Είναι κοινώς αποδεκτό πως η αυτοκίνηση έχει περάσει σε άλλο επίπεδο, με εναλλακτικές και σύγχρονες τεχνολογίες που κάποτε τις βλέπαμε σε ταινίες επιστημονικής φαντασίας. Πλέον τα υβριδικά, τα plug-in υβριδικά, αλλά και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν μπει για τα καλά στην καθημερινότητά μας.
Οι επιλογές είναι πάρα πολλές και σε τιμές που είναι προσιτές για το ευρύ αγοραστικό κοινό, ειδικά όσον αφορά τα μικρά αυτοκίνητα με υβριδικά συστήματα. Παρακάτω, σας παρουσιάζουμε τρία μικρά υβριδικά μοντέλα που διατίθενται σε χαμηλές τιμές και σίγουρα αξίζουν την προσοχή σας.
Δείτε ακόμα: 100 νέα αυτοκίνητα χωρίς τέλη κυκλοφορίας
Hyundai i20 1.0 TGDI 100 PS iMT 48V Hybrid
Το μικρό κορεάτικο μοντέλο, μπήκε αισίως στην 3η του γενιά η οποία είναι σαφώς η δυναμικότερη, αλλά κι η πλέον ολοκληρωμένη. Το Hyundai i20 εμφανίζεται βελτιωμένο σε όλα τα σημεία, βάζοντας υποψηφιότητα για την κορυφή της κατηγορίας.
Δείτε ακόμα: Τα υβριδικά SUV στις χαμηλότερες τιμές!
Η εμπορική καριέρα του στην Ελλάδα ξεκίνησε πρόσφατα, με τιμές που ξεκινούν από 12.990 ευρώ με τον 1.200άρη ατμοσφαιρικό κινητήρα των 84 ίππων. Το μεγάλο νέο όμως είναι πως για πρώτη φορά το Hyundai i20 προσφέρεται με ήπιο υβριδικό σύστημα 48V με τους turbo κινητήρες 1.0 T-GDi των 100 και 120 ίππων.
Ξεκινώντας με το σχεδιαστικό κομμάτι, οι Κορεάτες σχεδιαστές ενσωμάτωσαν τη νέα ταυτότητα της μάρκας, την «Sensuous Sportiness». Αυτή χαρακτηρίζεται από τα αιχμηρά φωτιστικά σώματα και τα εντυπωσιακά LED ημέρας, που οδηγούν το βλέμμα στην εξάγωνη μάσκα. Εξίσου αλλαγμένο είναι όμως και το οπίσθιο τμήμα του i20, όπου την προσοχή τραβάνε τα αιχμηρά φωτιστικά σώματα.
Ολοκληρωτικά αλλαγμένη είναι κι η καμπίνα του Hyundai i20, η οποία ξεχωρίζει με το γραμμικό σχεδιασμό της, συνδυάζοντας ευθείες γραμμές, μαζί με απαλές καμπύλες επιφάνειες. Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι σκληρά μεν, αλλά ποιοτικά δε, ενώ και η συναρμογή κρίνεται πολύ καλή, με το όλο σύνολο να σε πείθει ότι θα αντέξει στο χρόνο! Ο τεχνολογικά προηγμένος χαρακτήρας του μοντέλου προάγεται από τις δύο ψηφιακές οθόνες, μία 10,25 ιντσών του πίνακα οργάνων και μία αφής 8 ιντσών (προαιρετικά 10,25 ιντσών) του συστήματος πολυμέσων. Οι προσφερόμενοι χώροι για τους επιβάτες είναι πολύ άνετοι και τέσσερις ενήλικοι θα βολευτούν με άνεση, όπως και οι αποσκευές τους στο πορτ μπαγκάζ των 352 λίτρων.
Διαβάστε επίσης: Οι πιο σπορ και γκαζιάριδες μίνι γίγαντες!
Το υβριδικό σύνολο αποτελείται από τον 3κύλινδρο 1.000άρη των 100 ίππων που συνδυάζεται με ήπιο 48V υβριδικό σύστημα. Η μετάδοση της δύναμης εξασφαλίζεται από μηχανικό κιβώτιο ηλεκτρονικού συμπλέκτη (iMT) κι 6 σχέσεων. Τα πρώτα 100 χλμ./ώρα στο κοντέρ έρχονται σε 10,4 δλ., ενώ η τελική ταχύτητα σταματάει στα 184 χλμ./ώρα. Σύμφωνα με τη Hyundai η μέση κατανάλωση καυσίμου σύμφωνα με το WLTP ανέρχεται στα 5,1 λτ./100 χλμ.
Τιμή: από 15.790 ευρώ, Τέλη κυκλοφορίας: 112 ευρώ
Βασικός εξοπλισμός: 6 αερόσακοι, αυτόνομη πέδηση, προειδοποίηση εκτροπής λωρίδας, υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός – πίσω, ηλεκτρικοί καθρέπτες, air condition, σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 8 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας, αυτόματη ενεργοποίηση φώτων.
