Ορισμένα αυτοκίνητα ενσωματώνουν πολύ τεχνολογία πάνω τους. Τόσο σε ότι έχει να κάνει με την κίνηση τους, όσο και στην καμπίνα επιβατών, είτε για την ψυχαγωγία, ή για τη μέγιστη δυνατή εκμετάλλευση χώρου!
Το εκπληκτικό είναι, πως η αξιοποίηση του εσωτερικού σε ορισμένα μοντέλα είναι τέτοια, που ακόμα και σε μικρά αυτοκίνητα πέντε επιβάτες, αλλά κι οι αποσκευές τους βολεύονται με άνεση. Μια ξεχωριστή περίπτωση ενός τέτοιου «μικρομεγάλου» αυτοκινήτου, είναι το νέο Honda Jazz. Ένα μοντέλο που από την αρχή της καριέρας του διακρινόταν για την άνεση σε χώρους, αλλά και για το εκπληκτικό σύστημα των Magic Seats που εξακολουθεί να απογειώνει την πρακτικότητα! Συνδυαστικά με την υβριδική τεχνολογία κίνησης που διαθέτει, το νέο Honda Jazz είναι ένα μικρό αυτοκίνητο που απευθύνεται σε όσους θέλουν αποδοτικότητα, οικολογία, αλλά κι αυξημένη πρακτικότητα. Τιμολογιακά τώρα ξεκινάει από τα 22.700 ευρώ, ενώ ο εξοπλισμός του από τη βασική έκδοση Comfort δεν θα αφήσει κανέναν με παράπονο, καθώς περιλαμβάνει τα εξής:
- 10 αερόσακους
- Hill Assist
- Αυτόνομη πέδηση
- Προειδοποίηση μετωπικής σύγκρουσης
- Σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας
- Σύστημα αναγνώρισης σημάτων οδικής κυκλοφορίας
- Ειδοποίηση απόκλισης από τη λωρίδα
- Ενεργό Cruise Control
- Αυτόματο κλιματισμό
- 5 ιντσών Monitor Audio
- Ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός/πίσω
- Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέπτες
- Αυτόματους προβολείς & υαλοκαθαριστήρες
- Θερμαινόμενα καθίσματα μπροστά
Ιδανικός συνδυασμός διαστάσεων – χώρων!
Οι σχεδιαστές της Honda κατόρθωσαν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο να συνδυάσουν τις διαστάσεις που επιτάσσει η μικρή κατηγορία, αλλά με χώρους μεγαλύτερης. Το Jazz, συγκριτικά με το προηγούμενο, έχει μεγαλώσει κατά 16 χλστ. με το μήκος του να αγγίζει τα 4.044 χλστ., το πλάτος τα 1.694 χλστ., το ύψος τα 1.526 χλστ., ενώ σεβαστό μήκος έχει το μεταξόνιο των 2.517 χλστ.! Σχεδιαστικά τώρα, το Jazz παραμένει στη σχεδιαστική φιλοσοφία του ενός όγκου, με το εμπρόσθιο τμήμα να έχει εντελώς διαφορετική προσέγγιση από το μοντέλο που αντικατέστησε, με το μικρό άνοιγμα της μάσκας να σου τραβάει τη προσοχή, σε συνδυασμό με τα μεγάλα φωτιστικά σώματα. Στο οπίσθιο μέρος τα κάθετα φανάρια έχουν αντικατασταθεί από δυο ευμεγέθη παραλληλόγραμμα, προσδίδοντας μια όμορφα διαφορετική εικόνα στο Jazz!
Προσεγμένη ποιότητα, πρακτικότητα κι ευρυχωρία!
