Το νέο και για πρώτη φορά αποκλειστικά υβριδικό, Honda Civic 11ης γενιάς, έχει έρθει στην Ελλάδα και αυτές τις μέρες το οδηγούμε για να γίνει η δοκιμή του. Σε σχέση με το προγενέστερο, το μόνο ίδιο που έχει μείνει είναι το όνομα, αφού όλα τα υπόλοιπα στοιχεία που το συνθέτουν είναι εντελώς καινούργια. Από το αμάξωμα και το εσωτερικό, έως το πλαίσιο και τα μηχανικά του μέρη, όπου θα εστιάσουμε στην προκειμένη περίπτωση.
Καταρχήν, πρόκειται για ένα full hybrid σύνολο, όπου την κίνηση αναλαμβάνουν τα ηλεκτρικά μοτέρ και ο θερμικός κινητήρας είναι υποστηρικτικός, επιτυχγάνοντας την καλύτερη στην αυτοκινητοβιομηχανία θερμική απόδοση που φτάνει το 41%. Η τεχνολογία e:HEV της Honda έχει αναβαθμιστεί για το νέο Civic, αποδίδοντας συνολική ισχύ 184 ίππων, και κορυφαία για την κατηγορία ροπή 315 Nm. Παράλληλα οι ρυθμοί επιδόσεων παραπέμπουν σε σπορ αυτοκίνητο (0-100 χλμ./ώρα σε 7,8 δλ.), ενώ με κατανάλωση μόλις 4,7 λτ./100 χλμ. είναι πολύ οικονομικό, συν του ότι με εκπομπές CO2 από 108 γρ./χλμ. δεν πληρώνει τέλη και μπαίνει ελεύθερα στο Δακτύλιο της Αθήνας.
Το πλήρως υβριδικό σύστημα κίνησης του νέου Honda Civic συνδυάζει μία υψηλής ενεργειακής πυκνότητας μπαταρία ιόντων λιθίου και δύο συμπαγείς, ισχυρούς ηλεκτροκινητήρες με έναν πρόσφατα εξελιγμένο δίλιτρο βενζινοκινητήρα 143 ίππων και 186 Nm ροπής που λειτουργεί στον κύκλο Atkinson. Το σύστημα e:HEV εναλλάσσεται πλήρως αυτοματοποιημένα μεταξύ των λειτουργιών EV, Hybrid και Engine Drive χωρίς παρέμβαση από τον οδηγό.
Στην πόλη, το Civic θα διανύσει τα περισσότερα χιλιόμετρα σε EV Drive με μηδενικές εκπομπές ρύπων, όπως σε ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Όταν ο οδηγός χρειαστεί πιο δυνατή επιτάχυνση, το αυτοκίνητο θα αλλάξει σε Hybrid Drive για να κινήσει τους τροχούς μέσω του ισχυρού ηλεκτροκινητήρα, με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης να παράγει την απαιτούμενη ηλεκτρική ισχύ. Σε συνθήκες αυτοκινητόδρομου, το e:HEV θα μεταβεί σε Engine Drive, που τροφοδοτείται άμεσα και αποδοτικά από τον βενζινοκινητήρα με ελάχιστες απώλειες και υποβοηθούμενο από τον ηλεκτροκινητήρα όταν είναι απαραίτητο. Ανεξαρτήτως του προφίλ οδήγησης, ανακτάται ενέργεια κατά το φρενάρισμα και την επιβράδυνση, για να «γεμίζει» η αυτοφορτιζόμενη μπαταρία.
Πρόσθετα, ο οδηγός μέσω ενός διακόπτη στην κονσόλα μπορεί να αλλάζει ανά πάσα ώρα και στιγμή το πρόγραμμα οδήγησης που επιθυμεί, ανάλογα με τις συνθήκες (Normal, Sport, Eco και Individual). Στο Normal το αυτοκίνητο προσφέρει την κατάλληλη ισορροπία ανάμεσα στην υψηλή απόδοση ισχύος και την αποδοτικότητα καυσίμου, ενώ το Eco προσαρμόζει την απόκριση του γκαζιού με γνώμονα τη βελτιωμένη κατανάλωση.
Στη νορμάλ οδήγηση, η έξυπνη χρήση του Active Noise Control (ANC) περιορίζει περαιτέρω τους όποιους θορύβους θα μπορούσαν να εισέλθουν στην καμπίνα. Ο έλεγχος γραμμικής αλλαγής ταχυτήτων συσχετίζει τον ήχο του κινητήρα με την ταχύτητά του, δίνοντας την αίσθηση στο χρήστη ότι το νέο Civic διαθέτει ένα γρήγορο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και όχι με ένα μονής σχέσης e-CVT.
Το Sport βελτιώνει την απόκριση στο γκάζι και ενεργοποιείται το Active Sound Control, δημιουργώντας ένα πιο σπορτίφ άκουσμα του μοτέρ. Το νέο πρόγραμμα Individual επιτρέπει στους χρήστες να προσαρμόζουν τα χαρακτηριστικά του Civic ώστε να ταιριάζουν στο δικό τους οδηγικό στιλ, συμπεριλαμβανομένου του βάρους του τιμονιού και της απόκρισης του γκαζιού.
Για σπορ οδήγηση σε δρόμους με στροφές, οι μηχανικοί της Honda έχουν εξελίξει το σύστημα ‘winding road detection system’. Αυτό εξασφαλίζει ότι το όχημα βρίσκεται στο πιο κατάλληλο drive mode για βελτίωση της απόκρισης και μείωση των περιττών και συχνών εναλλαγών μεταξύ των drive modes. Σε αυτό το σενάριο, εφαρμόζεται επίσης ένα ισχυρότερο επίπεδο επιβράδυνσης για αύξηση της πληροφόρησης του οδηγού.
Εν κατακλείδι, οι μηχανικοί της Honda κατάφεραν και δημιούργησαν ένα μηχανικό σύνολο που προσφέρει γρήγορες επιδόσεις, δυνατότητα ηλεκτρικής λειτουργίας, σπορ αίσθηση και χαμηλές απαιτήσεις σε βενζίνη.