Τεχνικά χαρακτηριστικά*: Κυβισμός: 998 κ.εκ., Ισχύς: 100/4.500-6.000 PS/σ.α.λ., Ροπή: 172/1.500 – 4.000 Nm/σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 10,4 δλ., Τελική ταχύτητα: 188 χλμ./ώρα, Μεικτή κατανάλωση: 5,1 λτ./100 χλμ., Εκπομπές CO2: 115-118 γρ./χλμ. *εργοστασιακές μετρήσεις.
Suzuki Swift 1.2 Hybrid 83 PS
Το όνομα Swift είναι άρρηκτα δεμένο με την Suzuki και για το λόγο αυτό η μάρκα το προσέχει όσο περισσότερο μπορεί. Αισθητικά και μηχανικά ανανεωμένο, με ήπια υβριδική τεχνολογία φιλοδοξεί να κερδίσει μεγαλύτερο κομμάτι της αγοραστικής πίτας και μάλιστα νεανικού κοινού.
Σε ότι αφορά το φαίνεσθαι, το ανανεωμένο Suzuki Swift ξεχωρίζει με τη νέα μάσκα με τη χρωμιωμένη μπάρα, με τις νέες ζάντες αλουμινίου των 16 ιντσών, καθώς και με την διευρυμένη χρωματική παλέτα, με την προσθήκη δύο νέων μεταλλικών χρωμάτων.
Κάτω από το καπό του Swift συναντάμε τον κινητήρα βενζίνης Dualjet με χωρητικότητα 1.197 κ.εκ., που συνεργάζεται με ένα ήπιο υβριδικό σύστημα. Η ισχύς αγγίζει τους 83 ίππους στις 6.000 σ.α.λ., ενώ η ροπή ανέρχεται στα 107 Nm από τις 2.800 σ.α.λ. Η διαδικασία του 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 13,1 δλ., με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 180 χλμ./ώρα. Mπορεί οι επιδόσεις να μην είναι αυτό που λέμε «καυτές», όμως το μεγαλύτερο όφελος υπάρχει στην κατανάλωση και στις εκπομπές CO2, με 3,9 λτ./100 χλμ. και 88 γρ./χλμ. αντίστοιχα. Παρά τις ήπιες επιδόσεις, το Suzuki Swift εξακολουθεί να ξεχωρίζει στο θέμα της οδικής συμπεριφοράς. Ο συνδυασμός ανάρτηση – πλαίσιο αφήνει εξαιρετικές εντυπώσεις και ξεδιπλώνει τις αρετές του, όταν ξεκινήσουν οι στροφές, με μειωμένες κλίσεις του αμαξώματος και ένα εξαιρετικά πληροφοριακό τιμόνι.
Διαβάστε επίσης: Ποιο μικρό Turbo SUV έχει τη χαμηλότερη τιμή;
Θετικά σχόλια αποσπά κι η καμπίνα του μικρού ιαπωνικού μοντέλου, η οποία συμπληρώνει την σπορτίφ φιλοσοφία του Swift. Ειδικά το μικρό 3άκτινο flat bottom τιμόνι θα το λατρέψετε. Από εκεί κι έπειτα, γίνεται χρήση σκληρών πλαστικών με την συναρμογή να είναι καλή, ενώ 4 ενήλικες θα βολευτούν χωρίς ιδιαίτερες παραχωρήσεις. Ο χώρος αποσκευών αγγίζει τα 265 λτ.
Τιμή: από 13.350 ευρώ, Τέλη κυκλοφορίας: 0 ευρώ
Βασικός εξοπλισμός: 6 αερόσακοι, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, ηλεκτρικοί καθρέπτες, ηχοσύστημα, air condition, προσαρμοζόμενο cruise control και αυτόματη λειτουργία φώτων.
Τεχνικά χαρακτηριστικά*: Κυβισμός: 1.197 κ.εκ., Ισχύς: 83/6.000 PS/σ.α.λ., Ροπή: 107/2.800 Nm/σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 13,1 δλ., Τελική ταχύτητα: 180 χλμ./ώρα, Μεικτή κατανάλωση: 3,9 λτ./100 χλμ., Εκπομπές CO2: 88 γρ./χλμ. *εργοστασιακές μετρήσεις.
Toyota Yaris 1.5 HDF 116 PS
Το Toyota Yaris στα καλύτερα του! Ο λόγος για την 4η γενιά του δημοφιλούς ιαπωνικού μικρού μοντέλου, η οποία προσφέρεται στο αγοραστικό κοινό πιο τεχνολογικά προηγμένη και άκρως δυναμική.
Για την ακρίβεια η εμφάνιση είναι αρκετά πιο «αγριεμένη» σε σχέση με αυτά που είχαμε συνηθίσει. Εμπρός το παρουσιαστικό είναι σαφώς πιο αιχμηρό από ό,τι πριν, δείχνοντας κατευθείαν τις προθέσεις της Toyota για τη δημιουργία ενός νεανικού, δυναμικού και καλαίσθητου σχήματος. Τον ίδιο δυναμισμό δείχνει το Yaris και στο πίσω μέρος του, όπου τα φωτιστικά σώματα ενώνονται με μια λωρίδα και η οροφή σχηματίζει μια έντονη καμπύλη με τον τρίτο όγκο.
