Τα αυτοκίνητα με υβριδική τεχνολογία έχουν πλέον πληθύνει σε σημαντικό βαθμό, όμως δεν είναι όλα ίδια και χωρίζονται σε τρεις βασικές κατηγορίες. Τα mild hybrid όπου ένα ηλεκτρικό μοτέρ χαμηλής ισχύος υποβοηθά το θερμικό κινητήρα, τα full hybrid τα οποία προσφέρουν και αμιγώς ηλεκτρική κίνηση σε μικρές αποστάσεις και τα πιο πολυσύνθετα και ακριβά plug-in hybrid με τη μεγαλύτερη αμιγώς ηλεκτρική εμβέλεια.
Τα φουλ υβριδικά αποτελούν τη χρυσή τομή, γιατί εξασφαλίζουν πολύ χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, δεν χρειάζονται φόρτιση και οι τιμές των πιο mainstream μοντέλων είναι λογικές. Μια τέτοια πρόταση που συνοδεύεται με αρκετή «προίκα» σε εξοπλισμό, χώρους, πρακτικότητα, απόδοση, αξιοπιστία κ.λπ., είναι το νέο Honda Jazz e:HEV.
Την κίνησή του αναλαμβάνουν τα ηλεκτρικά μοτέρ, αφού ο βενζινοκινητήρας είναι υποστηρικτικός. Συγκεκριμένα το υβριδικό του σύνολο αποτελείται από δύο ηλεκτροκινητήρες ισχύος 109 ίππων και 253 Nm ροπής και τον 1.5 i-VTEC απόδοσης 98 ίππων και 131 Nm ροπής, για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας. Ανάλογα τις συνθήκες και απαιτήσεις του οδηγού, το υβριδικό σύστημα επιλέγει αυτόματα τις λειτουργίες Electric Drive, Hybrid Drive και Engine Drive, με τη συνδρομή και του κιβωτίου μιας σχέσης e-CVT.
Στην Electric Drive γίνεται χρήση του ενός ηλεκτροκινητήρα που αντλεί ενέργεια από την μπαταρία υψηλής τάσης και κινείται σαν 100% ηλεκτρικό. Στην Hybrid Drive ο 1.5 i-VTEC παράγει ρεύμα μέσω του μοτέρ-γεννήτριας, η οποία με τη σειρά της τροφοδοτεί τον ηλεκτροκινητήρα. Στην Engine Drive το μοτέρ βενζίνης συνδέεται άμεσα με τους τροχούς μέσω ενός συμπλέκτη κλειδώματος για καλύτερη απόδοση σε ταχύτητες μεταξύ 80 έως 120 χλμ./ώρα. Εφόσον απαιτηθεί ισχυρή επιτάχυνση σε υψηλές ταχύτητες, συμπληρώνεται πρόσθετη ισχύς από τον ηλεκτροκινητήρα.
Στην πράξη το Jazz θα διανύσει αρκετές αποστάσεις χρησιμοποιώντας το ρεύμα από την μπαταρία, αφού η πλειοψηφία των οδηγών κινούνται καθημερινά στις πόλεις. Έτσι επιτυγχάνει χαμηλές τιμές κατανάλωσης και εκπομπών CO2 (4,5 λτ./100 χλμ. και 102 γρ./χλμ. αντίστοιχα), εξασφαλίζοντας παράλληλα μηδενικά τέλη κυκλοφορίας και ελεύθερη είσοδο στο Δακτύλιο. Παράλληλα η ηλεκτρική λειτουργία μαζί με το e-CVT κάνουν ακόμα πιο άνετη και ξεκούραστη την οδήγηση, ενώ το υβριδικό σύστημα παρέχει και σβέλτες επιταχύνσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 9,4 δλ.).
Ο οδηγός του Jazz e:HEV θα εκτιμήσει από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα την άριστη ευελιξία και ορατότητα. Γεγονός που συμβάλλει το μικρό μήκος των 4.044 χλστ., τα πολλά και μεγάλα παράθυρα, καθώς και το χαμηλά τοποθετημένο ταμπλό με το εντελώς επίπεδο άνω τμήμα. Αν και μικρό εξωτερικά, οι χώροι στο εσωτερικό του συγκρίνονται με πολύ μεγαλύτερων αυτοκινήτων. Όλοι οι επιβάτες έχουν στη διάθεσή τους μπόλικο πλάτος, αέρα για το κεφάλι και τα πόδια. Κερασάκι στην τούρτα, αποτελούν τα πίσω καθίσματα Magic Seats, όπου αναδιπλώνονται ή το έδρανο σηκώνεται με πολύ απλές κινήσεις. Έτσι, το πορτ μπαγκάζ των 304 λίτρων με το ευρύ άνοιγμα το χαμηλό κατώφλι, μπορεί να μεταμορφωθεί μέσα σε δευτερόλεπτα σε ένα επίπεδο χώρο φόρτωσης 1.205 λίτρων.
Όσον αφορά τις τιμές του νέου Honda Jazz e:HEV, αυτές ξεκινούν από 23.750 ευρώ στην πρώτη έκδοση Comfort. Ποσό λογικό για ένα full hybrid αυτοκίνητο που μπορεί να εξυπηρετήσει άνετα και τις ανάγκες μιας οικογένειας, όταν αρκετά μη υβριδικά μικρά αυτοκίνητα έχουν πλησιάσει τέτοια ποσά. Στον εξοπλισμό του ανήκουν 10 αερόσακοι, αυτόνομη πέδηση, διατήρηση λωρίδας, αναγνώριση σημάτων οδικής κυκλοφορίας, Adaptive Cruise Control, προβολείς LED, αυτόματος κλιματισμός, θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα, όλες οι ηλεκτρικές ευκολίες, Monitor Audio με οθόνη 5 ιντσών, αυτόματοι προβολείς και υαλοκαθαριστήρες. Σημαντική παροχή είναι και τα 5 χρόνια εργοστασιακής εγγύησης ή 100.000 χλμ. (όποιο έρθει πρώτο).