Έφτασε η ώρα να αγοράσετε καινούργιο αυτοκίνητο, αλλά λεφτά δεν υπάρχουν πολλά διαθέσιμα, ή ο προϋπολογισμός έπεσε έξω μετά τις ανατιμήσεις που έχουν γίνει τα τελευταία 1-2 χρόνια. Πιο παλιά ένα ποσό της τάξεως των 20.000 ευρώ έφτανε και περίσσευε για μικρομεσαίο μοντέλο, όμως τώρα σε αρκετές περιπτώσεις δεν επαρκούν ούτε για μικρό αμάξι. Τι γίνεται όμως όταν πρόκειται για οικογενειακό αυτοκίνητο με όλα τα κομφόρ και αποδοτικό κινητήρα στα λιγότερα λεφτά; Η λύση αυτή τη στιγμή είναι μία.
To δημοφιλές Hyundai i30 1.0 T-GDi 120 hp έρχεται να δώσει την απάντηση, αφού αποτελεί το οικονομικότερο μικρομεσαίο χάτσμπακ από όλο τον ανταγωνισμό. Στην πρώτη έκδοση εξοπλισμού Premium στοιχίζει από 20.590 ευρώ και αξίζει τα λεφτά του με το παραπάνω, αφού καλύπτει τις όποιες ανάγκες χωρίς να υστερεί πουθενά. Εύλογα θα σκεφτεί κανείς ότι για να έχει τόσο χαμηλή τιμή, θα έχουν γίνει περικοπές στον εξοπλισμό. Ωστόσο κάτι τέτοιο δεν ισχύει σε καμία περίπτωση, γιατί πολύ απλά διαθέτει τα πάντα. Μεταξύ αυτών ανήκουν όλα τα συστήματα ασφαλείας (6 αερόσακοι, αυτόματο φρενάρισμα, διατήρηση λωρίδας), οι γνωστές ηλεκτρικές ευκολίες, infotainment με 8άρα οθόνη, κάμερα οπισθοπορείας, ζάντες αλουμινίου, προβολείς ομίχλης και διάφορα άλλα.
Όσο για τον 1.000άρη turbo κινητήρα των 120 ίππων και 172 Nm ροπής, είναι επαρκέστατος. Στην πόλη ούτως ή άλλως δεν πρόκειται να ζητηθεί περισσότερη δύναμη, ενώ και στην εθνική οδό φορτωμένο ταξιδεύει με ευκολία, δίχως να λαχανιάζει. Άλλωστε πρόκειται για ένα πολύ ραφιναρισμένο σε λειτουργία μηχανικό σύνολο, αφού για να αντιληφθεί κανείς ότι πρόκειται για 3κύλινδρο θα πρέπει να… στήσει αυτί. Από τις 2.000 σ.α.λ. και άνω το μοτέρ είναι ελαστικό και πρόθυμο στο να επιταχύνει σε σβέλτους ρυθμούς το αμάξωμα των 1.216 κιλών (0-100 χλμ./ώρα σε 11,2 δλ.). Πολύ λογική είναι και η κατανάλωση, μιας και σε μεικτές συνθήκες δοκιμής κυμάνθηκε στα 7,2 λτ./100 χλμ. Παράλληλα το Hyundai i30 προσφέρει αυξημένα επίπεδα ανέσεων από τις αναρτήσεις του και είναι συνολικά ένα ξεκούραστο αυτοκίνητο για τους επιβάτες του.
Παρότι πωλείται σε χαμηλή τιμή, το νέο Hyundai i30 είναι προσεγμένο σε ποιότητα κατασκευής. Το ταμπλό στο μεγαλύτερο μέρος του είναι κατασκευασμένο από μαλακό πλαστικό, ενώ πλαισιώνεται από την στιβαρή συναρμογή των διαφόρων σκληρότερων επιφανειών, αποτρέποντας έτσι την παρουσία ενοχλητικών τριγμών. Στο μινιμάλ αισθητικής ταμπλό κυριαρχεί η κεντρική οθόνη αφής των 8 ιντσών με το εύχρηστο μενού, εξυπηρετώντας τον οδηγό. Ο τελευταίος θα βρει εύκολα την κατάλληλη θέση οδήγησης και δεν θα αντιμετωπίσει κάποιο πρόβλημα με την εργονομία των επιμέρους χειριστηρίων. Από πλευράς χώρων, το νέο Hyundai i30 είναι σε θέση να μετακινήσει με αρκετές ανέσεις τέσσερις ενήλικους επιβάτες. Το πορτ μπαγκάζ είναι σχετικά ρηχό και διαθέτει χωρητικότητα 395 λίτρων.