Η Skoda απολαμβάνει το προνόμιο του να διαθέτει δυο από τα πιο δυναμικά σχήματα της ηλεκτροκίνησης, στη γκάμα της. Το Enyaq iV έκανε την αρχή, ανοίγοντας το ηλεκτρικό κεφάλαιο για την τσεχική φίρμα με αιχμηρό και εντυπωσιακό τρόπο, ακολουθούμενο από την ακόμα πιο αεροδυναμική σιλουέτα του Coupe. Αμφότερα κοσμούν την ελληνική αγορά, με τιμές που ξεκινούν από τις 47.100 ευρώ για το Enyaq iV και τις 51.000 ευρώ για το Enyaq Coupe iV, με το δεύτερο να φορά και τα ιστορικά σήματα «RS» στην κορυφαία του έκδοση, με τιμή εκκίνησης τις 66.500 ευρώ (τιμές χωρίς την κρατική επιδότηση).
Η Kosmocar μάλιστα προσφέρει, μαζί με την αγορά ενός Enyaq Coupe iV σε όλες τις εκδόσεις, ένα μοναδικό αναδιπλούμενο ηλεκτρικό ποδήλατο (folding e-bike), που χωράει στο ευρύχωρο πορτ-μπαγκάζ των 570 λίτρων. Επίσης, η Kosmocar παρέχει 7 χρόνια service, χωρίς καμία απολύτως οικονομική επιβάρυνση, για κάθε νέα παραγγελία Enyaq Coupe iV, συμπεριλαμβανομένης και της σπορ έκδοσης RS. Η παροχή αυτή αφορά σε όλους τους πελάτες ανεξαρτήτως καναλιού πώλησης, με μόνη εξαίρεση την κατηγορία των επαγγελματιών οδηγών ταξί.
Η δύναμη δεν λείπει από καμία έκδοση του Enyaq iV. Η αρθρωτή πλατφόρμα MEB, στην οποία βασίζεται, προσφέρει ένα μεγάλο εύρος επιλογών κινητηρίων συνόλων και χωρητικότητας μπαταριών, με το iV 60 να διαθέτει μονό ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα και απόδοση 180 ίππων/310 Nm. Τα πρώτα 100 χλμ./ώρα έρχονται στον πολύ καλό χρόνο των 8,9 δλ., παρά το βάρος των σχεδόν 2 τόνων (1.965 κιλά), την ώρα που η μέση κατανάλωση των 15,9 kWh/100 χλμ. και η μπαταρία των 58 kWh εξασφαλίζουν μέγιστη αυτονομία 405 χλμ. (σε αστικό μεικτό κύκλο).
Αμέσως μετά συναντάμε το Enyaq iV 80 με την μπαταρία των 77 kWh και την απόδοση των 204 ίππων /310 Nm ροπής, που επιταχύνει στο 0-100 χλμ./ώρα εντός 8,7 δλ. και καταναλώνει 16,3 kWh/100 χλμ., φτάνοντας μέχρι 529 χλμ. με μια φόρτιση. Όσοι αναζητούν ακόμα περισσότερη δύναμη και κίνηση σε όλους τους τροχούς, τότε θα βρουν το επόμενό τους αυτοκίνητο στο Enyaq iV 80x, με τους δύο κινητήρες συνολικής ισχύος 265 ίππων και 425 Nm ροπής. Σε αυτή την περίπτωση η επιτάχυνση στα πρώτα 100 χλμ./ώρα είναι ζήτημα μόλις 6,9 δλ., με μεικτή κατανάλωση 17,0 kWh/100 χλμ. και αυτονομία 510 χλμ.
Ακόμα καλύτερα τα πηγαίνει το Enyaq Coupe χάρις στην πιο αεροδυναμική σιλουέτα, που κατεβάζει τον ήδη εξαιρετικό συντελεστή οπισθέλκουσας του κανονικού (Cd 0,26), στο καταπληκτικό Cd 0,234! Ως εκ τούτου, το Coupe είναι ταχύτερο και λιγότερο ενεργοβόρο από το Enyaq iV σε κάθε έκδοση. Το Coupe iV 60 θέλει 8,7 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα και καταναλώνει 15,6 kWh/100 χλμ. (-0,2 δλ. και -0,3 kWh/100 χλμ.), το iV 80 βρίσκεται στα 8,5 δλ. και τα 15,5 kWh/100 χλμ. (-0,2 δλ. και -0,8 kWh/100 χλμ.) και το iV 80X στα 6,9 δλ. και τα 16,4 kWh/100 χλμ. (ίδια επιτάχυνση, -0,6 kWh/100 χλμ.). Εκεί που θέτει νέα στάνταρ απόδοσης το Coupe, ωστόσο, είναι στην κορυφαία του έκδοση.
