Στη σύγχρονη εποχή της αυτοκίνησης όπου και διάγουμε, η υβριδική τεχνολογία αυξάνει συνεχώς το μερίδιο αγοράς της. Κάτι απόλυτα λογικό, αφού προσφέρει σημαντικά πλεονεκτήματα, με πρώτο και κύριο αυτό της μειωμένης κατανάλωσης και των λιγοστών εκπομπών ρύπων. Επίσης τα αυτοκίνητα που την ενσωματώνουν απολαμβάνουν κι ελεύθερη πρόσβαση στο δακτύλιο, χωρίς κανέναν περιορισμό.
Εμείς επιλέξαμε τρία hatchback μικρά full hybrid μοντέλα, τα οποία προσφέρουν όλα τα παραπάνω και πολλά ακόμα. Συνδυαστικά μάλιστα και με το πόσο ευχάριστα είναι στην οδήγηση, αποτελούν από τις πλέον ολοκληρωμένες προτάσεις αγοράς της κατηγορίας! Ας τα δούμε παρακάτω καλύτερα.
Honda Jazz e:HEV 1.5 i-MMD Hybrid
Το νέο, 4ης γενιάς Jazz διατίθεται αποκλειστικά ως υβριδικό, διατηρώντας όμως τον πολυδιάστατο χαρακτήρα του παρελθόντος. Το Jazz e:HEV όπως ονομάζεται πλέον, ξεκινά από τις 23.500 ευρώ και διαθέτει πλήρη εξοπλισμό ανέσεων και ασφαλείας. Εξωτερικά είναι ολοκληρωτικά αλλαγμένο συγκριτικά με το προηγούμενο μοντέλο, διατηρώντας βέβαια τις μαζεμένες διαστάσεις (μήκος 4.044 χλστ.), που του επιτρέπουν να κινείται με άνεση εντός του αστικού ιστού.
Το εσωτερικό είναι κατασκευασμένο από ποιοτικά υλικά, ενώ οι χώροι για αντικείμενα κι επιβάτες αφθονούν. Στο κέντρο του ταμπλό ξεχωρίζει η οθόνη αφής 9 ιντσών (5 ιντσών στην πρώτη έκδοση) για το σύστημα infotainment, με τον οδηγό να λαμβάνει πληρέστατη πληροφόρηση από τον ψηφιακό πίνακα οργάνων 7 ιντσών. Την πρακτικότητα ενισχύει και το σύστημα των πίσω καθισμάτων Magic Seats. Το κάτω μέρος τους σηκώνεται και κλειδώνει προς τα επάνω με μια απλή κίνηση, δίνοντας έτσι τη δυνατότητα μεταφοράς ψηλών αντικειμένων. Επίσης, το πορτ μπαγκάζ των 304 λίτρων είναι αρκετό και πολύ εύκολα προσβάσιμο.
Την κίνηση του Honda Jazz εξασφαλίζει το σύστημα e:HEV, που συνδυάζει τον 1.5 i–VTEC με 2 ηλεκτροκινητήρες. Το θερμικό μοτέρ αποδίδει 97 ίππους και 131 Nm ροπής, με το ρεύμα να παράγει 109 ίππους και 253 Nm. Η συνδυαστική απόδοση φτάνει τα 109 άλογα και κινεί απροβλημάτιστα τα 1.228 κιλά του αμαξώματος. Από στάση, τα 100 χλμ./ώρα έρχονται σε 9,4 δλ. και η επιτάχυνση συνεχίζει μέχρι τα 175 χλμ./ώρα. Η κίνηση μεταφέρεται στους εμπρός τροχούς, μέσω του κιβωτίου μιας σχέσης e-CVT, ενώ υπάρχουν 3 προγράμματα λειτουργίας: EV Drive, Hybrid Drive και Engine Drive. Στην πρώτη περίπτωση, κινείται μόνο με το ρεύμα, στη δεύτερη μεικτά και στην τρίτη μόνο με τον βενζινοκινητήρα. Πρακτικά, τα δυο πρώτα απασχολούν τον οδηγό στο 90% των περιπτώσεων και το τρίτο όταν βρίσκεται σε βουνό ή εθνική οδό. Όπου κι αν πρέπει να κινηθεί το Honda Jazz δεν πρόκειται να αντιμετωπίσει τη παραμικρή δυσκολία, όντας παράλληλα άνετο κι ασφαλές.
Εξοπλισμός: 10 αερόσακοι, συστήματα αυτόνομης πέδησης, προειδοποίησης εκτροπής & υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός και πίσω, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι καθρέπτες, οθόνη 5 ιντσών, αυτόματος κλιματισμός.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κυβισμός: 1.498 κ.εκ.
