Στην ιστορία ανήκει πλέον το VW Polo στην πιο οικονομική σε τιμή έκδοση με τον ατμοσφαιρικό κινητήρα 1.0 MPI 80 PS, αφού διαγράφηκε από το νέο τιμοκατάλογο που ανακοίνωσε η Kosmocar. Μέχρι πριν από λίγο καιρό κόστιζε από 19.100 ευρώ, ενώ πλέον στη βάση της γκάμας τοποθετείται το Polo 1.0 TSI 95PS Life, με τιμή εκκίνησης τις 20.900 ευρώ.
Από 20.900 ευρώ υπερ-εξοπλισμένο
Χρήματα αρκετά για ένα μικρό αυτοκίνητο, αν το συγκρίνουμε με τις παλιές τιμές. Όμως πλέον με τα νέα δεδομένα των ανατιμήσεων που ισχύουν για όλες τις μάρκες, τα περισσότερα ανταγωνιστικά supermini κοστολογούνται στις 20.000 ευρώ και άνω. Στην περίπτωση του Polo, ακόμα και από τη βασική του έκδοση είναι πλήρως εξοπλισμένο, ενώ πρόκειται για ένα από κορυφαία αυτοκίνητα στην κατηγορία του.
Σχετικά με τον εξοπλισμό, από την έκδοση Life διαθέτει τα εξής:
- 7 αερόσακους
- Σύστημα φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης
- Ενεργό σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας
- Infotainment με οθόνη 6,5 ιντσών
- Φώτα LED εμπρός – πίσω
- Κλιματισμό Climatic
- Κάμερα πολλαπλών λειτουργιών
- Ψηφιακό πίνακα οργάνων
- Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός – πίσω
- Ηλεκτρικά αναδιπλούμενους, ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέπτες
- Αισθητήρες φωτεινότητας
- Δερμάτινο λεβιέ ταχυτήτων και χειρόφρενο
- Εμπρός προβολείς ομίχλης
- Ζάντες αλουμινίου 15 ιντσών
Αρτιότητα στο εσωτερικό του
Το εσωτερικό του Polo θα ικανοποιήσει και τους πιο απαιτητικούς σε όλους τους τομείς. Μετά την ανανέωση η πιο κύρια αλλαγή αφορά την προσθήκη του ψηφιακού πίνακα οργάνων 8 ιντσών (ή 10,25 ίντσες στις πλουσιότερες εκδόσεις), ενώ η οθόνη του infotainment είναι μικρή στις 6,5 ίντσες, όμως διατίθενται μεγαλύτερες 8 ή 9,2 ιντσών. Σημείο αναφοράς αποτελεί η πολύ προσεγμένη ποιότητα κατασκευής, με χρήση παχιού αφρώδους υλικού σε ολόκληρο το ταμπλό, σε συνδυασμό με στιβαρή συναρμογή των επιμέρους επιφανειών και το προσεγμένο φινίρισμα. Κανένα παράπονο δεν θα υπάρξει και σε χώρους, αφού είναι από τα πιο ευρύχωρα της κατηγορίας, τόσο για τους επιβάτες, όσο και για τις αποσκευές (351 λίτρα).
Πολύ καλό «πάτημα» και αποδοτικότητα
Ο γνωστός και αποδοτικός 3κύλινδρος turbo κινητήρας 1.0 TSI των 95 ίππων και 175 Nm ροπής είναι ιδανικός για το Polo, μιας και προσφέρει σβέλτες επιδόσεις με χαμηλή κατανάλωση. Το μηχανικό αυτό σύνολο διαθέτει το απαιτούμενο τράβηγμα από τις 2.000 σ.α.λ. και άνω, ενώ ο θόρυβός του δεν ενοχλεί, τόσο σε αστικούς ρυθμούς, όσο και στο ταξίδι, όπου η μακριά 5η ταχύτητα κρατά χαμηλά τις στροφές (130 χλμ./ώρα με 3.000 σ.α.λ.). Από πλευράς κατανάλωσης σε πραγματικές συνθήκες και κατά τη διάρκεια της δοκιμής βρέθηκε στο χαμηλό νούμερο των 6,6 λτ./100 χλμ. Επίσης, με εκπομπές CO2 στα 118 γρ./χλμ. ο κάτοχός του δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας και μπαίνει ελεύθερα στο Δακτύλιο της Αθήνας.
Στα πολύ βασικά πλεονεκτήματα του Polo ανήκει και το πάτημά του στο δρόμο, όπου δίνει την αίσθηση μεγαλύτερου αυτοκινήτου, χάρη στο πολύ καλό στήσιμο των αναρτήσεων, το στιβαρό πλαίσιο και το χαμηλό θόρυβο κύλισης. Στις ευθείες κινείται με υποδειγματική σταθερότητα, ενώ στις στροφές παρουσιάζει μικρές κλίσεις και εξασφαλίζει αυξημένη πρόσφυση, δίνοντας έτσι τη δυνατότητα στον οδηγό να εκμεταλλευτεί πλήρως τη δύναμη του κινητήρα.
Τεχνικά χαρακτηριστικά | |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 999 |
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) | 95/5.500 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) | 175/1.600-3.500 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 10,8 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 187 |
Κατανάλωση* (λτ./100 χλμ.) | 6,6 |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) | 118 |
*Δοκιμής |