Το Hyundai i30 ανέκαθεν αποτελούσε μια πολύ συμφέρουσα αγορά στην κατηγορία των μικρομεσαίων χάτσμπακ, πόσο δε μάλλον τώρα που όλα τα αυτοκίνητα έχουν ακριβύνει και κάποια έχουν ξεπεράσει κάθε όριο. Όλες οι εκδόσεις του μικρομεσαίου Hyundai προσφέρονται σε τιμές αντίστοιχες με μικρών χάτσμπακ άλλων εταιρειών, ενώ η διαφορά μεγαλώνει πολύ αν το συγκρίνουμε με μικρά SUV.
Hyundai i30 από 19.890 ευρώ
Καινούργιο μικρομεσαίο με τιμή από 19.890 ευρώ και όλα τα «καλούδια» δεν υπάρχει άλλο στην αγορά. Ποσό που αφορά το i30 1.5 DPi 110 PS Premium, ενώ με 700 ευρώ παραπάνω πωλείται με τον κινητήρα 1.0 T-GDi 120 PS (από 20.590 ευρώ). Οπότε με πολύ χαμηλό κόστος, υπάρχουν δύο επιλογές, τόσο με ατμοσφαιρικό μηχανικό σύνολο όσο και με υπερτροφοδοτούμενο. Ακόμα και το πιο ισχυρό i30 με τον 1.500άρη turbo κινητήρα των 160 ίππων και το ήπιο υβριδικό σύστημα 48V στην τιμή των 22.590 ευρώ, είναι ασυναγώνιστο.
Σχετικά με τον εξοπλισμό, από την πρώτη κιόλας έκδοση Premium ανήκουν τα παρακάτω:
- 6 αερόσακοι
- Αυτόματη έκτακτη πέδηση
- Υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας
- Αυτόματη ρύθμιση υψηλής σκάλας φώτων
- Φώτα θέσεως LED
- Προβολείς ομίχλης
- Αυτόνομο άναμμα φώτων
- Οθόνη αφής 8 ιντσών
- Κάμερα οπισθοπορείας
- Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός/πίσω
- Ηλεκτρικοί καθρέπτες
- Air condition
- Ζάντες αλουμινίου
Πολύ προσεγμένο σε όλα του εντός
Η προσοχή που έχει δώσει η Hyundai στη συνολική κατασκευή του i30, γίνεται άμεσα αντιληπτή από τον ποιοτικό τρόπο που κλείνουν οι πόρτες και τους soft touch διακόπτες, έως την στιβαρή συναρμογή και τα μαλακά πλαστικά στο ταμπλό και στις πόρτες. Τα διάφορα χειριστήρια είναι σωστά βαλμένα και συμβάλλουν στην πολύ καλή εργονομία, μαζί με το εύχρηστο σύστημα πολυμέσων με την οθόνη των 8 ιντσών. Οι επιβάτες του Hyundai i30 θα βολευτούν στα αναπαυτικά καθίσματα και δεν θα στριμωχτούν καθόλου, όπου και να κάτσουν. Για τις αποσκευές τα 395 λίτρα είναι αρκετά, ενώ στο 48V Hybrid είναι λιγότερα κατά 38 λίτρα (357 λτ.), λόγω της μπαταρίας υψηλής τάσης κάτω από το δάπεδο του πορτ μπαγκάζ.
Κινητήρες για κάθε απαίτηση
Τα μηχανικά σύνολα 1.5 DPi 110 PS, 1.0 T-GDi 120 PS και 1.5 T-GDi 160 PS iMT 48V Hybrid, καλύπτουν κάθε ανάγκη και απαίτηση των αγοραστών. Το αρχικό μοτέρ των 110 ίππων ικανοποιεί με τις επιδόσεις του όσους θέλουν ένα πιο «παραδοσιακό» ατμοσφαιρικό κινητήρα. Το 1.000άρι turbo αποτελεί τη χρυσή τομή μεταξύ απόδοσης και κατανάλωσης, ενώ όσοι θέλουν απαραιτήτως περισσότερη δύναμη, τότε θα πάνε απευθείας στα 160 άλογα. Ούτως ή άλλως οι διαφορές σε τιμές είναι απολύτως λογικές και καθόλου απαγορευτικές. Παράλληλα, σε κάθε περίπτωση το Hyundai i30 διακρίνεται και για τα πολύ καλά χαρακτηριστικά του στο δρόμο. Πρώτο λόγο έχει η παροχή της μέγιστης δυνατής άνεσης στους επιβάτες, μαζί με στιβαρό κράτημα. Για τους πιο «ψαγμένους» το 1.5 T-GDi έχει ένα ακόμα πλεονέκτημα, αυτό της πίσω ανάρτησης πολλαπλών συνδέσμων, έναντι του ημιάκαμπτου άξονα στα χαμηλότερης ισχύος i30.
Τεχνικά χαρακτηριστικά* | |||
Έκδοση | 1.5 DPi | 1.0 T-GDi | 1.5 T-GDi |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.498 | 998 | 1.482 |
Ταχύτητες | 6 | 6 | 6 |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 110/6.000 | 120/6.000 | 160/5.500 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 144/3.500 | 172/1.500 | 253/1.500 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 12,3 | 11,2 | 8,4 |
Τελική (χλμ./ώρα) | 187 | 196 | 210 |
Κατ/λωση (λτ./100 χλμ.) | 6,0 | 5,4 | 5,6 |
CO2 (γρ./χλμ.) | 137 | 123 | 126 |
*Εργοστασιακές μετρήσεις |