Η επιλογή ενός καινούργιου αυτοκινήτου δεν είναι μια εύκολη υπόθεση, αφού λαμβάνονται υπόψη πολλοί παράγοντες, οι οποίοι θα πρέπει να ικανοποιούν τις όποιες ανάγκες με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Από τους σημαντικότερους που εξετάζονται εξονυχιστικά είναι η τιμή αγοράς, ενώ όταν ειδικά πρόκειται για οικογενειακό αυτοκίνητο, οι χώροι βρίσκονται πολύ ψηλά στη λίστα με τα ζητούμενα. Όταν δε η χαμηλή τιμή συνδυάζεται με ευρυχωρία σε ένα πολύ καλό συνολικά μοντέλο, τότε έχουμε την κατάλληλη αγορά.
Μια τέτοια πρόταση που συνδυάζει το άριστο value for money με κορυφαίους χώρους για την κατηγορία του, είναι το Skoda Scala. Στην τιμή των μόλις 14.900 ευρώ που προσφέρεται η αρχική έκδοση 1.0 TSI 95 PS Active, το αυτοκίνητο παρέχει πολύ περισσότερα από όσο κοστίζει. Από το βασικό του εξοπλισμό δεν απουσιάζει κάτι το ουσιαστικό, αφού περιλαμβάνονται όλα τα σύγχρονα και απαραίτητα στοιχεία ανέσεων και ασφαλείας, όπως είναι τα εξής:
- 6 αερόσακους
- Σύστημα αυτόνομης πέδησης
- Σύστημα αποφυγής πολλαπλών συγκρούσεων
- Σύστημα διατήρησης λωρίδας
- Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός
- Ηλεκτρικοί καθρέπτες
- Air condition
- Ηχοσύστημα με οθόνη αφής 6,5 ιντσών
- Cruise control
Πολύ καλή ποιότητα και ευρυχωρία στο εσωτερικό
Το μήκους 4.362 χλστ., πλάτους 1.793 χλστ., ύψους 1.471 χλστ. και με το μακρύ μεταξόνιο των 2.649 χλστ. μικρομεσαίο 5θυρο χάτσμπακ μοντέλο της Skoda, ενθουσιάζει αμέσως με τους πολύ άνετους χώρους στο εσωτερικό του. Οδηγός και συνεπιβάτης κάθονται ιδιαίτερα άνετα, όπως και δύο άτομα (ή τρία με λίγες παραχωρήσεις) στο πίσω κάθισμα. Εκεί ο αέρας για τα πόδια είναι πολύς ακόμα και για τους ψηλούς, όπως και ο χώρος για το κεφάλι. Ιδιαίτερα ευρύχωρο και πρακτικό είναι με τη σειρά του το πορτ μπαγκάζ των 467 λίτρων, με την κανονική ρεζέρβα κάτω από το δάπεδο. Την πολύ καλή εικόνα του εσωτερικού ενισχύει με την σειρά της η προσεγμένη ποιότητα κατασκευής. Ολόκληρο το πάνω μέρος του ταμπλό και των εμπρός θυρών είναι κατασκευασμένα από μαλακό υλικό, ενώ το φινίρισμα είναι προσεγμένο και η συναρμογή είναι στιβαρή.
Άνετο στο δρόμο και σβέλτο
Το βασισμένο στην πλατφόρμα MQB-A0 Skoda Scala παρουσιάζει πολύ καλά οδηγικά χαρακτηριστικά και ανάλαφρο πάτημα προς όφελος της ευελιξίας. Αρχικά, ο οδηγός ξεχωρίζει το χαμηλό θόρυβο κύλισης και το ισοπεδωτικό φιλτράρισμα των διαφόρων ανωμαλιών του οδοστρώματος. Σε συνδυασμό με το ελαφρύ τιμόνι, το Scala φανερώνει αμέσως τον προσανατολισμό του προς τη μέγιστη δυνατή άνεση. Παράλληλα, το μακρύ μεταξόνιο και τα πλατιά μετατρόχια (1.531 χλστ. εμπρός και 1.516 χλστ. πίσω) μαζί με τις κατάλληλα ρυθμισμένες αναρτήσεις (γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και ημιάκαμπτος άξονας πίσω), προσφέρουν πολύ καλή σταθερότητα στο αυτοκίνητο.
Την κίνηση της έκδοσης των 14.900 ευρώ αναλαμβάνει ο γνωστός 3κύλινδρος 1.000άρης turbo με απόδοση 95 ίππους στις 5.000-5.500 σ.α.λ. και ροπή 175 Nm στις 2.000-3.500 σ.α.λ. Το μηχανικό αυτό σύνολο συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο 5 ταχυτήτων, προσφέροντας επιτάχυνση στο 0-100 χλμ./ώρα σε 10,9 δλ. και τελική ταχύτητα 188 χλμ./ώρα. Σύμφωνα με τις μετρήσεις της Skoda, η μεικτή κατανάλωση είναι 5,3 λτ./100 χλμ. με εκπομπές CO2 118 γρ./χλμ. (μηδενικά τέλη κυκλοφορίας).