Το Hyundai i30 είναι ένα από τα δημοφιλέστερα μικρομεσαία χάτσμπακ, αφού πρόκειται για ένα ολοκληρωμένο αυτοκίνητο που πωλείται σε οικονομικές τιμές και αξίζει τα λεφτά του μέχρι τελευταίου ευρώ. Παρόλες τις ανατιμήσεις που έχει δεχτεί όλη η αγορά, το i30 παραμένει προσιτό, αφού στοιχίζει όσο μικρά αυτοκίνητα άλλων εταιρειών.
Η βασική του έκδοση με τον ατμοσφαιρικό κινητήρα 1.5 DPi 110 PS κοστίζει από 18.890 ευρώ και το 1.0 T-GDi 120 PS από 19.590 ευρώ ή 20.290 ευρώ το 48V Hybrid. Όσοι θέλουν ακόμα περισσότερη δύναμη, τότε το 1.5 T-GDi 160 PS iMT 48V Hybrid στις 21.590 ευρώ δεν έχει αντίπαλο με αυτά τα χαρακτηριστικά και θα τους καλύψει πλήρως.
Πλήρης στάνταρ εξοπλισμός
Σε αυτά τα χρήματα πωλείται το μοντέλο Premium, συνοδευόμενο με ένα πλήρες πακέτο εξοπλισμού. Σε αυτό ανήκουν 6 αερόσακοι, αυτόματο φρενάρισμα, διατήρηση λωρίδας, αυτόματη ρύθμιση μεσαίων και μεγάλων φώτων, οθόνη αφής 8 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός – πίσω, ηλεκτρικοί καθρέπτες, air condition, προβολείς ομίχλης και ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών. Συμφέρουσα και προσιτή παραμένει και η μεσαία έκδοση Distinctive. Με επιπλέον 1.100 ευρώ (22.690 ευρώ) προσφέρει ακόμα αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, κάμερα οπισθοπορείας, ψηφιακό πίνακα οργάνων 7 ιντσών φιμέ παράθυρα και κεντρικό υποβραχιόνιο εμπρός.
Άνεση και δύναμη στο δρόμο
Σχετικά με τον κινητήρα, ο 1.500άρης 4κύλινδρος των 160 ίππων και με τη ροπή των 253 Nm από τις 1.500 σ.α.λ., κερδίζει αμέσως τον οδηγό του με την ιδιαίτερα ραφιναρισμένη του λειτουργία. Τραβάει από τις χαμηλές στροφές και είναι ελαστικός στις αστικές μετακινήσεις, ενώ όταν ζητηθεί φουλ γκάζι τότε παρουσιάζεται γραμμικός μέχρι ψηλά, χωρίς ξεσπάσματα ή κενά ισχύος. Ο 1.5 T-GDi επιταχύνει το αμάξωμα των 1.250 κιλών στα 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 8,4 δευτερόλεπτα και η μέγιστη ταχύτητα φτάνει τα 210 χλμ./ώρα. Πρόσθετα, το iMT κιβώτιο ταχυτήτων με το ηλεκτρονικό πεντάλ συμπλέκτη (e-clutch) και το 48V Hybrid σύστημα με τη μίζα – γεννήτρια Mild Hybrid Starter Generator (MHSG) συνεισφέρουν στην εξοικονόμηση βενζίνης (5,6-6,6 λτ./100 χλμ.) και στη μείωση των εκπομπών CO2 (126-148 γρ./χλμ.).
Παρά την αυξημένη ισχύ, το i30 είναι ένα πολύ άνετο και εύκολο στην οδήγηση αυτοκίνητο στις καθημερινές διαδρομές ρουτίνας. Παράλληλα εξασφαλίζει σιγουριά και σταθερότητα σε πιο γρήγορους και πιεσμένους ρυθμούς, τους οποίους φτάνει χωρίς δυσκολία.
Προσεγμένη ποιότητα και καλοί χώροι
Η προσοχή που έχει δοθεί στην κατασκευή του Hyundai i30 γίνεται αμέσως αντιληπτή από τον τρόπο που κλείνουν οι πόρτες, έως το απαλό πάτημα των διακοπτών στο εσωτερικό. Σε αυτό τα μαλακά πλαστικά στο ταμπλό μαζί με τα σκληρά στα πιο χαμηλά τμήματα είναι πολύ καλά «δεμένα» μεταξύ τους, αποτρέποντας τριγμούς. Ο χρήσης θα βρει εύκολα την κατάλληλη θέση οδήγησης και θα εξοικειωθεί με τα διάφορα χειριστήρια, ενώ έχει στη διάθεσή του αρκετές θήκες για μικροαντικείμενα. Όσο για τους χώρους των επιβατών, μια οικογένεια ή παρέα τεσσάρων ατόμων θα βολευτεί χωρίς να νιώσει κάπου ότι στριμώχνεται. Για τις αποσκευές υπάρχουν 357 λίτρα συν κάποιες θήκες κάτω από το δάπεδο όπου βρίσκεται η μπαταρία του 48V Hybrid.