H γκάμα του Hyundai i30 είναι αρκετά μεγάλη και καλύπτει ένα ευρύ κοινό σε επίπεδο αμαξωμάτων και κινητήρων βενζίνης ατμοσφαιρικών, turbo, με χειροκίνητο ή αυτόματο κιβώτιο και με ήπια υβριδική τεχνολογία. Όσοι θέλουν το μικρότερο σε μήκος i30, θα προσανατολιστούν στο i30 Hatchback, ενώ εκείνοι που αναζητούν μεγαλύτερο πορτμπαγκάζ (602 λτ.) θα επιλέξουν το i30 Tourer. Το i30 Fastback συναρπάζει περισσότερο με τον σχεδιασμό του, συνδυάζοντας το δυναμισμό και την πολυτέλεια με την πρακτικότητα, σε τιμές αντίστοιχες με μικρότερων αυτοκινήτων, όπως supermini και μικρών SUV.
Το εμπρός τμήμα του είναι ίδιο με των άλλων αμαξωμάτων του i30, όπως από τις εμπρός κολόνες και πίσω διαφέρει τελείως. Το σφηνοειδές του προφίλ που συνθέτει η επικλινής οροφή, το τύπου κουπέ τελείωμα και η ενσωματωμένη αεροτομή στο άκρο του πίσω καπό, δημιουργούν ένα πολύ φινετσάτο αυτοκίνητο. Ακόμα πιο εντυπωσιακό είναι το i30 Fastback N Line με τους πιο σπορ σχεδιασμού προφυλακτήρες, ζάντες και τα μαύρα διακοσμητικά. Σχετικά με το μήκος του i30 Fastback, τα 4.455 χλστ. που μετρά το τοποθετούν μεταξύ του i30 Hatchback των 4.340 χλστ. και του Tourer των 4.585 χλστ. Το μακρύ μεταξόνιο είναι ίδιο στα 2.650 χλστ., ενώ το ύψος της οροφής πιο χαμηλό στα 1.425 χλστ.
Ο θάλαμος των επιβατών του i30 Fastback είναι σχεδόν ίδιος με του 5θυρου μοντέλου, αφού οι μόνες διαφορές εντοπίζονται από τη μέση και πίσω. Αρχικά τις εντυπώσεις κερδίζει η πολύ καλή ποιότητα κατασκευής με μαλακά πλαστικά στο πάνω μέρος του ταμπλό και στις επενδύσεις των θυρών, προσεγμένο φινίρισμα και γεροδεμένη συναρμογή. Ο οδηγός θα βρει εύκολα την κατάλληλη θέση στο αναπαυτικό κάθισμα και δεν θα αντιμετωπίσει κάποιο πρόβλημα με την εργονομία των χειριστηρίων. Από πλευράς χώρων, το i30 Fastback είναι άνετο για όλους, ενώ παρά την έντονη κλίση της οροφής προς τα πίσω προσφέρει αρκετό αέρα για τα κεφάλια. Μεγάλο σε άνοιγμα και χωρητικότητα είναι το πορτ μπαγκάζ των 450 λίτρων.
Η άνεση που απολαμβάνουν οι επιβάτες είναι το κυρίαρχο στοιχείο του i30 Fastback και στο δρόμο. Οι ανεξάρτητες αναρτήσεις με τους πολλαπλούς συνδέσμους πίσω και την κατάλληλη ρύθμιση (ελάχιστα πιο σφιχτές από το i30 Hatchback) φιλτράρουν με επιτυχημένο τρόπο τις ανωμαλίες των δρόμων, ενώ από την άλλη πλευρά εξασφαλίζουν σιγουριά και σταθερότητα. Στις ευθείες των αυτοκινητόδρομων είναι σε θέση να κινείται γρήγορα και ευθύβολα ακόμα και σε γρήγορες ταχύτητες, όπως και στις στροφές όπου οι κλίσεις του αμαξώματος είναι λογικές και τα περιθώρια πρόσφυσης υψηλά.
Για την κίνηση του Hyundai i30 Fastback φροντίζουν τα turbo μηχανικά σύνολα βενζίνης. Στη βάση τοποθετείται το μοτέρ 1.0 T-GDI 120 PS, το οποίο ικανοποιεί με τις επιδόσεις του. Σαφώς προτιμότερος ο πιο δυνατός κινητήρας 1.5 T-GDI 160 PS 48V Hybrid, αφού ταιριάζει ιδανικά στο αυτοκίνητο αφού παρέχει αισθητά γρηγορότερες επιταχύνσεις. Παράλληλα, η διαφορά σε κατανάλωση είναι μηδαμινή, όπως θα διαβάσετε στους παρακάτω πίνακες.
Τεχνικά χαρακτηριστικά | ||
Κινητήρας | 1.0 T-GDI | 1.5 T-GDI |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 998 | 1.482 |
Ταχύτητες | 6/6iMT/7DCT | 6iMT/7DCT |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 120/6.000 | 160/6.000 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 172/1.500 | 253/1.500 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 11,4 | 8,6/8,8 |
Τελική (χλμ./ώρα) | 196 | 210 |
Κατ/λωση (λτ./100 χλμ.)* | 5,4/5,3/5,4 | 5,6/5,5 |
CO2 (γρ./χλμ.) | 123/120/121 | 126/126 |
*Εργοστασιακή |
Ανεξαρτήτως κινητήρα, το i30 Fastback συμφέρει εξαιρετικά και σε επίπεδο τιμών. Το αρχικό μοντέλο 1.0 T-GDI 120 Premium κοστίζει από μόνο 21.590 ευρώ, δηλαδή όσο προσφέρονται μικρά αυτοκίνητα των τεσσάρων μέτρων ή κάποια οικονομικά μικρά SUV. To 1.5 T-GDI 160 PS 48V Hybrid Premium ξεκινά από τις 23.590 ευρώ, ενώ με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη προσφέρεται από 24.890 ευρώ (από 23.690 ευρώ το 1.0 Τ-GDI). Αναφορικά με τον εξοπλισμό, από το αρχικό επίπεδο Premium ανήκουν -μεταξύ άλλων- 6 αερόσακοι, αυτόματο φρενάρισμα, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, οθόνη infotainment 8 ιντσών, air condition, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός – πίσω, ηλεκτρικά αναδιπλούμενοι καθρέπτες, ζάντες αλουμινίου κ.λπ.