Με τις τιμές των καινούργιων αυτοκινήτων και της βενζίνης να έχουν πάρει φωτιά, όσοι κάνουν έρευνα για το καινούργιο τους αμάξι δίνουν ακόμα μεγαλύτερη έμφαση στα κόστη αγοράς και μετακινήσεων. Ειδικά όταν γίνονται καθημερινά αρκετά χιλιόμετρα στην πόλη για τη δουλειά και τις όποιες άλλες υποχρεώσεις, σημαίνει υψηλότερη κατανάλωση άρα και περισσότερα λεφτά για καύσιμο.
Toyota Yaris Hybrid από 19.880 ευρώ
Το πολύ δημοφιλές Yaris 1.5 Hybrid 116 hp αποτελεί μια κατάλληλη λύση στα παραπάνω προβλήματα, αφού είναι το φθηνότερο full hybrid αυτοκίνητο, ενώ κοστίζει λιγότερα λεφτά και από πολλά συμβατικά μικρά μοντέλα με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων. Συν του ότι καίει πάρα πολύ λίγο καύσιμο, λιγότερο ακόμα και από πετρελαιοκίνητα. Η τιμή του στην πρώτη έκδοση Active ξεκινά από τις 19.880 ευρώ, συνοδευόμενη με όλο τον απαραίτητο εξοπλισμό. Συγκεκριμένα διαθέτει τα εξής:
- 8 αερόσακους
- Αυτόνομη πέδηση
- Σύστημα διατήρησης λωρίδας
- Αναγνώριση πινακίδων κυκλοφορίας
- Αυτόματη λειτουργία προβολέων
- Adaptive cruise control
- Οθόνη αφής 7 ιντσών
- Air condition
- Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός
- Ηλεκτρικούς καθρέπτες
- Ζάντες αλουμινίου 15 ιντσών
Στην επόμενη έκδοση Active Plus κοστίζει 1.560 ευρώ παραπάνω (21.440 ευρώ) και ενσωματώνει ακόμα τα εξής: οθόνη 8 ιντσών, πίσω ηλεκτρικά παράθυρα, αισθητήρες βροχής, κάμερα οπισθοπορείας, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, δερμάτινο τιμόνι και επιλογέας ταχυτήτων και 4 ηχεία (αντί 2). Τρίτη εξοπλιστική έκδοση είναι η Style στις 22.580 ευρώ, με επιπλέον εμπρός και πίσω φώτα LED, προβολείς ομίχλης LED, πίσω φιμέ τζάμια, κουμπί εκκίνησης κινητήρα, ψηφιακό ταχύμετρο και στροφόμετρο και 6 ηχεία.
Μοντέρνο και καλοφτιαγμένο εσωτερικό
Το νεανικό στιλ με σπορτίφ νότες αποτελεί βασικό σχεδιαστικό γνώρισμα για το νέο Toyota Yaris, τόσο εξωτερικά, όσο και στο εσωτερικό του. Οι πολλές απαλές καμπύλες επιφάνειες, το μικρής διαμέτρου τιμόνι και τα στρογγυλά όργανα συνθέτουν μια καλαίσθητη αισθητική. Τα υλικά είναι ποιοτικά και γεροδεμένα στο σύνολο τους, έχοντας ένα κομμάτι του ταμπλό με μαλακό πλαστικό (πρώτη φορά σε Yaris). Η οθόνη αφής των 7 ή 8 ιντσών είναι εύχρηστη, ενώ συνολικά η εργονομία ικανοποιεί, εκτός από τους πολύ ψηλά τοποθετημένους διακόπτες για τα ηλεκτρικά παράθυρα και καθρέπτες. Στον τομέα των χώρων, το Yaris βρίσκεται στο μέσο όρο της κατηγορίας και προς τα κάτω. Στο πίσω κάθισμα δεν υπάρχει περίσσιος χώρος για τους λίγο πιο ψηλούς, ενώ τα 286 λίτρα του πορτ μπαγκάζ είναι λιγότερα έναντι άλλων μικρών αυτοκινήτων.
Εξαιρετικά ευκολοδήγητο και «τσιγκούνικο» σε βενζίνη
Το μεγάλο ατού του Yaris Hybrid είναι η πολύ χαμηλή κατανάλωση που πετυχαίνει το υβριδικό του σύστημα κίνησης με τη συνδυαστική ισχύ των 116 ίππων. Ο νέος κινητήρας Hybrid Dynamic Force απαρτίζεται από 3κύλινδρο 12βάλβιδο μοτέρ 1.5 λίτρων με απόδοση 92 ίππων και 120 Nm ροπής και έναν ηλεκτροκινητήρα 80 ίππων και 141 Nm ροπής. Η συνεργασία των δύο μοτέρ γίνεται ιδανικά, αφού η εναλλαγή μεταξύ θερμικού και ηλεκτρικού μοτέρ είναι πρακτικά ανεπαίσθητη. Ο βενζινοκινητήρας ακούγεται μόνο όταν καλείται να φορτίσει την μπαταρία ή πατηθεί φουλ το γκάζι για μια πλήρη επιτάχυνση (0-100 χλμ./ώρα σε 9,7 δλ.). Βέβαια δεν θα πάρει κανείς το Yaris Hybrid για να πηγαίνει τέρμα τα γκάζια, αλλά για να γλιτώνει βενζίνη. Ειδικά στις αστικές μετακινήσεις με λίγη προσοχή για εκμετάλλευση της ηλεκτρικής ενέργειας, το trip computer μπορεί να δείξει ακόμα και λίγο πιο πάνω από 3 λτ./100 χλμ. Σε μεικτές συνθήκες βρίσκεται στα 4,5 λτ./100 χλμ. Συν του ότι με εκπομπές CO2 από 87 γρ./χλμ. γλιτώνει τα τέλη κυκλοφορίας και κυκλοφορεί ελεύθερα στο Δακτύλιο της Αθήνας.
Εκτός από τις λιγοστές απαιτήσεις σε βενζίνη, ο οδηγός του Yaris Hybrid θα το λατρέψει στην πόλη γιατί είναι πανεύκολο στην οδήγηση. Σε αυτό συμβάλλουν το κιβώτιο e-CVT, οι μαζεμένες του διαστάσεις (μήκος 3.940 χλστ.) και το χαμηλό βάρος των 1.085 κιλών. Μαζί με το πολύ καλό στήσιμο των αναρτήσεων και την αυξημένης ακαμψίας πλατφόρμα, οι κινήσεις του αμαξώματος ελέγχονται με μαεστρία, ισορροπώντας μεταξύ σπορτίφ πατήματος και άνεσης.
Τεχνικά χαρακτηριστικά | |
Κυβισμός (κ.εκ.) | 1.490 |
Ισχύς βενζινοκινητήρα (hp) | 92 |
Ροπή βενζινοκινητήρα (Nm/σ.α.λ.) | 120/ 3.600 |
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα (hp) | 80 |
Ροπή ηλεκτροκινητήρα (Nm) | 141 |
Συνδυαστική ισχύς (hp) | 116 |
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) | 9,7 |
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) | 174 |
Κατανάλωση* (λτ./100 χλμ.) | 4,5 |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) | 87 |
Βάρος (κιλά) | 1.080 |
*Δοκιμής |