Το Enyaq Coupe iV RS, με στάνταρ τη φαντασμαγορική Crystal Face μάσκα (αποτελούμενη από 131 LED), τις ζάντες των 20-21 ιντσών και το αποκλειστικό χρώμα Mamba Green, διαθέτει 2 ηλεκτροκινητήρες συνολικής απόδοσης 299 ίππων και 460 Nm ροπής. Αριθμοί που δεν το τοποθετούν μόνο στην κορυφή της σημερινής γκάμας Skoda, αλλά το αναγάγουν ως το ισχυρότερο αυτοκίνητο παραγωγής στα χρονικά των Τσέχων! Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό Skoda RS επιταχύνει στα 100 χλμ./ώρα από στάση εντός 6,5 δλ. και είναι το μόνο που επιτρέπεται να φτάσει στα 180 χλμ./ώρα (160 χλμ./ώρα η ηλεκτρονικά περιοριζόμενη τελική των υπόλοιπων Enyaq), με τη μέση κατανάλωση των 16,7 kWh και τη μεγαλύτερη μπαταρία των 82 KWh να εξασφαλίζουν μέγιστη αυτονομία 523 χλμ.
Όσον αφορά τους χρόνους φόρτισης (0-100%) σε AC 11 kW, για το iV 60 απαιτούνται 6 ώρες και 15 λεπτά και για το iV 80/80x/RS 7 ώρες και 30 λεπτά, ενώ με τη χρήση φορτιστή DC 100 kW και 125 kW η αναμονή κυμαίνεται από μόλις 29 έως 36 λεπτά για το 10-80%.
Η μαγευτική εξωτερική σχεδίαση συνοδεύεται από αντίστοιχα προσόντα εντός της καμπίνας, όπου έρχεσαι αντιμέτωπος με μια ατμόσφαιρα που παραπέμπει ξεκάθαρα σε αυτοκίνητο premium προδιαγραφών! Οι σύγχρονες γραμμές, ο ποιοτικός διάκοσμος και η ψηφιακότητα κυριαρχούν, με τη μεγάλη οθόνη αφής των 13 ιντσών να δεσπόζει στην κορυφή του ταμπλό και τον ambient φωτισμό να αναβαθμίζει την εμπειρία των επιβατών, οι οποίοι ταυτόχρονα απολαμβάνουν χώρους επιπέδου. Πέντε ενήλικες θα χωρέσουν με άνεση τόσο στο Enyaq iV όσο και στο Coupe, παρότι στο δεύτερο η γραμμή της οροφής κλίνει προς τα πίσω και φαίνεται πως στερεί αέρα από τα κεφάλια, κάτι που δεν κάνει. Θαυμαστός και ο χώρος για τις αποσκευές, με το Enyaq iV να προσφέρει 585 λίτρα και το σπορ Coupe 570, πάντα με απόλυτα εκμεταλλεύσιμο σχήμα.
Σε οδηγικό επίπεδο, από τα πρώτα κιόλας μέτρα που θα διανύσει ο οδηγός του Enyaq iV θα εντυπωσιαστεί. Το χαμηλό κέντρο βάρους, λόγω της τοποθέτησης των μπαταριών στο δάπεδο, το στιβαρό πλαίσιο και οι ιδανικά ρυθμισμένες ανεξάρτητες σε όλους τους τροχούς αναρτήσεις, γεμίζουν με υψηλό αίσθημα ασφάλειας τον άνθρωπο πίσω από το τιμόνι, εμπνέοντας σιγουριά και ασφάλεια σε κάθε συνθήκη. Ακόμα και με τις ζάντες των 21 ιντσών η ποιότητα κύλισης είναι εξαιρετική και τα επίπεδα εισερχόμενων θορύβων αμελητέα. Στον αυτοκινητόδρομο το μεγάλο Skoda μένει είναι ακλόνητο, όπως και σε διαδρομές με στροφές. Εκεί, το πληθωρικό crossover εμφανίζει υψηλά περιθώρια πρόσφυσης και περιορισμένες κλίσεις, εκμεταλλευόμενο το πολύ καλό ζύγισμα σασί-ανάρτησης και ο χειριστής του είναι σε θέση ανά πάσα ώρα και στιγμή να εκμεταλλευτεί τα διαθέσιμα επίπεδα ισχύος.