To αουτσάιντερ Hybrid SUV που βάζει γκολ

Καινούργια αυτοκίνητα και ειδικά SUV κάθε μάρκας, τύπου, μεγέθους, κινητήρα κ.λπ., υπάρχουν πάρα πολλά διαθέσιμα στην αγορά και είναι σε θέση να καλύψουν οποιαδήποτε απαίτηση του αγοραστή. Κάποια ξεχωρίζουν σε πωλήσεις και η εμπορική τους επιτυχία είναι σχεδόν βέβαιη από την στιγμή που παρουσιάζονται, ενώ ορισμένα μπορεί να μην τυγχάνουν ανάλογης αποδοχής, όμως αυτό σε καμία περίπτωση δεν σημαίνει ότι υστερούν σε γενικότερα χαρακτηριστικά (ποιότητα, ασφάλεια, επιδόσεις, κατανάλωση κ.ά). Εξάλλου το γεγονός ότι ένα αυτοκίνητο πουλάει περισσότερο από ένα άλλο, δεν σημαίνει ότι είναι και καλύτερο.

Μια τέτοια περίπτωση νέου μικρομεσαίου SUV που δεν ανήκει στην ελίτ των πωλήσεων, αλλά πρόκειται για ένα πολύ καλό μοντέλο, είναι το Kia Niro HEV. Το πρώτης γενιάς Niro δεν έγινε ιδιαίτερα γνωστό στην Ελλάδα γιατί λανσαρίστηκε το 2020 ενώ είχε παρουσιαστεί από το 2016. Το υπάρχον δεύτερης γενιάς που ξεκίνησε η διάθεσή του πριν από τρία χρόνια άλλαξε ριζικά και ακόμα μέχρι σήμερα ξεχωρίζει για την τολμηρή του σχεδίαση εξωτερικά, υιοθετώντας κάποια μοναδικά αισθητικά γνωρίσματα. Για παράδειγμα το περίτεχνο μοτίβο των LED ημέρας, που είναι εμπνευσμένο από γράφημα καρδιακού παλμού και οι πίσω κολόνες με διαφορετικό χρώμα και σε διαμόρφωση «μπούμερανγκ, δεν συναντώνται σε άλλα νέα μοντέλα. Από πλευράς διαστάσεων τοποθετείται στην καρδιά της μικρομεσαίας κατηγορίας και διαθέτει μήκος 4.420 χλστ., πλάτος 1.825 χλστ., ύψος 1.535 χλστ. και μεταξόνιο 2.720 χλστ.

Το φουλ υβριδικό Kia Niro (υπάρχει ακόμα το Plug-in Hybrid 1.6 171 PS) εστιάζει στη μέγιστη δυνατή άνεση στην οδήγηση και στη χαμηλή κατανάλωση, χωρίς όμως να βάζει στο περιθώριο τις επιδόσεις. Το full hybrid σύνολο αποδίδει συνδυαστικά 129 ίππους και 265 Nm ροπής. Αποτελείται από τον 1.600άρη ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα των 93 ίππων και 134 Nm ροπής, το ηλεκτρικό μοτέρ των 43,5 ίππων και 170 Nm ροπής και μια μίζα – γεννήτρια 11 ίππων και 35 Nm. Η μετάδοση γίνεται μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη 6 ταχυτήτων, αντί της πεπατημένης που θέλει CVT σε ανάλογες εφαρμογές. Η μπαταρία των 1,32 kWh φροντίζει για την παροχή ρεύματος στον ηλεκτροκινητήρα και κατά επέκταση της 100% ηλεκτρικής κίνησης μέχρι περίπου τα 60-70 χλμ./ώρα, και αναλόγως φορτίου γκαζιού. Η μεικτή εργοστασιακή κατανάλωση βρίσκεται στα 4,4 λτ./100 χλμ. και με εκπομπές CO2 100 γρ./χλμ. τα τέλη κυκλοφορίας είναι μηδενικά. Από πλευράς επιδόσεων τα πρώτα 100 χλμ./ώρα έρχονται σε 11,3 δλ. και η μέγιστη ταχύτητα σταματά στα 160 χλμ./ώρα.

Μοντέρνα στοιχεία διαθέτει και το εσωτερικό του με την high tech προσέγγιση, την προσοχή στην ποιότητα και την άνεση σε χώρους. Κυρίαρχο γνώρισμα αποτελεί η ενιαία κυρτή οθόνη στο ταμπλό που ενσωματώνει τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και το infotainment των 10,25 ιντσών και έχει ενσωματωθεί αρμονικά με τις υπόλοιπες επιφάνειες. Στην κεντρική κονσόλα συναντάται το διαισθητικό χειριστήριο δύο λειτουργιών για τον έλεγχο του κλιματισμού ή του infotainment, ενώ ανάμεσα από τα εμπρός καθίσματα βρίσκεται το πάνελ που ενσωματώνει και το περιστροφικό χειριστήριο για την επιλογή της μετάδοσης (R, N, D), δεδομένου ότι δεν υπάρχει Niro με χειροκίνητο σασμάν. Η ποιότητα αποσπά αμέσως θετικές κριτικές τόσο σε ποιότητα υλικών, όσο σε φινίρισμα και συναρμογή. Οι χώροι του Niro είναι αρκετοί για όλους τους φιλοξενούμενους και τους πιο ψηλούς στο πίσω κάθισμα, συν 451 λίτρα για τις αποσκευές.

Στο βασικό του εξοπλισμό του Kia Niro HEV 1.6 λτ. 129 PS DCT6 Dynamic ανήκουν μεταξύ άλλων: 8 αερόσακοι, αυτόματη έκτακτη πέδηση, διατήρηση λωρίδας κυκλοφορίας, αυτόματα μεσαία και μεγάλα φώτα, διζωνικός κλιματισμός, ηλεκτρικά αναδιπλούμενοι καθρέπτες, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, κάμερα οπισθοπορείας και ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών με ελαστικά διαστάσεων 205/60. Οι εγγυήσεις περιλαμβάνουν κάλυψη 7 ετών/150.000 χλμ. για το αυτοκίνητο και ελάχιστη χωρητικότητα μπαταρίας 70% της ονομαστικής.

Get it on Google Play Download on the App Store