστό κοινό χρόνια τώρα. Ο ερχομός της Σειράς 1 το 2004 της έδωσε τη δυνατότητα να «μιλήσει» και σε υποψήφιους κατόχους μοντέλων της, οι οποίοι ναι μεν ήθελαν να είναι premium, αλλά να μην δαπανήσουν και μια περιουσία δε. Από τότε έως και σήμερα, τσούλησε αρκετό νερό στο αυλάκι και περάσαμε στην 3η γενιά της Σειράς 1. Όπου πέρα από τις αλλαγές σε εμφάνιση και τεχνολογία, φέρει ακόμα μια ειδοποιό διαφορά συγκριτικά με το παρελθόν: η κίνηση πλέον μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς!
Δείτε ακόμα: Με τη νέα BMW Σειρά 1 στη Μύκονο
Η διαθέσιμη γκάμα της Σειράς 1, ανοίγει με τη βασική έκδοση βενζίνης την 116i, με τιμή εκκίνησης τα 22.325 ευρώ. Ο βασικός εξοπλισμός της νέας BMW 116i διαθέτει 6 αερόσακους, συστήματα αυτόνομης πέδησης και προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας, εκκίνηση χωρίς κλειδί, δερμάτινο πολυλειτουργικό τιμόνι, οθόνη αφής 8,8 ιντσών, πολυχειριστήριο iDrive, αυτόματο κλιματισμό, αισθητήρα βροχής και φώτων, προγράμματα οδήγησης (Comfort / ECO Pro / Sport) κ.λπ.
Ξεκινώντας με την εξωτερική εμφάνιση, το εμπρόσθιο μέρος είναι το πλέον δυναμικό. Εκεί η μεγάλη μάσκα συνδυαστικά με τα μεγάλα φωτιστικά σώματα δημιουργούν ένα αρκετά επιθετικό μούτρο, ενώ στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου, τα σχήματος «L» φωτιστικά σώματα αποσπούν θετικά σχόλια. Ανοίγοντας την πόρτα και μπαίνοντας στην καμπίνα του γερμανικού μικρομεσαίου μοντέλου, θα ενθουσιαστείτε από την ποιότητα κατασκευής. Ακόμα και στην βασική έκδοση της Σειράς 1, διαπιστώνουμε πως η καμπίνα αποτελείται από ποιοτικά υλικά, με πολύ καλή συναρμογή και άριστο φινίρισμα.
Το εσωτερικό της νέας BMW Σειρά 1 είναι και αυτό πλήρως αναβαθμισμένο και διαθέτει στοιχεία που προέρχονται απευθείας από τις μεγαλύτερες BMW. Το ταμπλό και πολλές επιμέρους επιφάνειες καλύπτονται από παχιά αφρώδη υλικά, ενώ το φινίρισμα και η συναρμογή βρίσκονται στα γνωστά κορυφαία επίπεδα. Ο οδηγός θα βρει εύκολα την κατάλληλη θέση και δεν θα δυσκολευτεί με τις λειτουργίες των διαφόρων διακοπτών. Ενδεχομένως κάποιους να τους ξενίσει η πολύ μικρή και λιτή οθόνη των ενδείξεων του κλιματισμού.
Διαβάστε επίσης: SUV με μεγαλύτερο και μικρότερο πορτ μπαγκάζ
Για τη μεγάλη αλλαγή της κίνησης στον εμπρόσθιο άξονα, η BMW έκανε σημαντικές αλλαγές τόσο στην πλατφόρμα στην οποία «πατάει» το μοντέλο, όσο και στην αρχιτεκτονική των μηχανικών μερών της. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα, να μεγαλώσουν λίγο οι προσφερόμενοι χώροι επιβατών κι έτσι 4 ενήλικες επιβάτες μετακινούνται με άνεση και χωρίς παραχωρήσεις. Ελαφρώς μεγαλύτερος είναι κι ο χώρος αποσκευών κατά 20 λίτρα, αγγίζοντας πλέον τα 380 λτ.
