Όλοι όσοι αναζητούν ένα καινούργιο αυτοκίνητο και ειδικά της μικρομεσαίας κατηγορίας ή οικογενειακό γενικότερα, θέλουν να έχει τα πάντα σε εξοπλισμό και αποδοτικό κινητήρα, στην καλύτερη δυνατή τιμή. Με αυτά τα ζητούμενα είναι σίγουρο ότι αμέσως θα σκέφτεστε ποσά της τάξεως των 25.000-30.000 ευρώ, από την στιγμή που ορισμένα μοντέλα έχουν ακριβύνει αισθητά. Εξαίρεση στον κανόνα αποτελεί το Hyundai i30 και ειδικά στην άκρως συμφέρουσα έκδοση με τον κινητήρα 1.5 T-GDi 160 PS 48V Hybrid.
Τα πάντα όλα με 20.290 ευρώ
Όσο απίστευτο και αν ακούγεται, πωλείται σε τιμές που ξεκινούν από 20.290 ευρώ. Μάλιστα από το πρώτο επίπεδο εξοπλισμού Premium περιλαμβάνει 6 αερόσακους, αυτόματη πέδηση, διατήρηση λωρίδας, αυτόματη ρύθμιση υψηλής σκάλας φώτων, όλες τις ηλεκτρικές ανέσεις, air condition, δερμάτινο τιμόνι και λεβιέ ταχυτήτων, οθόνη infotainment 8 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας, φώτα LED, προβολείς ομίχλης, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών κ.λπ. Με μικρή επιβάρυνση της τάξεως των 1.100 ευρώ, η έκδοση Distinctive στις 21.390 ευρώ διαθέτει ακόμα διζωνικό κλιματισμό, ψηφιακό πίνακα οργάνων 7 ιντσών, κεντρικό υποβραχιόνιο εμπρός, σκούρα κρύσταλλα και 17άρες ζάντες.
Σβέλτο και άνετο στην οδήγηση
Ο 4κύλινδρος 1.500άρης turbo κινητήρας που κινεί το i30 αποδίδει 160 άλογα στις 5.500 σ.α.λ. και 253 Nm ροπής από τις 1.500 σ.α.λ. Συνδυάζεται με ήπιο υβριδικό σύστημα 48V και το εξελιγμένο χειροκίνητο 6τάχυτο κιβώτιο iMT με τον ηλεκτρονικό συμπλέκτη. Το 48V Hybrid ενισχύει τον κινητήρα κατά την εκκίνηση και την επιτάχυνση με επιπλέον ισχύ 4-10 kW (ανάλογα με την αποθηκευμένη ενέργεια της μπαταρίας), βελτιώνοντας έτσι την απόκριση και την ελαστικότητα. Παράλληλα το μηχανικό αυτό σύνολο διακρίνεται για τη ραφιναρισμένη του λειτουργία και τις σβέλτες επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 8,4 δλ.). Από πλευράς κατανάλωσης και εκπομπών CO2, η Hyundai ανακοινώνει 5,6-6,6 λτ./100 χλμ. και 126-148 γρ./χλμ. αντίστοιχα.
Τον ιδιαίτερα πολιτισμένο χαρακτήρα του μικρομεσαίου 5θυρου χάτσμπακ ενισχύει και η πολύ ισορροπημένη οδική του συμπεριφορά. Οι ορθά ρυθμισμένες ανεξάρτητες σε όλους τους τροχούς αναρτήσεις (από τα ελάχιστα στην κατηγορία με πολλαπλούς συνδέσμους πίσω), εξασφαλίζουν άνεση και σταθερότητα. Οι διάφορες ανωμαλίες των δρόμων φιλτράρονται με πολύ αποτελεσματικό τρόπο και αυτό είναι σίγουρα κάτι που εκτιμάται αμέσως δεόντως. Σε ρυθμούς ταξιδιού το i30 επιδεικνύει στιβαρό πάτημα και σε πιο γρήγορες ταχύτητες, όπως και αν ο οδηγός του το πιέσει στις στροφές. Εκεί οι κλίσεις είναι λογικές, το αυτοκίνητο δεν παρεκκλίνει από την επιθυμητή πορεία και η συμπεριφορά του είναι προβλέψιμη και ομοιογενής.
Προσεγμένο εσωτερικό με καλούς χώρους
Τα θετικά γνωρίσματα του i30 συνεχίζονται και στο εσωτερικό του, όπου δεν θα βρει κάτι κανείς για να παραπονεθεί. Αρχικά κερδίζει τους πιο παρατηρητικούς με την ποιότητα κατασκευής, τόσο σε επίπεδο υλικών, όσο και συναρμογής – φινιρίσματος. Ο χρήστης του θα κάτσει αναπαυτικά στο κάθισμα και θα εξοικειωθεί γρήγορα με τις θέσεις και λειτουργίες των διαφόρων επιμέρους χειριστηρίων. Παράλληλα μια τετραμελής οικογένεια θα μετακινηθεί δίχως παραχωρήσεις, έχοντας 395 λίτρα για τις αποσκευές.