Το ποσό των 20.000 ευρώ ήταν «ταβάνι» πριν λίγα χρόνια για μια μεγάλη μερίδα του κοινού που έψαχνε ένα καινούργιο οικογενειακό αυτοκίνητο. Τώρα στην πλειοψηφία των περιπτώσεων το ποσό έχει ανέβει τουλάχιστον κατά 5.000 ευρώ για ένα μικρομεσαίο χάτσμπακ ή μικρό SUV. Αν πάμε στα μικρομεσαία SUV, τότε το budget θα πρέπει να είναι της τάξεως των 30.000 ευρώ και άνω.
Από τις ελάχιστες πλέον ολοκληρωμένες προτάσεις αγοράς που παραμένουν προσιτές στο C-Segment, είναι το Hyundai i30. Με έως 20.000 ευρώ προσφέρονται διάφορες εκδόσεις του, οι οποίες είναι οι εξής:
- 1.5 DPi 110 PS Premium: 18.490 ευρώ
- 1.5 DPi 110 PS Distinctive: 19.590 ευρώ
- 1.0 T-GDi 120 PS Premium: 19.190 ευρώ
- 1.0 T-GDi 120 PS Distinctive: 20.290 ευρώ
- 1.0 T-GDi 120 PS iMT 48V Hybrid Premium: 19.890 ευρώ
Σχετικά με τον εξοπλισμό, οι εκδόσεις είναι η αρχική Premium και η αμέσως πιο πλούσια Distinctive. Στην Premium περιλαμβάνονται 6 αερόσακοι αυτόματη έκτακτη πέδηση, προειδοποίηση εκτροπής λωρίδας, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, αυτόματη ρύθμιση υψηλής σκάλας φώτων, οθόνη αφής 8 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας, φώτα θέσεως LED, αυτόνομο άναμμα φώτων, όλες οι ηλεκτρικές ανέσεις, air condition, προβολείς ομίχλης και ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών. Η Distinctive ενσωματώνει ακόμα ψηφιακό πίνακα οργάνων 7 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, κεντρικό υποβραχιόνιο, σκούρα κρύσταλλα, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω και ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών.
Στους κινητήρες αρχική επιλογή αφορά τον ατμοσφαιρικό 1.500άρη, ισχύος 110 ίππων στις 6.000 σ.α.λ. και 144 Nm ροπής στις 3.500 σ.α.λ. Το 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 12,3 δλ. και η μέγιστη ταχύτητα φτάνει τα 187 χλμ./ώρα, με εργοστασιακή κατανάλωση 6,0 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 137 γρ./χλμ. Το downsized turbo μοτέρ 1.0 T-GDi είναι πιο δυνατό και με χαμηλότερη κατανάλωση. Συγκεκριμένα αποδίδει 120 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και 172 Nm ροπής στις 1.500-4.000 σ.α.λ., επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 11,2 δλ. και η τελική αγγίζει τα 196 χλμ./ώρα. Μέση κατανάλωση και CO2 διαμορφώνονται στα 5,4 λτ./100 χλμ. και 123 γρ./χλμ., ενώ στο 48V Hybrid είναι ελαφρώς χαμηλότερα στα 5,3 λτ./100 χλμ. και 120 γρ./χλμ. αντίστοιχα.
Ανεξαρτήτως κινητήρα και εξοπλισμού, το Hyundai i30 διαθέτει ένα προσεγμένο εσωτερικό με αρκετές ανέσεις για μια 4μελή οικογένεια. Σε επίπεδο κατασκευής, μαλακά υλικά υπάρχουν στο πάνω μέρος του ταμπλό και στις εμπρός πόρτες, ενώ πολύ προσεγμένη είναι και η στιβαρή συναρμογή των επιμέρους τμημάτων του εσωτερικού. Παράλληλα, ο οδηγός βρει γρήγορα την κατάλληλη θέση οδήγησης και δεν θα αντιμετωπίσει κάποιο πρόβλημα με την εργονομία. Στον τομέα των χώρων, το i30 θα φιλοξενήσει στο πίσω κάθισμα δύο άτομα δίχως καμία παραχώρηση, αφού έχει αρκετό αέρα για τα πόδια. Το πορτ μπαγκάζ έχει χωρητικότητα 395 λίτρων και στο 48V Hybrid μειώνεται ελαφρώς στα 357 λίτρα, λόγω της μπαταρίας του υβριδικού συστήματος κάτω από το δάπεδο.
Η άνεση είναι το πρώτο και κυρίαρχο χαρακτηριστικό στην οδική συμπεριφορά του Hyundai i30. Οι αναρτήσεις «ισοπεδώνουν» με επιτυχία τις διάφορες ανωμαλίες των δρόμων, γεγονός που αν μη τι άλλο εκτιμάται αμέσως. Πρόσθετα, ο χαμηλός θόρυβος κύλισης και η απουσία «χτυπημάτων» από τις αναρτήσεις κάνουν πιο ξεκούραστες και τις πιο μακρινές διαδρομές. Πέρα από άνετο, το i30 είναι και ασφαλές, ακόμα και σε πιεσμένους ρυθμούς. Στις ευθείες των αυτοκινητόδρομων πατάει πολύ καλά και δεν θα φοβίσει τον οδηγό του σε γρήγορες ταχύτητες. Αντίστοιχα και σε διαδρομές με στροφές τα όρια πρόσφυσης των τροχών είναι αυξημένα και οι κλίσεις λογικές, ενώ το πίσω μέρος του αυτοκινήτου παραμένει σταθερό σε απότομες αλλαγές φορτίου.