Οι επιλογές που υπάρχουν στην αγορά του καινούριου αυτοκινήτου είναι πιο πολλές από ποτέ άλλοτε, αφού διατίθενται πάρα πολλοί τύποι αμαξωμάτων και κινητήρων. 5θυρα χάτσμπακ, SUV, σεντάν, πολυχρηστικά, στέισον βάγκον, 4θυρα κουπέ, βενζίνης, υβριδικά, ντίζελ, ηλεκτρικά, LPG, CNG και πολλές ακόμα εκδόσεις, διαμορφώνουν τη σύγχρονη αυτοκίνηση.
Από τη μια πλευρά όλη αυτή η ποικιλία προτάσεων είναι καλή για τον αγοραστή, αλλά από την άλλη μπορεί να προκαλέσει σύγχυση. Σε κάθε περίπτωση όμως, τα κύρια ζητούμενα από ένα νέο μοντέλο είναι να έχει χαμηλή κατανάλωση (αν είναι υβριδικό ακόμα καλύτερα), να είναι ασφαλές, πρακτικό, ευρύχωρο, εύκολο στην οδήγηση, αξιόπιστο και πλούσια εξοπλισμένο. Και όλα αυτά σε μια λογική τιμή αγοράς, που να μην ξεφεύγει από το διαθέσιμο προϋπολογισμό.
Όλα τα παραπάνω απαιτούμενα, μπορεί να τα βρει κανείς σε ένα νέο Honda όλο προσόντα (ίσως να θυμάστε το σχετικό σλόγκαν). Αυτό δεν είναι άλλο από το ολοκαίνουργιο Honda Jazz e:HEV, το οποίο μπορεί να εξυπηρετήσει πολλαπλές ανάγκες. Καταρχήν δεν είναι ένα «απλό» υβριδικό, αφού ουσιαστικά πρόκειται για ένα ηλεκτρικό – υβριδικό αυτοκίνητο.
Ανώτερη υβριδική τεχνολογία
Το προηγμένης τεχνολογίας υβριδικό σύστημα i-MMD αποτελείται από 2 ηλεκτροκινητήρες. Το ένα μοτέρ είναι για την κίνηση του αυτοκινήτου και το άλλο για τη φόρτιση της μπαταρίας. Στην πράξη αυτό σημαίνει ότι το νέο Jazz e:HEV κινείται ηλεκτρικά σε ποσοστό που φτάνει το 80%, ειδικά στις αστικές συνθήκες. Η μετάδοση πραγματοποιείται μέσω του πρωτοποριακού κιβωτίου e-CVT, το οποίο δεν έχει ιμάντα και αποτελείται από τους ηλεκτροκινητήρες, 2 σετ γραναζιών, 2 πολύδισκους συμπλέκτες και το διαφορικό. Η κίνηση στους εμπρός τροχούς μεταδίδεται κυρίως από τον ηλεκτροκινητήρα, καθώς ο 1.5 i-VTEC λειτουργεί για να φορτίσει την μπαταρία στο 80% και μόνο σε υψηλές ταχύτητες κινεί τους τροχούς (20%).
Ο ηλεκτροκινητήρας με την απόδοση των 109 ίππων και τη ροπή των 253 Nm προσφέρει επιτάχυνση στο τυπικό 0-100 χλμ./ώρα σε 9,4 δλ., ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 175 χλμ./ώρα. Επιπλέον, ο οδηγός έχει στη διάθεσή του τρία 3 προγράμματα λειτουργίας. Πρόκειται για το EV Drive για κίνηση μόνο με ρεύμα, το Hybrid Drive για μεικτή χρήση και το Engine Drive Engine Drive για κίνηση με μόνο το βενζινοκινητήρα των 97 ίππων και 131 Nm ροπής. Η μεικτή κατανάλωση του νέου Honda Jazz e:HEV βρίσκεται στα 4,5 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 είναι 102 γρ./χλμ. (0 τέλη κυκλοφορίας).
Ο οδηγός του νέου Jazz e:HEV, πέρα από τη χαμηλή κατανάλωση και την άριστη ευελιξία, εκτιμά αμέσως και την ασφάλεια που αποπνέει το αυτοκίνητο στο δρόμο. Το στιβαρό πλαίσιο και οι κατάλληλα ρυθμισμένες προσφέρουν πολύ καλή σταθερότητα στις ευθείες των αυτοκινητόδρομων και σίγουρο πάτημα στις στροφές, με μικρές κλίσεις και ήπιες αντιδράσεις.
Μεγάλες ανέσεις στο μοντέρνο εσωτερικό
Παρά τα 4.044 χλστ. μήκους του αμαξώματός του, το εσωτερικό του νέου Jazz e:HEV, μόνο μικρό αυτοκίνητο δεν θυμίζει. Αντιθέτως, οι χώροι που και η συνολική του εικόνα παραπέμπουν σε μοντέλα της αμέσως μεγαλύτερης κατηγορίας. Αρχικά, κερδίζει τον οδηγό του με την άνετη θέση οδήγησης, την άριστη περιμετρική ορατότητα και την πολύ καλή εργονομία. Όλες οι πληροφορίες του αυτοκινήτου απεικονίζονται στον ψηφιακό πίνακα οργάνων των 7 ιντσών, ενώ δεκάδες μενού και επιλογές είναι ενσωματωμένες στην οθόνη αφής των 9 ιντσών. Στο πίσω τμήμα της καμπίνας, την είσοδο (και έξοδο) διευκολύνουν το μεγάλο άνοιγμα των θυρών. Το ωφέλιμο ύψος και ο αέρας για τα πόδια είναι πολύς ακόμα και για τους ψηλότερους. Επίσης, τα πίσω «magic seats» σηκώνονται και κλειδώνουν με μια εύκολη κίνηση, στην περίπτωση που χρειαστεί να μεταφερθεί ένα ψηλό αντικείμενο. Την πρακτικότητα ενισχύει και ο χώρος αποσκευών των 304 λίτρων, ενώ με την αναδίπλωση της πλάτης των πίσω καθισμάτων δημιουργείται ένας επίπεδος και μεγάλος χώρος φόρτωσης 1.205 λτ.
Κλείνοντας, να αναφέρουμε ότι το νέο Jazz e:HEV από την πρώτη έκδοση Comfort των 22.700 ευρώ, συνοδεύεται με ένα πληρέστατο εξοπλισμό, όπου ανήκουν τα εξής:
- 10 αερόσακοι
- Σύστημα αυτόματης πέδησης
- Προειδοποίηση μετωπικής σύγκρουσης
- Ειδοποίηση απόκλισης από τη λωρίδα
- Σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας
- Σύστημα αναγνώρισης σημάτων οδικής κυκλοφορίας
- Αυτόματος κλιματισμός
- Ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι καθρέπτες
- Ηλεκτρικά παράθυρα μπροστά και πίσω
- Θερμαινόμενα καθίσματα μπροστά
- 5″ Monitor Audio (AM/FM)
- Αυτόματοι προβολείς
- Αυτόματη ενεργοποίηση φώτων
- Σύστημα υποστήριξης προβολέων