Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι τα αυτοκίνητα με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων είναι τα πλέον ιδανικά για τις μετακινήσεις στους γεμάτους κίνηση και φανάρια δρόμους, αλλά και για τα ταξίδια. Η ευκολία που παρέχουν στην οδήγηση είναι ανεκτίμητη, ενώ πλέον τα περισσότερα αυτόματα είναι σύγχρονης τεχνολογίας και συνδυάζουν χειροκίνητες αλλαγές με προφίλ οδήγησης.
Όταν σε όλα τα παραπάνω προστίθενται και μια άκρως ανταγωνιστική τιμή της τάξεως των 22.690 ευρώ σε μικρομεσαίο χάτσμπακ με υβριδική τεχνολογία, τότε πρόκειται για το απόλυτο Deal. Αυτό δεν είναι άλλο από το Hyundai i30 1.0 T-GDi 120 hp 7DCT 48V Hybrid.
Στον εξοπλισμό της αρχικής έκδοσης Premium ανήκουν τα εξής:
- 6 αερόσακοι
- Αυτόματο φρενάρισμα
- Υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας
- Αυτόματο άναμμα φώτων
- Προβολείς ομίχλης
- Οθόνη αφής 8 ιντσών
- Κάμερα οπισθοπορείας
- Αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω
- Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός και πίσω
- Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι καθρέπτες
- Ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών
Πολύ καλό ταίριασμα κινητήρα με το 7DCT
Ο turbo 1.000άρης κινητήρας των 120 ίππων και 172 Nm ροπής συνδυάζεται πολύ καλά με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των 7 σχέσεων, προσφέροντας άνεση, ευχάριστη αίσθηση και χαμηλή κατανάλωση. Αρχικά ο 1.0 T-GDi εντυπωσιάζει με την εξαιρετικά ραφιναρισμένη του λειτουργία, αφού ο οδηγός θα πρέπει να στήσει αυτί, για να ακούσει τη χαρακτηριστική χροιά των 3 κυλίνδρων. Παράλληλα το μοτέρ εμφανίζει θετικό τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές και ανεβάζει εύκολα ρυθμούς. Το 7DCT από την πλευρά του είναι άμεσο και ομαλό στις εναλλαγές ταχυτήτων, ενώ ο οδηγός μπορεί να αλλάζει σχέσεις μέσω των paddles ή με το λεβιέ. Aνάλογα το πρόγραμμα στο Drive Mode (Eco, Normal, Sport) αλλάζει η απόκριση στο πεντάλ του γκαζιού και οι στροφές που γίνονται οι αλλαγές των ταχυτήτων. Το 48V Hybrid σύστημα με τη σειρά του υποστηρίζει τον κινητήρα µε ταχύτερες και πιο ομαλές επανεκκινήσεις και επιπλέον ροπή κατά την επιτάχυνση. Επίσης, συμβάλλει τη μείωση της κατανάλωσης και των εκπομπών ρύπων.
Τεχνικά χαρακτηριστικά | |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 998 |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 120/6.000 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 172/1.500-4.000 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 11,2 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 196 |
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.)* | 7,4 |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) | 120-137 |
*Δοκιμής |
Φουλ της άνεσης στο δρόμο
Το i30 1.0 T-GDi 120 hp είναι ούτως ή άλλως ένα πολύ άνετο αυτοκίνητο στην οδήγηση, πόσο δε μάλλον μαζί με το 7DCT. Οι αναρτήσεις του μικρομεσαίου Hyundai με τη μαλακή ρύθμιση εξασφαλίζουν ιδανικό φιλτράρισμα των διαφόρων ανωμαλιών του οδοστρώματος, ενώ μαζί με το χαμηλό θόρυβο κύλισης και το ποιοτικό του πάτημα παραπέμπει σε premium κατασκευές. Από την άλλη πλευρά θα ικανοποιήσει και τους λιγότερο «χαλαρούς» οδηγούς, αφού με το τιμόνι υπό γωνία και φουλ γκάζι, οι τροχοί πατάνε πολύ καλά στο οδόστρωμα και δεν τίθεται θέμα να «παρεκτραπεί» από την πορεία του.
Προσεγμένο και στο εσωτερικό του
Μπαίνοντας στο εσωτερικό του Hyundai i30 γίνεται αμέσως αντιληπτή η προσοχή που έχει δοθεί ακόμα και από το ποιοτικό κλείσιμο της πόρτας. Μαλακά πλαστικά καλύπτουν το πάνω μέρος του ταμπλό και των εμπρός θυρών, τα οποία μαζί με τις υπόλοιπες επιφάνειες συνθέτουν μια γεροδεμένη κατασκευή. Ο οδηγός από την πλευρά του θα βολευτεί γρήγορα στο αναπαυτικό κάθισμα και δεν θα αντιμετωπίσει κάποιο πρόβλημα με την εργονομία. Όσον αφορά τους χώρους, τέσσερα άτομα θα χωρέσουν δίχως παραχωρήσεις, με έναν ακόμα στη μέση του πίσω καθίσματος να διευκολύνεται από το χαμηλό κεντρικό τούνελ. Ο χώρος αποσκευών των 357 λίτρων ικανοποιεί, μαζί με τις θήκες για μικροπράγματα κάτω από το δάπεδο του πορτ μπαγκάζ, όπου φιλοξενείται και η μπαταρία του υβριδικού συστήματος.