Κύλινδροι/βαλβίδες: 4/16
Ταχύτητες: 1
Ισχύς: 98 PS/5.500–6.400 σ.α.λ.
Ροπή: 131 Nm/4.500-5.000 σ.α.λ.
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα: 109 PS
Ροπή ηλεκτροκινητήρα: 253 Νm
Συνδυαστική ισχύς: 109 PS
0-100 χλμ./ώρα: 9,4 δλ.
Τελική ταχύτητα: 175 χλμ./ώρα
Κατανάλωση: 4,5 λτ./100 χλμ.
Εκπομπές CO2: 102 γρ./χλμ.
Βάρος: 1.228 κιλά
Χώρος αποσκευών: 304 λτ.
Renault Clio Hybrid E-Tech 140 PS
Το best seller της γαλλικής μάρκας, μεταξύ των άλλων κινητήριων συνόλων που διαθέτει, προσφέρεται κι ως υβριδικό, με τιμή από 24.740 ευρώ και αρκετά καλό εξοπλισμό.
Το Renault Clio που βρίσκεται ήδη στην 4η γενιά του, ξεχωρίζει με το κομψό και δυναμικό αμάξωμα του. Η υβριδική έκδοση του Clio δεν διαφοροποιείται συγκριτικά με τις εκδόσεις θερμικών κινητήρων και μόνο τα λογότυπα «Ε-TECH» στη μεσαία κολόνα και το πίσω μέρος, προδίδουν την υβριδική υπόσταση του αυτοκινήτου. Το εσωτερικό παραμείνει ποιοτικό κι εργονομικό, με την κάθετα τοποθετημένη οθόνη αφής (από 7 έως και 9,3 ίντσες ανάλογα την έκδοση) να τραβάει το βλέμμα, όπως κι ο ψηφιακός πίνακας οργάνων. Οι επιβάτες θα βολευτούν χωρίς παράπονα, με το πορτ μπαγκάζ να έχει χωρητικότητα 254 λίτρων.
Το υβριδικό Renault Clio κινείται από ένα αποδοτικό υβριδικό σύνολο, αποτελούμενο από έναν ατμοσφαιρικό 4κύλινδρο κινητήρα βενζίνης, 1.6 λίτρων με ισχύ 91 ίππων. Επιπλέον υπάρχουν δυο ηλεκτροκινητήρες που βρίσκονται στο κιβώτιο ταχυτήτων και αντλούν ενέργεια από τη μπαταρία των 1,2 kWh. Ο οδηγός συνδυαστικά απολαμβάνει 140 άλογα, με τη ροπή που παράγει ο βενζινοκινητήρας να αγγίζει τα 144 Nm, συν 205 Nm από τον έναν ηλεκτροκινητήρα κι άλλα 50 Nm από το δεύτερο. Για το 0-100 χλμ./ώρα χρειάζεται 9,9 δλ. και η τελική φτάνει τα 180 χλμ./ώρα. Η μέση κατανάλωση βρίσκεται στα 4,3 λτ./100 χλμ. κι οι εκπομπές CO2 στα 96 γρ./χλμ. Στο δρόμο το hybrid Clio είναι ήσυχο αφού ξεκινάει πάντα αμιγώς ηλεκτρικά, με την ποιότητα κύλισης να είναι πολύ καλή, ενισχύοντας την άνεση. Οι αυτοκινητόδρομοι δεν αποτελούν πρόβλημα για το γαλλικό υβριδικό μοντέλο, όπως επίσης και οι στριφτερές διαδρομές.
Εξοπλισμός: 6 αερόσακοι, συστήματα αυτόνομης πέδησης, διατήρησης & προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας, αναγνώρισης πινακίδων, αισθητήρας φώτων και βροχής, σύστημα πολυμέσων με οθόνη 7 ιντσών, πίνακας οργάνων με διαμορφώσιμη οθόνη 7 ιντσών, air condition, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι & θερμαινόμενοι καθρέπτες.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κυβισμός: 1.598 κ.εκ.
Κύλινδροι/βαλβίδες: 4/16
Ταχύτητες: Αυτόματο 6 σχέσεων
Ισχύς: 91 PS/5.600 σ.α.λ.
Ροπή: 144 Nm/3.200 σ.α.λ.
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα: 49+20 PS
Ροπή ηλεκτροκινητήρα: 205+50 Νm
Συνδυαστική ισχύς: 140 PS
0-100 χλμ./ώρα: 9,9 δλ.
Τελική ταχύτητα: 180 χλμ./ώρα
Κατανάλωση: 4,3 λτ./100 χλμ.
Εκπομπές CO2: 96 γρ./χλμ.
Βάρος: 1.238 κιλά
Χώρος αποσκευών: 254 λτ.