Το βαυαρικό μικρομεσαίο μοντέλο στη βασική του έκδοση κινείται από τον 3κύλινδρο 1.500άρη turbo κινητήρα βενζίνης, απόδοσης 109 ίππων και 190 Nm ροπής. Σε ότι αφορά τις επιδόσεις, τα πρώτα 100 χλμ./ώρα τα βλέπει ο οδηγός στο κοντέρ σε 10,6 δλ., με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 200 χλμ./ώρα. Η μέση κατανάλωση σύμφωνα με τον κατασκευαστή είναι στα 5,4 λτ./100 χλμ. κι οι εκπομπές CO2 στα 124 γρ./χλμ.
Τιμή: από 22.325 ευρώ, Τέλη κυκλοφορίας: 148,8 ευρώ
Βασικός εξοπλισμός: 6 αερόσακοι, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός – πίσω, ηλεκτρικοί καθρέπτες, αυτόματο κλιματισμό, σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 8,8 ιντσών, συστήματα αυτόνομης πέδησης και προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας
Τεχνικά χαρακτηριστικά*: Κυβισμός: 1.499 κ.εκ., Ισχύς: 109/4.300 – 6.500 PS/σ.α.λ., Ροπή: 190/1.380 – 3.800 Nm/σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 10,6 δλ., Τελική ταχύτητα: 200 χλμ./ώρα, Μεικτή κατανάλωση: 5,4 λτ./100 χλμ., Εκπομπές CO2: 124 γρ./χλμ. *εργοστασιακές μετρήσεις.
Mercedes A 160
O ερχομός της Mercedes A-Class και ειδικά με το φρεσκαρισμένο παρουσιαστικό της, τάραξε ελαφρώς τα νερά της premium μικρομεσαίας κατηγορίας. Κι αυτό γιατί η νέα A-Class συγκεντρώνει πάνω της πολλά χαρακτηριστικά που είναι ιδιαιτέρως αγαπητά στο αγοραστικό κοινό. Όπως τη δυναμική εμφάνιση, συνδυαστικά με προηγμένες τεχνολογίες, οι οποίες είναι διαθέσιμες για τον οδηγό της. Μάλιστα στην βασική έκδοση Α 160 επιδιώκει να καλύψει την αγοραστική μερίδα που θέλει το premium μεν, αλλά σε προσιτή τιμή αγοράς (από τα 22.036 ευρώ).
Δείτε ακόμα: Nissan Qashqai 1.3 βενζίνη ή 1.5 ντίζελ στα ίδια λεφτά;
Η πολυτέλεια, αλλά και η τεχνολογία είναι έκδηλη στη καμπίνα της A 160, μιας και από τη βασική έκδοση είναι διαθέσιμες οι δυο οθόνες του συστήματος MBUΧ. Αμφότερες συγκεντρώνουν τα βλέμματα ακόμα και στη διάσταση των 7 ιντσών, (προαιρετικά μπορείτε να τις επιλέξετε με τις 10,25 ίντσες). Στη βάση της κεντρικής κονσόλας υπάρχουν τα μοντέρνα χειριστήρια τύπου και το -όχι ιδιαίτερα εύχρηστο- touchpad για το σύστημα infotainment.
Από εκεί κι έπειτα, η καμπίνα είναι κατασκευασμένη από ποιοτικά υλικά, με αφρώδες υλικό να έχει χρησιμοποιηθεί για την κατασκευή του ταμπλό. Σε ότι αφορά τους διαθέσιμους χώρους, τέσσερις επιβάτες θα μεταφερθούν με άνεση, απολαμβάνοντας πολύ καλό αέρα για τα πόδια τους και για τα κεφάλια τους. Ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 370 λίτρα και προσφέρει πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα.
