Οι τιμές των περισσότερων αυτοκινήτων έχουν πάρει τα πάνω τους τον τελευταίο καιρό, κάτι που έχει γίνει αισθητό από τις μικρότερες κιόλας κατηγορίες των δημοφιλών μικρών και μικρομεσαίων. Οι παράγοντες που έχουν οδηγήσει σε αυτή την άνοδο αποδίδονται τόσο στη φορολογία, όσο και στις εργοστασιακές αυξήσεις, λόγω και του ολοένα και περισσότερου εξοπλισμού. Για παράδειγμα, πριν από μερικά χρόνια δεν υπήρχαν τα πολύ σημαντικά και σωτήρια συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, όπως και οι απαραίτητες πλέον οθόνες των infotainment.
Τώρα αυτά τα στοιχεία μαζί με τουλάχιστον 6 αερόσακους, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες και διάφορα ακόμα, θεωρούνται δεδομένα σε ένα σύγχρονο αυτοκίνητο. Ωστόσο, υπάρχουν και κάποια ελάχιστα που προσφέρουν άριστο value for money, μιας και αξίζουν περισσότερο από την τιμή που πωλούνται.
Ένα τέτοιο χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτοκινήτου με μεγάλες ανέσεις, πλούσιο εξοπλισμό και εφοδιασμένο με όλα όσα πρέπει να έχει ένα σύγχρονο οικογενειακό αυτοκίνητο αλλά σε χαμηλή τιμή, είναι το Skoda Scala. Το κόστος απόκτησής του ξεκινά από μόλις 14.900 ευρώ στην αρχική έκδοση 1.0 TSI 95 PS Active, όμως αυτή που προτείνουμε για το λόγο ότι αποτελεί μια πληρέστατη πρόταση, είναι το 1.0 TSI 110 PS Ambition, στις 17.600 ευρώ.
Ας ξεκινήσουμε με τον φουλ στάνταρ εξοπλισμό του:
- 6 αερόσακοι
- Μπροστινό σύστημα προειδοποίησης κινδύνου Front Assist
- Σύστημα διατήρησης λωρίδας Lane Assist
- Σύστημα αποφυγής πολλαπλών συγκρούσεων (multi-collision brake)
- LED φώτα ημέρας & πορείας
- Πίσω φώτα LED
- Προβολείς ομίχλης
- Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός & πίσω με λειτουργία άνεσης
- Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι εξωτερικοί καθρέφτες
- Air condition με φίλτρο γύρης
- Τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών με χειριστήρια ηχοσυστήματος & ανοικτής συνομιλίας τηλεφώνου
- Cruise Control με περιοριστή ταχύτητας
- Ηχοσύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 8 ιντσών
- Κάμερα οπισθοπορείας
- Ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών
Άνεση στην οδήγηση και αποδοτικός κινητήρας
Από ένα οικογενειακό αυτοκίνητο όπως είναι το Scala, προτεραιότητες είναι η άνεση σε κάθε διαδρομή και το σίγουρο πάτημα. Το μικρομεσαίο χάτσμπακ Skoda τα καταφέρνει πολύ καλά και στους δύο τομείς, ενώ το πρώτο στοιχείο που εντυπωσιάζει τον οδηγό είναι ο χαμηλός θόρυβος κύλισης και το ισοπεδωτικό φιλτράρισμα των διαφόρων ανωμαλιών του οδοστρώματος. Το Scala ταξιδεύει με μεγάλη άνεση και με πολύ καλή σταθερότητα στις ευθείες, χάρη και στο μακρύ μεταξόνιο των 2.649 χλστ. Ασφαλές είναι και στις στροφές, όπου σε κάθε περίπτωση το αυτοκίνητο αντιδρά ουδέτερα και ελεγχόμενα.
Την κίνηση της συγκεκριμένης έκδοσης αναλαμβάνει ο γνωστός και αποδοτικός 3κύλινδρος turbo 1.0 TSI, ονομαστικής ισχύος 110 ίππων και 200 Nm ροπής στις 2.000-3.000 σ.α.λ. Το μηχανικό αυτό σύνολο ξεχωρίζει αμέσως και για την ιδιαίτερα πολιτισμένη του λειτουργία, εμφανίζει θετικό τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές χωρίς να έχει κενά, είναι γεμάτο στις μεσαίες στροφές και φτάνει εύκολα την κόκκινη περιοχή του στροφόμετρου. Σύμφωνα με τις μετρήσεις της Skoda και σε συνδυασμό με το 6άρι μηχανικό κιβώτιο, το 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 10,1 δλ., η τελική ταχύτητα φτάνει τα 199 χλμ./ώρα, η μεικτή κατανάλωση είναι 5,3 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 είναι 120 γρ./χλμ. (0 τέλη κυκλοφορίας).
Πολύ καλή ποιότητα και ευρυχωρία στο εσωτερικό
Ο θάλαμος επιβατών του Scala εκπλήσσει αμέσως ευχάριστα για την προσεγμένη του ποιότητα και την ευρυχωρία της καμπίνας και του πορτ μπαγκάζ. Ολόκληρο το πάνω μέρος του ταμπλό και των εμπρός θυρών είναι κατασκευασμένα από μαλακό υλικό, με την συναρμογή των επιμέρους επιφανειών να είναι στιβαρή. Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή, όπως και η πρακτικότητα μέσω των πολλών Simply Clever θηκών για μικροαντικείμενα και μπουκάλια. Οι πίσω επιβάτες έχουν στη διάθεσή τους άφθονο αέρα για τα πόδια και το κεφάλι, ενώ μεγάλος και πλήρως εκμεταλλεύσιμος είναι ο χώρος αποσκευών των 467 λίτρων.