Δείτε ακόμα: Η ντίζελ «κούρσα» με τιμή χαμηλότερη από βενζίνη
Ο αέρας της αλλαγής πέρασε και στην καμπίνα του νέου Yaris, προσφέροντας στους επιβαίνοντες έναν όμορφο και νεανικό σχεδιασμό. Το εσωτερικό απαρτίζεται από ποιοτικά υλικά, αποπνέοντας γενικά μια συμπαγή αίσθηση. Ένα μέρος του ταμπλό αποτελείται από μαλακό πλαστικό, ενώ το υπόλοιπο αποτελείται από σκληρά πλαστικά καλής ποιότητας, με τη συναρμογή να είναι γεροδεμένη. Η οθόνη αφής των 10 ιντσών κεντρίζει το ενδιαφέρον, ενώ η ευκολία στη χρήση είναι εξαιρετική, μιας κι όλες οι βασικές λειτουργίες (ηχοσύστημα, κλιματισμός κ.λπ.) ελέγχονται δίχως να χρειάζεται η περιήγηση σε μενού και υπομενού, με το ψηφιακό πίνακα οργάνων να είναι ιδιαίτερα ευχάριστος και ευανάγνωστος. Οι χώροι για τέσσερις επιβάτες είναι πολύ καλοί, με επαρκή χώρο για το κεφάλι των πίσω. Ο χώρος αποσκευών παρέμεινε ίδιος με του προγενέστερου Yaris, στα 286 λίτρα.
Και πάμε τώρα στο ζουμί της υποθέσεως που δεν είναι άλλο από τον ολοκαίνουργιο κινητήρα Dynamic Force. Στην υβριδική του μορφή, περιλαμβάνει ένα 3κύλινδρο 12βάλβιδο VVT-i μηχανικό σύνολο 1.490 κ.εκ. απόδοσης 91 ίππων και 120 Nm ροπής στις 3.600-4.800 σ.α.λ., μαζί με ένα ηλεκτρικό μοτέρ 80 ίππων και 141 Nm και μια μπαταρία ιόντων λιθίου 177,6V, με την συνδυαστική ισχύ να φτάνει τους 116 ίππους. Χάρη στη μεγάλη μπαταρία που αναφέραμε παραπάνω, ο οδηγός μπορεί να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά για αρκετή ώρα, ειδικά εντός πόλης σε χαμηλές ταχύτητες και στο σταμάτα – ξεκίνα, ενεργοποιώντας το θερμικό μοτέρ στην εθνική και όποτε χρειαστείς επιπλέον δύναμη ή για να φορτίσει η μπαταρία. Το 0-100 χλμ./ώρα έρχεται σε 9,7 δλ., ενώ η τελική φτάνει τα 175 χλμ./ώρα. Η μέση τιμή της κατανάλωσης, σύμφωνα με την Toyota ανέρχεται στα 2,9 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 στα 64 γρ./χλμ.
Διαβάστε επίσης: Ποιο μικρό SUV βενζίνης «δεν πίνει, δεν καπνίζει»;
Στο δρόμο, το νέο Toyota Yaris Hybrid αποκομίζει τα οφέλη της παγκόσμιας πλατφόρμας της μάρκας. Η ανάρτηση προσφέρει πολύ καλή ποιότητα κύλισης φιλτράροντας κάθε ανωμαλία του οδοστρώματος, ενώ το τιμόνι έχει ικανοποιητική αίσθηση. Εξαιρετικά είναι όμως και τα φρένα του υβριδικού Yaris, τα οποία ξεχωρίζουν με την άμεση απόκριση στο πάτημα του πεντάλ, αλλά και για την αντοχή τους.
Τιμή: από 17.340 ευρώ, Τέλη κυκλοφορίας: 0 ευρώ
Βασικός εξοπλισμός: 7 αερόσακοι, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, ηλεκτρικοί καθρέπτες, air condition, οθόνη αφής 7 ιντσών, κάμερα οπισθοπορείας, συστήματα αυτόνομης πέδησης, προειδοποίησης ακούσιας αλλαγής κατεύθυνσης και αναγνώρισης πινακίδων κυκλοφορίας και ζάντες αλουμινίου.
Τεχνικά χαρακτηριστικά*: Κυβισμός: 1.499 κ.εκ., Ισχύς: 116/5.500 PS/σ.α.λ., Ροπή: 207/1.750 Nm/σ.α.λ., 0-100 χλμ./ώρα: 9,7 δλ., Τελική ταχύτητα: 175 χλμ./ώρα, Μεικτή κατανάλωση: 2,9 λτ./100 χλμ., Εκπομπές CO2: 64 γρ./χλμ. *εργοστασιακές μετρήσεις.