Κάτω από το καπό της Α 160, υπάρχει το νέο μηχανικό σύνολο, με χωρητικότητα 1.33 λίτρα, το οποίο αποδίδει 109 ίππους, με την ροπή να αγγίζει τα 180 Nm, διαθέσιμα από τις μόλις 1.300 σ.α.λ. Η Mercedes για τη διαδικασία του 0-100 χλμ./ώρα ανακοινώνει ότι η Α 160 απαιτεί 10,9 δλ., με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 200 χλμ./ώρα. Τέλος, άκρως λογική είναι η κατανάλωση καυσίμου, που δεν ξεπερνάει τα 5,5 λτ./100 χλμ.
Διαβάστε επίσης: Δοκιμή Mercedes A 160 1.33 λτ. 109 PS
Τιμή: από 22.036 ευρώ, Τέλη κυκλοφορίας: 154,8 ευρώ
Βασικός εξοπλισμός: 7 αερόσακοι, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός – πίσω, ηλεκτρικοί καθρέπτες, αυτόματο κλιματισμό, σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 7 ιντσών, συστήματα αυτόνομης πέδησης και προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας
Τεχνικά χαρακτηριστικά*: Κυβισμός: 1.332 κ.εκ., Ισχύς: 109/5.500 PS/σ.α.λ., Ροπή: 180/1.375 Nm/σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 10,9 δλ., Τελική ταχύτητα: 200 χλμ./ώρα, Μεικτή κατανάλωση: 5,5 λτ./100 χλμ., Εκπομπές CO2: 129 γρ./χλμ. *εργοστασιακές μετρήσεις.
Τεχνικά χαρακτηριστικά | |||
Μοντέλο | Audi Α3 30 TFSI | BMW 116i | Mercedes A 160 |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 999 | 1.499 | 1332 |
Κύλινδροι/βαλβίδες | 3/12 | 3/12 | 4/16 |
Ταχύτητες | 6 | 6 | 6 |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 110/5.500 | 109/4.300 | 109/5.500 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 200/2.000-3.000 | 190/1.380-3.800 | 180/1.375 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 10,6 | 10,6 | 10,9 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 204 | 200 | 200 |
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.) | 4,8 | 5,4 | 5,5 |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) | 111 | 124 | 129 |
Βάρος (κιλά) | 1.295 | 1.380 | 1.350 |
Διαστάσεις | Audi Α3 30 TFSI | BMW 116i | Mercedes A 160 |
Μήκος (χλστ.) | 4.343 | 4.319 | 4.419 |
Πλάτος (χλστ.) | 1.816 | 1.799 | 1.796 |
Ύψος (χλστ.) | 1.449 | 1.434 | 1.440 |
Μεταξόνιο (χλστ.) | 2.636 | 2.670 | 2.729 |
Χώρος αποσκευών (λτ.) | 380 | 380 | 370 |
Εξοπλισμός – τιμή | Audi Α3 30 TFSI | BMW 116i | Mercedes A 160 |
Αυτόνομη πέδηση | • | • | • |
Διατήρηση λωρίδας | • | • | • |
Αισθητήρας φωτός και βροχής | • | • | • |
Αερόσακοι | 6 | 6 | 7 |
Ηλεκτρικά παράθυρα | 4 | 4 | 4 |
Ηλεκτρικοί καθρέπτες | • | • | • |
Air condition | • | – | – |
Ηλ. κλιματισμός | • | • | |
Πίνακας οργάνων | Οθόνη 10,25 ιντσών | Οθόνη 5,1 ιντσών | Οθόνη 7 ιντσών |
Σύστημα πολυμέσων | Οθόνη 10,25 ιντσών | Οθόνη 8,8 ιντσών | Οθόνη 7 ιντσών |
Ζάντες αλουμινίου | • | ο | • |
Τιμή από (ευρώ) | 22.000 | 22.325 | 22.036 |
•: Στάνταρ, ο: Προαιρετικό, -: Δεν διατίθεται |