Toyota Yaris Hybrid 1.5 116 HP
Το Toyota Yaris Hybrid είναι ουσιαστικά εκείνο το μικρό hatchback το οποίο εισήγαγε την υβριδική τεχνολογία στην κατηγορία. Πλέον βρίσκεται στην 4η γενιά του, με την τιμή κτήσης του να ξεκινάει από τα 18.430 ευρώ για την έκδοση Active.
Συγκριτικά με την προηγούμενη γενιά του, το νέο Toyota Yaris δεν έχει καμία σχέση, μιας και η νέα διακρίνεται από τον έντονο δυναμισμό και το μυώδη χαρακτήρα της. Τα τονισμένα καπούλια προκαλούν επιφωνήματα θαυμασμού και συνδυαστικά με την έντονη καμπύλη της οροφής στο σημείο επαφής με τον τρίτο όγκο κερδίζουν τις εντυπώσεις. Η καμπίνα του υβριδικού Yaris είναι σύγχρονη και διακρίνεται επίσης για την προσεγμένη ποιότητα κατασκευής. Οι χώροι των επιβατών ικανοποιούν, ενώ για τις αποσκευές υπάρχουν 286 λίτρα διαθέσιμα, με το τετράγωνο σχήμα του πορτ μπαγκάζ να εξυπηρετεί τη φόρτωση αντικειμένων.
Πηγή ισχύος του Toyota Yaris Hybrid είναι το νέο και πιο ισχυρό υβριδικό μηχανικό σύνολο. Αυτό αποτελείται από ένα 3κύλινδρο 12βάλβιδο VVT-i μοτέρ 1.5 λίτρων με απόδοση 92 ίππων και ροπή 120 Nm, και έναν ηλεκτροκινητήρα 80 ίππων και 207 Nm ροπής. Η συνδυαστική ισχύς ανέρχεται σε 116 άλογα και επικουρείται μιας αυτοφορτιζόμενης μπαταρίας ιόντων λιθίου 177,6V. Το κιβώτιο e-CVT αναλαμβάνει την κίνηση των εμπρός τροχών φροντίζοντας να διατηρείται χαμηλά η κατανάλωση αλλά κι οι εκπομπές ρύπων. Συγκεκριμένα η Toyota ανακοινώνει μέση κατανάλωση μόλις 3,8 – 4,3 λτ./100 χλμ. και εκπομπές CO2 86-98 γρ./χλμ. Πέρα όμως από πολύ οικονομικό, το Yaris Hybrid είναι και αρκετά σβέλτο. Η επιτάχυνση στο 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 9,7 δλ. και η μέγιστη ταχύτητα αγγίζει τα 175 χλμ./ώρα.
Η οδική συμπεριφορά του ιαπωνικού υβριδικού μοντέλου ενθουσιάζει! Στον εθνικό αυτοκινητόδρομο είναι ευθύβολο και πιάνει εύκολα υψηλές ταχύτητες ταξιδιού, με την ποιότητα κύλισης να είναι εξαιρετική. Το ίδιο καλό εμφανίζεται και σε δρόμο με στροφές, με τη πρόσφυση να είναι άφθονη, ενώ οι κλίσεις του αμαξώματος διατηρούνται σε χαμηλά επίπεδα. Τέλος τα φρένα, είναι δυνατά κι ακούραστα!
Εξοπλισμός: 8 αερόσακοι, συστήματα αυτόνομης πέδησης με αναγνώριση πεζών και ποδηλάτων, αποφυγής πρόσκρουσης, διατήρησης κι υποβοήθησης αλλαγής λωρίδας, αναγνώρισης πινακίδων κυκλοφορίας, αυτόματη λειτουργία προβολέων, full-range adaptive cruise control, air condition, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, ηλεκτρικοί καθρέπτες, σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 7 ιντσών, ζάντες αλουμινίου 15 ιντσών, δερμάτινο τιμόνι και επιλογέας ταχυτήτων
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κυβισμός: 1.490 κ.εκ.
Κύλινδροι/βαλβίδες: 3/12
Ταχύτητες: e-CVT
Ισχύς: 92 PS
Ροπή: 120 Nm/3.600-4.800 σ.α.λ.
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα: 80 PS
Ροπή ηλεκτροκινητήρα: 207 Νm
Συνδυαστική ισχύς: 116 PS
0-100 χλμ./ώρα: 9,7 δλ.
Τελική ταχύτητα: 175 χλμ./ώρα
Κατανάλωση: 4,0 λτ./100 χλμ.
Εκπομπές CO2: 91 γρ./χλμ.
Βάρος: 1.085 κιλά
Χώρος αποσκευών: 286 λτ.