Όσο απίστευτο και αν ακούγεται, καινούργιο και μάλιστα premium αυτοκίνητο έχει κρατήσει την ίδια τιμή εδώ και δύο χρόνια, από τότε που λανσαρίστηκε! Παράλληλα το ποσό των 22.230 ευρώ είναι χαμηλό για ένα τέτοιο μοντέλο με τα σημερινά δεδομένα, από τη στιγμή μάλιστα που ίδιας κατηγορίας μικρομεσαία χάτσμπακ αλλά μη πολυτελή στοιχίζουν ακριβότερα.
Ο λόγος για τη BMW 116i, η οποία τον Οκτώβριο του 2020 εκκινούσε από τις 22.325 ευρώ. Τώρα, όχι μόνο δεν ακρίβυνε αλλά ξεκινάει από λίγο πιο κάτω (22.230 ευρώ), ενώ με το πολύ συμφέρον πακέτο Advantage προσφέρεται στις 22.350 ευρώ. Συν τοις άλλοις εφοδιάζεται με ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, cruise control με λειτουργία φρεναρίσματος, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός – πίσω, μεταλλικό χρώμα και σπορ δερμάτινο τιμόνι. Μαζί με αυτά προσθέστε 6 αερόσακους, αυτόνομη πέδηση, διατήρηση λωρίδας, οθόνη 8,8 ιντσών όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, ηλεκτρονικό κλιματισμό, αισθητήρες φωτός και βροχής, σύστημα πολυμέσων και πολλά ακόμη.
Η σπορτίφ αισθητικής 116i τροφοδοτείται με τον τρικύλινδρο 1.500άρη τούρμπο, ισχύος 109 ίππων. Παρά τα φαινομενικά «λίγα» άλογα, η 116i διαψεύδει αμέσως στην οδήγηση τους όποιους ενδοιασμούς, καθότι δεν ξεμένει ποτέ από δύναμη. Η σωστή κλιμάκωση του 6τάχυτου σασμάν πετυχαίνει «διάνα», κρατώντας το μοτέρ στο ωφέλιμο φάσμα δίχως περιττό στροφάρισμα ψηλά. Επιπλέον τα 190 Nm ροπής αποδίδονται μόλις στις 1.380 σ.α.λ. και είναι η βασική αιτία της εξαιρετικής ελαστικότητας, χάρις στην οποία ο κινητήρας τραβάει ακόμα και με 4η και σχεδόν 1.000 σ.α.λ. Η βάρους 1,4 τόνων BMW 116i φτάνει τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 10,6 δλ. και αγγίζει τα 200 χλμ./ώρα μέγιστης ταχύτητας, εκπέμποντας 129 γρ./χλμ. CO2 (82,56 ευρώ τέλη κυκλοφορίας). Η δε κατανάλωση δοκιμής των 7,5 λτ./100 χλμ. είναι λογική, ενώ πέφτει στην περιοχή των 6 λτ./100 χλμ., στην εθνική οδό.
Ταυτόχρονα ο οδηγός της 116i απολαμβάνει σε κάθε διαδρομή την στιβαρότητα του πλαισίου και το πολύ καλό σετάρισμα των ανεξάρτητων αναρτήσεων. Οι στάνταρ αναρτήσεις (χωρίς πακέτο Μ), οι 16άρες ζάντες με ελαστικά 205/55 και η προσεγμένη ηχομόνωση, παρέχουν ξεκούραστες μετακινήσεις. Επιπλέον, η ακρίβεια στο σύστημα διεύθυνσης και η γεμάτη αίσθηση, πλαισιώνονται από μικρές κλίσεις και ομοιόμορφες αντιδράσεις.
Όσο για το εσωτερικό, τα υψηλής ποιότητας υλικά, η κεντρική κονσόλα στραμμένη προς το μέρος του οδηγού, εξαιρετική συναρμογή και το φινίρισμα, συνθέτουν μια τυπικά άρτια BMW. Οι χώροι, τώρα, είναι αυτοί που φτάνουν σε βαθμό να σε εντυπωσιάσουν, ειδικά όταν συγκριθούν με την προγενέστερη Σειρά 1. Στο πίσω κάθισμα υπάρχει πολύς αέρας για τα πόδια και μόνο αν χρειαστεί επιβάτης στη μέση θα δυσκολευτεί, λόγω του ψηλού κεντρικού τούνελ. Τέλος βαθύ πορτ μπαγκάζ έχει χωρητικότητα 380 λίτρων.