Τη σύγχρονη εποχή της αυτοκίνησης ακούμε συνεχώς τον όρο «εξηλεκτρισμός», ο οποίος αφορά είτε την προσθήκη ηλεκτρικής υποβοήθησης στους θερμικούς κινητήρες (υβριδικά συστήματα) ή τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα. Τα hybrid χωρίζονται στα mild hybrid, full hybrid και plug-in hybrid, μεταξύ των οποίων τα ήπια υβριδικά και τα υβριδικά με πρίζα ολοένα και πληθαίνουν.
Αντιθέτως τα φουλ υβριδικά είναι σημαντικά λιγότερα και είναι μια τεχνολογία που έχει εξελίξει εδώ και χρόνια η Toyota και έχει εφαρμόσει σε πολλά μοντέλα της, επιτυγχάνοντας πωλήσεις εκατομμυρίων μονάδων σε όλο τον κόσμο. Ενδεικτικά, το πρώτο 6μηνο του 2021 έχουν πωληθεί μόνο στην Ευρώπη 350.753 υβριδικά Toyota. Όσο για την ελληνική αγορά, η Toyota επί σειρά ετών βρίσκεται ψηλά στην προτίμηση του αγοραστικού κοινού, με τα υβριδικά Yaris και Corolla (πιο πρόσφατα και το RAV4), να αποτελούν μονόδρομο για πολλούς πελάτες.
Παρόλη όμως την «έκρηξη» του εξηλεκτρισμού των αυτοκινήτων και της προσθήκης υβριδικών συστημάτων, το μοναδικό μοντέλο που διατίθεται στα μικρομεσαία 5θυρα χάτσμπακ και εφοδιάζεται με full hybrid σύστημα, είναι το Toyota Corolla. Γεγονός που αν μη τι άλλο αποτελεί ένα σημαντικό προνόμιο του ιαπωνικού αυτοκινήτου έναντι του ανταγωνισμού, ο οποίος εστιάζει στα δύο άκρα, δηλαδή τα mild hybrid και plug-in hybrid.
Οι τιμές του Corolla Hatchback Hybrid ξεκινούν από τις 21.620 ευρώ στην έκδοση Feel, με αρκετά ικανοποιητικό εξοπλισμό, ωστόσο στις 23.620 ευρώ που κοστίζει το μοντέλο Active Plus δεν του λείπει τίποτα. Συγκεκριμένα διαθέτει 7 αερόσακους, αυτόνομη πέδηση, συστήματα ειδοποίησης αλλαγής λωρίδας και αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας, adaptive cruise control, σύστημα πολυμέσων με οθόνη 8 ιντσών, προβολείς LED, αισθητήρα βροχής, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός – πίσω, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους, θερμαινόμενους και αναδιπλούμενους καθρέπτες, διζωνικό κλιματισμό, κάμερα οπισθοπορείας, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, δερμάτινο υποβραχιόνιο, ατμοσφαιρικό φωτισμό και πολλά ακόμα.
Το γνωστό υβριδικό σύνολο του Corolla Hybrid αποδίδει συνδυαστικά 122 ίππους. Αποτελείται από ένα κινητήρα βενζίνης 1.8 λτ. απόδοσης 90 ίππων και 142 Nm ροπής και ένα ηλεκτρικό μοτέρ μόνιμου μαγνήτη με ισχύ 72 ίππων και 163 Nm ροπής. Η κίνηση μεταδίδεται μέσω ενός e-CVT κιβωτίου ταχυτήτων, με το 0-100 χλμ./ώρα να ολοκληρώνεται σε 10,9 δλ. και τη μέγιστη ταχύτητα να φτάνει τα 180 χλμ./ώρα. Σύμφωνα με την Toyota, η μεικτή κατανάλωση είναι 4,5-4,9 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 είναι 101-111 γρ./χλμ. (μηδενικά τέλη κυκλοφορίας). Ωστόσο, και πράξη, η κατανάλωση βρίσκεται πολύ χαμηλά (5,3 λτ./100 χλμ. στη δοκιμή), ενώ ο οδηγός μπορεί να διανύσει εκατοντάδες μέτρα χωρίς να εμπλακεί ο βενζινοκινητήρας, ειδικά σε επίπεδους δρόμους και με προσεγμένη πίεση στο πεντάλ του γκαζιού. Ο θερμικός κινητήρας ενεργοποιείται άμεσα όταν χρειαστεί, όμως αυτό που μπορεί να ενοχλήσει είναι ο θόρυβος που παράγει το 1.800άρι μοτέρ κατά την πλήρη επιτάχυνση.
Πέρα από την πολύ χαμηλή κατανάλωση, το δυναμικό σχεδιαστικά 5θυρο Corolla είναι πολύ εύκολο στους χειρισμούς (χάρη και στο αυτόματο κιβώτιο) και εστιάζει στην άνετη οδήγηση, ενώ διαθέτει προσεγμένη ποιότητα στο μοντέρνο εσωτερικό του.