Για πολλά χρόνια στη σειρά, το απόλυτο best seller αυτοκίνητο στην Ελλάδα είναι το Toyota Yaris, με το υβριδικό μοντέλο να τοποθετείται ψηλά στην προτίμηση του αγοραστικού κοινού, χάρη στα πολλά του πλεονεκτήματα. Ένα από αυτά και το πλέον βασικότερο, είναι η πολύ χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, η οποία βρίσκεται πιο κάτω ακόμα και από τα ντίζελ μηχανικά σύνολα.
Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Το νέο Yaris Hybrid αποτελεί το πιο οικονομικό σε τιμή full hybrid αυτοκίνητο που μπορεί να αποκτήσει κανείς. Οι τιμές του ξεκινούν από τις 17.460 ευρώ και με εξοπλισμό από την πρώτη έκδοση Active, που περιλαμβάνει τα πάντα:
- 8 αερόσακους
- Σύστημα αποφυγής πρόσκρουσης με ανίχνευση πεζών και ποδηλάτων
- Σύστημα ειδοποίησης αλλαγής λωρίδας
- Σύστημα αποφυγής πρόσκρουσης σε διασταυρώσεις
- Σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας
- Αυτόματη λειτουργία προβολέων
- Αισθητήρες φώτων
- Αυτόματο κλιματισμό
- Adaptive cruise control
- Εμπρός ηλεκτρικά παράθυρα
- Ηλεκτρικούς καθρέπτες
- Σύστημα πολυμέσων Toyota Touch 2 με οθόνη αφής 7 ιντσών
- Ζάντες αλουμινίου
Πρόσθετη αξία δίνει ακόμα η εγγύηση 6 ετών ή 180.000 χλμ. (όποιο επέλθει πρώτο), για όλα τα μηχανικά μέρη του αυτοκινήτου και για το υβριδικό σύστημα, μαζί με τα έως 11 χρόνια εγγύησης της υβριδικής μπαταρίας.
Απόδοση, οικονομία και ευκολία στην οδήγηση
Την κίνηση του νέου Toyota Yaris Hybrid αναλαμβάνει το νέο υβριδικό σύνολο Dynamic Force, συνδυαστικής ισχύος 116 ίππων. Αποτελείται από το 3κύλινδρο 12βάλβιδο VVT–i μοτέρ 1.5 λτ. απόδοσης 92 ίππων και 120 Nm ροπής στις 3.600-4.800 σ.α.λ. και ένα ηλεκτροκινητήρα ισχύος 80 ίππων και 141 Nm ροπής. Συνεργάζεται με μια μπαταρία ιόντων λιθίου 177,6V και το e-CVT κιβώτιο ταχυτήτων. Σύμφωνα με την ιαπωνική μάρκα, το 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 9,7 δλ., η τελική ταχύτητα φτάνει τα 175 χλμ./ώρα, η μεικτή κατανάλωση είναι 4,3 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 είναι μόλις 98 γρ./χλμ. (μηδενικά τέλη κυκλοφορίας).
Στην πράξη, η ρεαλιστική κατανάλωση απέχει ελάχιστα από την εργοστασιακή, αφού βρίσκεται στα 4,5 λτ./100 χλμ., όμως κατά την κίνηση στην πόλη μπορεί να βρεθεί στα 4,0 λτ./100 χλμ. Αυτό σημαίνει ότι το κόστος για βενζίνη είναι λιγότερο από 7 ευρώ/100 χλμ. (με τρέχουσα πανελλαδική μέση τιμή 1,692 ευρώ/λτ.), όταν άλλα μοντέλα αμιγώς βενζίνης καίνε ακόμα και τα διπλάσια. Σε αυτό συμβάλλει η ικανότητα του υβριδικού συνόλου να κινεί το αυτοκίνητο για εκατοντάδες μέτρα χωρίς τη χρήση καθόλου βενζίνης και με μόνο τον ηλεκτροκινητήρα. Η μπαταρία φορτίζει κάθε φορά που ο οδηγός αφήνει το πόδι του από το γκάζι ή φρενάρει και έτσι ανακτάται αυτόματα και γρήγορα η ενέργειά της. Όταν χρειαστεί περισσότερη ισχύς, τότε ο 1.500άρης κινητήρας ενεργοποιείται αστραπιαία και ομαλά.
Εκτός από την πολύ χαμηλή κατανάλωση, ο οδηγός του Yaris θα εκτιμήσει από τα πρώτα κιόλας λεπτά στο τιμόνι του Yaris την εξαιρετική ευκολία που προσφέρει στους χειρισμούς. Γεγονός που συμβάλλουν με την σειρά τους το e-CVT κιβώτιο ταχυτήτων, αφού όλα γίνονται αυτόματα, καθώς και οι μαζεμένες διαστάσεις του αυτοκινήτου (μήκος 3.940 χλστ.), που ευνοούν πολύ την ευελιξία. Ταυτόχρονα, το νέο Yaris Hybrid διακρίνεται για το αποτελεσματικό φιλτράρισμα των θορύβων και ανωμαλιών από την ανάρτηση. Παράλληλα και στις στροφές τα πάει εξαιρετικά, καθώς εμφανίζει αυξημένη πρόσφυση και μικρές κλίσεις.
Μοντέρνο και με προσεγμένη ποιότητα εσωτερικό
Ο μοντέρνος σχεδιασμός τόσο του αμαξώματος, όσο και του εσωτερικού του νέου Yaris, αποτελεί ένα ακόμα προσόν του αυτοκινήτου. Στο θάλαμο των επιβατών με τις πολλές καμπύλες επιφάνειες (όπως και εξωτερικά), κυριαρχεί η οθόνη αφής των 7 ιντσών (8 ιντσών στις πιο ακριβές εκδόσεις), στο κέντρο του ταμπλό. Το τελευταίο αποτελείται από μαλακό πλαστικό, ενώ τα σκληρά πλαστικά είναι καλής ποιότητας, όπως και η γεροδεμένη συναρμογή. Ο οδηγός θα νιώσει βολικά και άνετα, καθώς θα βρει εύκολα την κατάλληλη θέση, με την εργονομία να γενικά είναι καλή, αν και θα μπορούσε να ήταν ακόμα καλύτερη. Σε επίπεδο χώρων, το πίσω τμήμα της καμπίνας ικανοποιεί για τις μετακινήσεις δύο επιβατών, όπως και το πορτ μπαγκάζ με το πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα και τα 286 λίτρα.