Θα ξεκινήσουμε τη περιγραφή του εσωτερικού, με ένα διαχρονικό σημείο του Jazz, που δεν είναι άλλο από τα Magic Seats. Αυτό το σύστημα δίνει τη δυνατότητα να σηκωθούν τα έδρανα των πίσω καθισμάτων και να κλειδώσουν προς τα επάνω με μια απλή κίνηση, για εύκολη μεταφορά ψηλών αντικειμένων. Τώρα σε ότι αφορά την κατασκευή της υπόλοιπης καμπίνας του Honda Jazz θα ενθουσιαστείτε. Τα υλικά είναι ποιοτικά, με πολύ καλή συναρμογή, ενώ ξεχωρίζει και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 7 ιντσών για την πληροφόρηση του οδηγού, που τονίζει το τεχνολογικά προηγμένο προφίλ του Jazz. Αυτό ενισχύεται από το νέας γενιάς Honda Connect με οθόνη 9 ιντσών, με το λογισμικό του να προσφέρει ευκολία στη χρήση. Χωροταξικά τώρα, οι επιβάτες του νέου Jazz θα βολευτούν με περίσσια άνεση, καθώς ο «αέρας» για τα πόδια των επιβατών πίσω είναι άφθονος, ακόμα και για όσους ξεπερνούν σε ύψος τα 1,85 μ. Τα 304 λίτρα του πορτμπαγκάζ με το χαμηλό κατώφλι φόρτωσης είναι πλήρως εκμεταλλεύσιμα, συν μια βαθιά θήκη που υπάρχει κάτω από το δάπεδο.
Όταν η απόδοση σμίγει με την οικονομία!
Η τάση της εποχής θέλει ο εξηλεκτρισμός να είναι προτεραιότητα για τις εταιρείες κι η Honda δεν θα μπορούσε να διαφέρει σε αυτό. Πλέον το Honda Jazz προσφέρεται αποκλειστικά ως υβριδικό, με την ονομασία e:HEV κι αποτελείται από τον 1.5 i–VTEC με 2 ηλεκτροκινητήρες. Ένας για την κίνηση και ένας για τη φόρτιση της μπαταρίας. Το θερμικό μοτέρ αποδίδει 97 ίππους και 131 Nm ροπής, με το ηλεκτρικό μοτέρ να παράγει 109 ίππους και 253 Nm. Η κίνηση μεταφέρεται στους εμπρός τροχούς, μέσω του κιβωτίου μιας σχέσης e–CVT, ενώ υπάρχουν 3 προγράμματα λειτουργίας: EV Drive, Hybrid Drive και Engine Drive. Στην πρώτη περίπτωση, κινείται μόνο με το ρεύμα, στη δεύτερη μεικτά και στην τρίτη μόνο με τον βενζινοκινητήρα. Η διαδικασία του 100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 9,4 δλ., με την επιτάχυνση να συνεχίζεται μέχρι και την τελική ταχύτητα των 175 χλμ./ώρα. Πολύ καλά τα πάει το Honda Jazz και στον τομέα της κατανάλωσης, μιας κι η μέση κατανάλωση καυσίμου είναι μόλις 4,5 λτ./100 χλμ. Τέλος, το Jazz απαλλάσσεται από την καταβολή τελών κυκλοφορίας, αφού οι εκπομπές CO2 είναι μόλις 102 γρ./χλμ.!
Ευκολοδήγητο και με πολύ καλή οδική συμπεριφορά
Το υβριδικό Honda Jazz σε κερδίζει με το καλημέρα, αφού πρωτίστως το εμπιστεύεσαι μιας και σου αποπνέει ένα έντονο αίσθημα σιγουριάς. Στον αυτοκινητόδρομο, το Jazz κινείται με ευκολία σε ταχύτητες ταξιδιού, με την ποιότητα κύλισης να είναι πολύ καλή όπως κι η ηχομόνωση. Συνδυασμός που προσφέρει ξεκούραστα κι ασφαλή ταξίδια. Από εκεί κι έπειτα το Jazz παραμένει σταθερό και στο επαρχιακό δίκτυο, με τις κλίσεις στις στροφές να είναι λογικές και με την πρόσφυση πολύ καλή. Το εξαιρετικά ευχάριστο είναι πως ακόμα κι υπό πίεση δεν θα εμφανίσει την κλασική υποστροφική αντίδραση, που έχει η πλειοψηφία των υβριδικών αυτοκινήτων. Η ρύθμιση της ανάρτησης αφήνει γλυκά την ουρά να γλιστρήσει, ευθυγραμμίζοντας το εμπρός μέρος με το apex και σας τοποθετεί όπως πρέπει. Τέλος, τα φρένα είναι αποδοτικά και διαθέτουν και καλή αίσθηση, παρά την ανάκτηση ενέργειας. Το πεντάλ προσφέρει εξαιρετική πληροφόρηση και σου επιτρέπει να φρενάρεις πάντα όσο θες.