Οι μικρής χωρητικότητας κινητήρες με προσθήκη υπερτροφοδότησης έχουν κυριαρχήσει στις περισσότερες κατηγορίες, ενώ πλέον σε αρκετές περιπτώσεις συνδυάζονται και με υβριδικά συστήματα. Τα ατμοσφαιρικά μηχανικά σύνολα αποτελούν μειοψηφία και «είδος» υπό εξαφάνιση, από τη μικρομεσαία κλάση και άνω. Στα πιο μικρά μοντέλα συνεχίζουν να διατίθενται για λόγους οικονομίας, κόστους και επάρκειας ισχύος.
Όσοι λοιπόν αναζητούν ένα καινούριο μικρομεσαίο 5θυρο με κινητήρα δίχως τούρμπο και hybrid σε πάρα πολύ προσιτή τιμή αγοράς, η λύση είναι μία. Το Hyundai i30 1.5 DPi. Στην πρώτη έκδοση Premium των μόλις 17.390 ευρώ εξοπλίζεται με τα πάντα, όπως: 6 αερόσακους, αυτόματο φρενάρισμα, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, οθόνη αφής 8 ιντσών, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, αυτόματο άναμμα φώτων, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός – πίσω, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και αναδιπλούμενους καθρέπτες, air condition, προβολείς ομίχλης και ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών. Σημαντική πρόσθετη παροχή αποτελεί η 5ετής εργοστασιακή εγγύηση απεριορίστων χιλιομέτρων, τα 5 χρόνια δωρεάν οδικής βοήθειας και ο δωρεάν ετήσιος τεχνικός έλεγχος για 5 έτη.
Όσον αφορά το εσωτερικό του, εκτός από το ότι είναι εφοδιασμένο με όλα τα «καλούδια» διακρίνεται και για την προσεγμένη του ποιότητα. Χαρακτηριστικό που ενισχύουν τα μαλακά υλικά στο ταμπλό και στις πόρτες, μαζί με τη γεροδεμένη συναρμογή. Επιπλέον, ο οδηγός θα νιώσει άνετα και δεν θα αντιμετωπίσει κανένα πρόβλημα με την εργονομία. Η καμπίνα του είναι σε θέση να φιλοξενήσει εύκολα μια τετραμελή οικογένεια, με το χώρο αποσκευών να είναι στα 395 λίτρα.
Όσον αφορά τον 4κύλινδρο κινητήρα DPi (Dual Port Injection) των 1.498 κ.εκ., αποδίδει 110 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και 144 Nm ροπής στις 3.500 σ.α.λ. Συνδυάζεται αποκλειστικά με χειροκίνητο κιβώτιο 6 ταχυτήτων και επιτυγχάνει αξιοπρεπέστατες επιδόσεις, όπως 0-100 χλμ./ώρα σε 12,3 δλ. και μέγιστη ταχύτητα 187 χλμ./ώρα. Σύμφωνα με τη Hyundai, η μεικτή κατανάλωση είναι 6,0-6,7 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 είναι 137-153 γρ./χλμ.