Με τη βενζίνη να βρίσκεται στα 2 ευρώ το λίτρο, οι οδηγοί καλούνται για ακόμα μία φορά να βάλουν πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη, ή να κάνουν τις λιγότερες δυνατές μετακινήσεις, για να εξοικονομούν καύσιμο. Κάποιοι βέβαια είναι πιο «τυχεροί» γιατί οδηγούν αυτοκίνητα που καίνε λίγη βενζίνη ή σκοπεύουν να αποκτήσουν ένα τέτοιο μοντέλο.
Φουλ εξοπλισμένο από τη βάση
Αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα, το αυτοκίνητο με full hybrid τεχνολογία που πωλείται στη χαμηλότερη τιμή και είναι άσσος οικονομίας, είναι το πολύ δημοφιλές Toyota Yaris Hybrid. Το μικρό υβριδικό αυτοκίνητο κοστίζει από 18.430 ευρώ στην πρώτη έκδοση Active, δίχως να του λείπει κάτι, αφού εξοπλίζεται με τα εξής: 8 αερόσακους, αυτόνομη πέδηση, διατήρηση λωρίδας, αναγνώριση πινακίδων κυκλοφορίας, αυτόματη λειτουργία προβολέων, αισθητήρες φώτων, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, ηλεκτρικούς καθρέπτες, αυτόματο κλιματισμό, οθόνη αφής 7 ιντσών και ζάντες αλουμινίου 15 ιντσών. Για το Active Plus η τιμή ανεβαίνει στις 19.990 ευρώ και ενσωματώνει επιπλέον αισθητήρες βροχής, δερμάτινο τιμόνι και επιλογέα ταχυτήτων, πρόσθετες επενδύσεις, κάμερα οπισθοπορείας, πίσω ηλεκτρικά παράθυρα και μεγαλύτερη οθόνη 8 ιντσών.
Ανεξαρτήτως έκδοσης, το Yaris Hybrid συνοδεύεται με εγγύηση 6 ετών ή 180.000 χλμ. (όποιο επέλθει πρώτο), για όλα τα μηχανικά μέρη του και για το υβριδικό σύστημα, συν 11 χρόνια εγγύηση της υβριδικής μπαταρίας.
Καίει 4,5 λτ./100 χλμ. σε πραγματικές συνθήκες
Το νέο Yaris Hybrid κινείται από ένα καινούργιας τεχνολογίας και πιο αποδοτικό υβριδικό σύστημα. Αυτό αποτελείται από το μοτέρ βενζίνης των 1.5 λτ. 92 ίππων και 120 Nm ροπής και ένα ηλεκτρικό μοτέρ 80 ίππων και 207 Nm ροπής. Η ισχύς περνάει στους εμπρός τροχούς μέσω ενός e-CVT κιβωτίου ταχυτήτων, με την αυτοφορτιζόμενη μπαταρία ιόντων λιθίου 177,6V να παρέχει την ηλεκτρική ενέργεια. Οι 116 συνδυαστικοί ίπποι προσφέρουν επιτάχυνση στο 0-100 χλμ./ώρα σε 9,7 δλ. και μέγιστη ταχύτητα 175 χλμ./ώρα. Σε ρεαλιστικές μεικτές συνθήκες, το Yaris Hybrid καταναλώνει 4,5 λτ./100 χλμ., ενώ με εκπομπές CO2 από 91 γρ./χλμ. δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας και κυκλοφορεί ελεύθερα στο δακτύλιο της Αθήνας.
Πολύ ευέλικτο και ασφαλές στο δρόμο
Στα θετικά γνωρίσματα του αυτοκινήτου ανήκουν ακόμα η άριστη ευελιξία, η ευκολία στην οδήγηση και η πολύ ομοιογενής οδική του συμπεριφορά. Η νέα και πλατφόρμα TNGA και οι κατάλληλα ρυθμισμένες αναρτήσεις ελέγχουν με μαεστρία τις κινήσεις του αμαξώματος, ισορροπώντας μεταξύ σπορτίφ πατήματος και άνεσης. Στο ενδεχόμενο που πιεστεί, ο οδηγός δεν θα απασχοληθεί ούτε από υποστροφή, μήτε από υπερστροφή, έχοντας για συνεργάτη κι ένα ESP που δεν επεμβαίνει με το παραμικρό.
Μοντέρνο και καλοφτιαγμένο εσωτερικό
Το νέο Yaris κερδίζει τις πρώτες εντυπώσεις με τον σπορτίφ σχεδιασμό του εξωτερικά, όμως και το εσωτερικό του είναι νεανικό και καλαίσθητο. Τα υλικά που το απαρτίζουν είναι καλής ποιότητας και γεροδεμένα στο σύνολο τους, έχοντας ένα σεβαστό κομμάτι του ταμπλό με μαλακό πλαστικό. Η οθόνη αφής των 8 ιντσών (στην έκδοση Active Plus και άνω) είναι εξαιρετικά εύχρηστη και απαιτεί ελάχιστο χρόνο εκμάθησης. Από πλευράς χώρων, στο πίσω κάθισμα θα κάτσουν δύο ενήλικα άτομα με ικανοποιητικές ανέσεις. Το πορτ μπαγκάζ των 286 λίτρων δεν είναι μεγάλο για τα δεδομένα της κατηγορίας, αλλά επαρκεί για τις καθημερινές δραστηριότητες και μια εκδρομή.